Waar erger je je aan #6

doet me denken aan dit stuk wat ik gister las:

en die video:
‘meneer wat is er aan de overkant dat u daar nu zo noodzakelijk naartoe moet?’
‘ja we gingen koffie drinken’

en:
‘ik ben net zo eigenwijs als de rest’

oke???

Ik ben nu kauwgom aan het kauwen, maar het is te sterk en nu brandt mijn neus :cry:

1 like

Ik kan gewoon al sinds het begin van de quarantaine-tijd geen gist weten te bemachtigen bij Picnic :weary: Volkoren tarwemeel overigens ook nog steeds niet, maar gist is voor sommige dingen die ik wil maken toch wel echt een vereiste. Hoopte dat het maar van korte duur zou zijn dat iedereen ineens aan het bakken ging, maar helaas is het dus nog steeds niet leverbaar.

1 like

Heb je een molen in de buurt waar je misschien kunt bestellen? Meel en gist zijn opeens echt zeldzame luxeproducten geworden sinds corona.

Heb net met mijn vader een werkplan voor t UWV moeten maken maar wat een onzin is dat. Moet je iedere dag aangeven wat je gaat doen om vacatures te vinden

Nee ook al niet :-1: Ja bizar, meteen op het begin ook al, al begreep ik het toen beter dan nu. Toen leek het meer de angst te zijn dat mensen geen brood konden kopen als ze de deur niet uit zouden mogen oid, maar nu lijkt het meer alsof echt iedereen aan het bak-hobbyen is geslagen. Leek op een gegeven moment ook wel of dat een opgedragen Corona-maatregel was vanuit de overheid ofzo :sweat_smile: Zoveel bananenbroden en andere baksels ik ineens voorbij zag komen op instagram (en hier op het forum ook overigens haha).

Ik kon vandaag eindelijk weer gist halen bij de AH. Al sinds het begin niet, maar kijk elke keer even. Dus weet niet of je in de gelegenheid bent om langs de supermarkt te gaan, maar misschien een tip.

Nee daar kom ik niet, dus had m’n zinnen op Picnic gezet maar tot zover geen succes wat gist betreft :stuck_out_tongue: Kan nog een paar uur producten toevoegen voor m’n bestelling van morgenavond, maar denk dus dat de kans nihil is dat het alsnog lukt :sweat_smile: Fijn dat jij het wel eindelijk hebt weten te bemachtigen!

Dit is misschien een leuk projectje? Je eigen gist maken : Waar erger je je aan #6

3 likes

Durf/wil je überhaupt niet naar winkels? Ik heb hier steeds succes bij lokale ondernemers (groenteboeren en gekke buurtsupers), misschien een tip. Kan eindelijk weer brioches bakken :ok_hand:

Iemand die net al niesend en kuchend door de supermarkt liep, echt why blijf thuis…

Aan mijn hormonen. Altijd voor ik ongesteld moet worden heb ik mijn depressieve dagen. En vanmorgen werd ik wakker en ik dacht de eerste seconde dat ik m’n ogen open deed ‘ah it has begun’.

En jawel. Ik had met m’n scharrel afgesproken vanavond maar ik voel me dik door m’n hormonale opgeblazen buik en lelijk door m’n slechte hormonale huid en moe door m’n hormonale hoofdpijn en hangerig dus ik wil afzeggen en toen moest ik huilen omdat ik af ga zeggen.

Echt nou vraag ik je waarom zijn deze hormonen nodig

1 like

Zou toch net zo goed hooikoorts kunnen zijn?

Vind het sowieso nogal makkelijk om te zeggen “blijf thuis van de supermarkt” alsof je daar voor je lol heen gaat haha.
(Voor iemand het argument “laat het leveren” opbrengt: hier kan je pas vanaf €60 bestellen ivm de drukte en is er een wachtlijst van een week).

17 likes

Vorige week beet ik op mijn tong omdat ik een nies krampachtig in wilde houden want niesschaamte. Echt vervelend nu om zo vaak te moeten niesen :’) En ik ben niet verkouden en wil ook niet al deze maanden binnenblijven eerlijk gezegd.

2 likes

Klopt kan zeker, maar als ik me zo ellendig zou voelen zou ik toch vragen iemand boodschappen voor me te laten halen.

Aan het feit dat aardappelen, uien en knoflook binnen no time verrot zijn in mijn huis. Hoe dan?! Extra klote ook omdat ik nu dus met gedroogde rode ui eten heb gemaakt en je dus proeft dat het echt heel lekker zou zijn als ik gewoon normaal uien had kunnen bakken :sob:

Bewaar je ze op een koele donkere plek?

Mee eens. Ik heb het hele. jaar. door. een snotneus. Ik blijf niezen en snotteren, of ik nu verkouden ben of niet. Vind het dan echt vervelend dat als ik in de supermarkt ben en ik mijn neus moet snuiten, terwijl ik netjes bij iedereen uit de buurt blijf, mensen kijken alsof ik here Jezus eigenhandig heb vermoord. Ja, ik kan volgende keer ook gewoon het snot over mijn bovenlip laten druipen, misschien dat men dat prettiger vindt?

6 likes

Niet echt want dat is dus beetje lastig. Mijn huis wordt heel warm dus ik heb echt geen idee waar ik het dan neer moet zetten. Heb wel een schuurtje maar daar is dan weer niet genoeg lucht volgens mij. Maar word er wel echt gestoord van

Ja nee sorry haha je kan toch gewoon functioneren met een zware verkoudheid of stevige hooikoortsaanval.

Ik weet dat ik dit heel erg persoonlijk opvat maar ik word dus ook vol afschuw aangekeken als ik kuch.

1 like