Wat vind je van Marokkaans gebak. Heet dat ook baklava? Is iig ook zoet en crispy, maar ik vind crispy juist niet zo lekker bij zoet gebak :’) Wel benieuwd naar! Waar in onze stad koop je dat?
Ik heb dat volgens mij nog niet gehad? Waar haal jij dat? Ik vind Turkse soms juist een beetje zompig. De lekkerste neemt mijn vader mee uit het buitenland, maar ik had een tijd terug ook wat lekkere gekocht bij Al Malek sweets of iets dergelijks. Ziet er ook zo mooi altijd uit daar.
Nouja in dit geval ging het niet om één kledingstuk maar om dat er verschil is in ‘regular’ maten en plussize maten. En dan is daarover klagen zonder disclaimer op dit forum geen goed idee. Moet eerlijk zeggen dat ik dan ‘hahaha wat een humble brag’ onsympathieker vind dan de oorspronkelijke post.
Maar verder ben ik het helemaal met je eens, ik ben absoluut pro klagen en klaag zelf vaak genoeg over privileges. Zou ook willen dat je daar lekker over kan klagen zonder verder iets te moeten zeggen over dat je je bewust bent van je privileges / first world problems. Maar ik denk dat het wel realistisch is om te stellen dat op dit forum disclaimers soms nodig zijn als je negatieve reacties wil voorkomen. Daar erger ik me dan weer aan.
Van een marokkaans studiegenootje
Aah helaas heb ik die luxe bezorgdienst niet haha. Ga eens kijken naar wat je zei! (Ps: heb je de calamares al geprobeerd?)
Dit is wel een andere forummer dan degene die het oorspronkelijke bericht postte he. Zeg het maar even omdat je al die posts aan elkaar linkt.
Ik ben niet degene die de oorspronkelijke post heeft geplaatst.
Ik zeg niet dat ik wil kunnen klagen zonder dat iemand kritisch mag zijn. Ik zeg dat als je klaagt zonder disclaimers je daar reacties op krijgt, en dat noem ik in een eerdere post ook terecht. Daarom zou ik zelf niet hier posten als ik wil klagen zonder disclaimers én zonder kritische reacties, want ik heb het gevoel dat dat hier niet kan. En dat is logisch, je kan niet alles zeggen wat je wil zonder reacties te verwachten.
Maar soms wil je inderdaad klagen over first world problems, dan app ik mijn zusje ofzo. Omdat zij mij kent en weet hoe ik het bedoel, en vreemden op een forum weten dat niet. Je kan toch klagen over dat plussize kleding niet in jouw maat is en tegelijk weten dat dit veel vaker voorkomt en vervelender is voor mensen met plussize maten. Maar op het forum zou ik het ook allebei noemen, tegen mijn zusje zou ik alleen de klacht uiten.
Edit: oh zie nu je latere posts haha
Die mentaliteit is juist de reden dat ik nu een keer reageerde. Ik vind die discussies net zo irritant en doe er normaal ook nooit aan mee. Maar ik vond niks mis met de eerste post van @Aksiram. Ze klaagt over iets en heeft zelf door dat het onterecht is, en daar komt dan toch nog commentaar op.
hahaha <3
Mijn moeder die gewoon niet uitkijkt en midden op de weg stopt. Helemaal niet kijken of er mensen achter haar lopen ofzo. “Jaa ik moet even iets kijken”. Je kan ook even naar de zijkant lopen en daar even kijken mam…
Net ook in de supermarkt rijd er iemand op een scootmobiel achter haar en zij zet zo een stap naar achter. Die gene moet uitwijken iedereen schrikt en ik zo mam kijk uit!! " Jaa wacht ff even kijken wat dit is…"
Waarom kom jij alleen maar om de hoek kijken bij dit soort discussies? Valt me echt op en ik ben het helemaal met @ezw eens, zeer vermoeiend dit soort discussies
oh jammer!! kijk even op asos, die hebben ook veel van monki!
ik wil ook graag een pak, die van monki zijn echt leuk he
Nee, nog niet! Krijg soms echt keuzestress van alle plekken die ik nog ‘moet’ proberen maar het staat op het lijstje.
Oh ja! Was vergeten dat dat ook daar verkocht werd!
Ik wou je lijstje nog wat groter maken. Met een soort griekse baklava met pudding erin. Maar het is schijnbaar een lokaal iets van het eiland waar ik vandaan kom. Ik weet dat ik het voor de grap altijd gelakte boerenkool noemde omdat hrt zo klonk maar weet de echte naam niet meer
Eh mijn post ging niet over de ergernis dat ik een bepaald kledingstuk niet pas.
Frappant dat het in jullie ogen niet echt door de beugel lijkt te kunnen om nog wat meer over je oorspronkelijke post uit te wijden als iemand zich aansluit bij je mening uit je oorspronkelijke post. (ik erger me aan mezelf en ik vind het verwend > Penny lane vindt dat ook > hé ik voelde me vrij om wat meer uit te wijden over dat gevoel)
Dat zou dan ineens te doen zijn om “sympathie te kweken of misplaatste excuses te maken“. Waarom zou ik een excuses willen maken? Ik haal niemand door het slijk - behalve mezelf. Waarom zou ik sympathie willen kweken? Dan had ik die ergernis wel niet gepost.
Ik ben gewoon van inzicht veranderd door mijn ergernis. En daar mag zeker op gereageerd worden. En ik mag weer daarop reageren of aanvullend reageren op mijn daaraan voorafgaande post. Bij jullie is het glas zeker altijd halfleeg.
Verder met @anon63310820 eens.
Ik kan me echt onredelijk sterk ergeren aan mensen die uitgebreid fluiten. Vooral als ze meefluiten met muziek die aan staat
Ik had geen zin om te koken en was helemaal trots op mezelf dat ik gezonde vegan lasagne had afgehaald. Blijkt het niet meer te zijn dan een paar dikke plakken aubergine met een schijfje zoete aardappel en een lepel tomatensaus aarghhhhh.
ik wilde hier nog op terugkomen want ik heb last van hetzelfde euvel, net nog appte de vriend van mijn huisgenote of ik de deur voor hem wil opendoen want hij wil een verassing voor haar voorbereiden (voor de zoveelste keer deze maand) en ik heb gevraagd om het bij hem thuis te organiseren, nog geen antwoord terug helaas.
Oh irritant ook zeg. Wel fijn op zich dat ie vraagt of je open doet, mijn extra huisgenoot komt lekker wanneer hij wil met de sleutel binnen die hij blijkbaar gekregen heeft. Heel prettig allemaal.