Waar erger je je aan #6

Ik erger me zo aan mijn moeder en haar totale gebrek aan capaciteit om met mij een gesprek te voeren ergens over. Ik vroeg haar vanochtend naar jaar mening over een mogelijke verhuizing. En omdat ik dan niet meteen ja en amen knik na haar antwoord loopt ze weg. Je kan toch gewoon even met mij in gesprek en helpen mijn opties af te wegen. Ze blèrt meteen dat ik genoeg dingen koop dus dat ik dit ook wel kan betalen. Daarbij noemt ze dan de laptop en de verzwaarde deken waar ik het over gehad heb die ik allebei NIET gekocht heb. Bovendien is mijn financiële situatie 180 graden anders sinds 12 maart en heb ik geen idee of en hoeveel er volgende maand binnenkomt.

Gister zei ze dat er kinderen waren die gewoon niet geschikt zijn voor school, zoals ik. Waarop ik reageerde met: volgens mij waren er andere factoren in mijn leven op dat moment waardoor het niet zo lekker ging. Het was thuis altijd kut en altijd ruzie en ik heb me jarenlang niet goed genoeg gevoeld omdat ik maar havo deed en geen vwo/gym zoals zus en broer. Het enige wat ze zegt: ach houd toch op.

Ok… thanks for the heart to heart

15 likes

:kissing_heart:

1 like

Die haartjes die onder m’n navel groeien. Ze prikken als ze stoppels zijn en ik moet ze veel te vaak epileren

3 likes

Er zijn ook vrouwen die gewoon niet geschikt zijn voor het moederschap :thinking:
Like voor de herkenning.

9 likes

Klinkt onredelijk en snap heel goed dat jij andere verwachtingen hebt van je moeder, hoe verdrietig dat ook is :kissing_heart:

1 like

Nou echt. Ik heb dit sowieso altijd gezegd, mijn ouders hadden geen kinderen moeten krijgen. Ze hebben er totaal geen ruimte voor gemaakt in hun leven, fysiek of mentaal. En nu hoorde ik gister ook nog van m’n moeder dat m’n vader degene was die kinderen wilde ‘omdat dat erbij hoorde’.

3 likes

Ik erger me aan hoeveel iedereen drinkt sinds corona, of misschien is dat net zoveel maar valt het op omdat ik dus niet meer drink want zwanger
Overal waar ik kijk; hier, insta, Whatsapp, zelfs buiten is het van o ff een wijntje, o heb ik wel verdiend, heb een kater was zo fijn gister
Mensen op insta die elke dag het Wijntje van de Dag posten etc

En ja ik ben precies zo als ik wel mag drinken maar dat is dus niet zo nu
Voel me een zure grinch erdoor

4 likes

Ik zie nu juist echt het tegenovergestelde in mijn omgeving. Normaal had ik 80x kroegen en terrasjes, nu niemand die iets met alcohol plaatst eigenlijk.

1 like

Ik drink bijna nooit en erger me hier ook zo aan. Aan de ene kant denk ik you do you, het zal me echt een worst wezen hoeveel een ander drinkt, maar dat het elke keer zo benoemd moet worden vind ik irritant.

1 like

Heppy new jeer!

1 like

Ja deze en ik heb dat ook met Oh van Eefje de Visser. Sowieso weet 3FM altijd binnen no time muziek helemaal kapot te draaien.

2 likes

Aan mezelf en mijn uitstelgedrag. Al twee weken wil ik kleding verkopen die ik niet meer draag. Vorige baan was nogal netjes erbij lopen. Dus heb een shitload aan Filippa K. jurkjes, blazers en hakken die aan het verstoffen zijn. Maar in mijn hoofd begint gelijk al het gedoe van online spullen verkopen en dan heb ik geen zin meer in mooie foto’s maken en online zetten.

2 likes

De ‘WoRd tOcH WakKeR mEnSeN’ pipo’s op social media. Het aantal mensen dat graag in bullshit wil geloven, lijkt met de dag te stijgen.

9 likes

Oeh hier ga ik eens naar Googlen! :smiley:

Dat ik altijd de hik krijg als ik rijst eet. Voelt alsof ik in de basis al faal.

1 like

Ik erger me al aan iets wat gaat gebeuren denk ik. Ik ben een materialistisch persoon en word heel blij van (dure) spullen. Als iemand jarig is of een kind krijgt oid zou ik dus nooit besparen op een cadeautje omdat ik het ook leuk vind om mensen iets te geven wat ze nodig hebben of voor zichzelf niet zo snel zouden kopen. Ik ben over 1,5 week jarig en mijn zus liet al vallen dat zij zelf een cadeautje voor mij ging verzinnen en dat vind ik al helemaal kut want ik wil dat graag zelf bepalen. En toen liet ze ook nog eens zien dat ze aan het borduren is. Nou als ik ergens een hekel aan heb is het aan zelfgemaakt cadeau van een volwassen persoon.

46 likes

Zou gewoon keer iets zeggen als: nou als mn kado maar geen geborduurd ding is!

Haha, vreselijk. Ik zeg dus meestal dat ik niets wil om dit soort dingen te voorkomen. Mijn schoonzus zou net zoiets kunnen uithalen, daar heb ik gelukkig nog nooit een cadeautje van gehad.

Ik vraag me met dat soort dingen echt af hoe het over 20 jaar is. Staat alles dan nog online? Hoe zal je dan als jongvolwassene het vinden dat je moeder spullen probeerde binnen te halen met jouw babykiekjes.? Of misschien is het dan doodnormaal en doen zelfs bejaarden het op een nieuwe profielsite o.i.d.

Dat ik negen van de tien keer wondjes krijg als ik m’n benen scheer :sob: en deze keer was ik juist zo goed bezig, ging heel voorzichtig om oude wondjes heen zodat ik ze niet opnieuw open zou halen. En toen, op een stuk waarvan ik dacht dat ik daar wel even lekker rap overheen kon gaan, haalde ik m’n huid alsnog open :roll_eyes: er zat ook echt een stukje vel in m’n scheermesje. (sorry misschien kan dat beter in het TMI topic)