Waar erger je je aan #6

@SeatLeona is er al een update/oplossing voor het strijkdrama?

Hahaha omg wat verkocht hij

Ik hoop Witte Reus of poedersuiker.

Mijn date snurkt echt MOKER hard. Rot op ik wil slapen.

1 like

Argh dat is zo kut! Wat ik dan vaak doe is om hem proberen om te rollen (vooral effectief als hij eerst op zn rug lag). Wat ook werkt is om heel even zijn neus dicht te knijpen. Zeg maar dicht knijpen en direct loslaten. Vaak stopt hij dan met snurken.
Hopelijk kan je nog een beetje slapen. :grimacing:

1 like

Twee Nederlandse jongens (te horen aan het af en toe gebruik van Nederlandse woorden en een Nederlands accent) zitten Engels met elkaar te spreken in de bus.
Why :slight_smile:

5 likes

Mensen die helemaal geschokt reageren op beelden uit slachthuizen waar varkentjes mishandeld worden en zeggen ‘oh nee die beelden kan ik echt niet aanzien hoor!’ En vervolgens gewoon doodleuk vlees blijven eten. Ik wil echt niet iedereen de hele dag lopen bekeren ofzo maar hoe kun je niet zien dat je hier aan bijdraagt? Als je zo nodig vlees wil blijven eten, own het dan ook. Lees je in, bekijk de beelden en weet dat je hier een bijdrage aan levert elke keer als je zo nodig een karbonade moet eten. We weten allemaal dat ze niet worden doodgeknuffeld dus trek je hoofd uit het zand

15 likes

Mijn moeder toen ze wegzapte bij de slachtaflevering van Lubach “ik kan hier niet tegen, bij van die mishandelde hondjes op FB klik ik ook snel weg”
Ja maar daar draag jij niet financieel aan bij?

Heel bizar

In mijn ervaring is dit echt geen rechten-ding. Heb als student en medewerker/docent rondgelopen op twee verschillende universiteiten (een heel traditioneel, een wat minder), in vier verschillende vakgroepen/rechtsgebieden, inmiddels gedurende acht jaar en heb dit echt nog nooit een medestudent of collega horen zeggen.

Sterker nog, dit jaar heb ik voor het eerst lesgegeven aan eerstejaars en tijdens mijn eigen trainingen daarvoor werd gezegd: check vooral ook of er mensen van het hbo komen, die weten vaak al e.e.a. en kunnen dus hun medestudenten ook een beetje assisteren tijdens de eerste lessen.

(Discussie van gister maar voel toch een beetje de behoefte om mijn vak te verdedigen.)

2 likes

Ik zou het idd eruit halen hoor

1 like

Ik erger me kei hard aan mezelf. Heb tot half 1 in bed gelegen en moet nu eigenlijk boodschappen doen, vogelkooi verschonen en stofzuigen en dweilen maar ik lig nog steeds te stinken op de bank.

Als je toeslag moet betalen voor zoveel musea/tentoonstellingen terwijl je een museumkaart hebt :triumph:
Doe het wel, maar haat dat echt

3 likes

Krijg ineens een rekening van 14 euro voor ‘terhandstellingskosten van een geneesmiddel bij een eerste uitgifte met begeleidingsgesprek’ :roll_eyes: Ehmm ik vind het prima om een beetje te betalen voor advies op een geneesmiddel (wat eigenlijk niet eens nodig is want ik kan lezen) maar “3x per dag smeren fijne dag verder” noem ik geen begeleidingsgesprek.

12 likes

Ik krijg dat nog steeds bij een crème die ik al veertien jaar heb. De huisarts zegt dat het aan mn zorgverzekering ligt en andersom :sweat_smile:

Vroeger zaten de kosten voor het draaiend houden van een apotheek gewoon in de medicijnprijs verwerkt, toen wilde men meer transparantie en werden er dus uitgesplitste rekeningen gemaakt, en nu zeurt iedereen dat je moet betalen voor de service van een apotheek.
Bij de kapper zeg je toch ook niet ‘die verf kost maar €20, ik ga echt niet €30 bijbetalen voor jouw vaardigheden en kunde op het gebied van highlights’.
Misschien is de naam van het product ook verkeerd, het zijn gewoon kosten voor eerste uitgifte, sommige mensen hebben daar een heel begeleidingsgesprek bij nodig, anderen niet.

4 likes

Ja dat snap ik goed. Maar de zalf wordt vergoed en die 14 euro per maand niet. En dat vind ik toch een beetje zuur dan. Zet dan wat anders op die factuur dan adviesgesprek…

1 like

Ja terhandstellingskosten begrijp ik als in service, maar een begeleidingsgesprek van 3 woorden en daar dan 14 euro voor vragen vind ik wel onzin. De zalf was overigens 2 euro en werd wel vergoed :’) Ik vind ‘t trouwens helemaal niet transparant maar eerder super omslachtig allemaal.

1 like

Oh dit laatste wist ik niet! Klinkt idd wel logisch niet ik erover nadenk… Dus ook als ik bijna nooit bij de huisarts kom, krijgt hij iets voor mij van mijn verzekering? Vink mooi, beste vent die dokter van mij :ok_hand:t2:

Dat ik net mijn wc vloer kon dweilen nadat er een paar kerels hier hebben gechillt. Gvd pis gewoon in de pot of ruim het op maar de vloer was gewoon zeiknat bij de wcpot. :face_vomiting:

1 like