Waar erger je je aan #7

Ooooo slim! Ik ben bijna op mijn bestemming (en chagrijnig), maar dit is precies wat ik de volgende keer ga doen. Dankje! Kan ik hem eens terugpakken :slight_smile:

8 likes

Voor mijn werk mail ik veel naar andere bedrijven in het Engels. Echt regelmatig antwoorden mensen dan in het Frans?? Ze proberen niet eens? Vaak antwoorden ze dan ook volledig naast de kwestie. 1x na een heel gesprek ook PS. Do you speak french?? Weiger er op te antwoorden.
Als je geen Engels kan prima, maar vraag dan even of het ok is in FR/NL, maar er zo van uitgaan.

1 like

Echt typisch vind ik dat, en wij als Vlamingen maar Bob et Bobette lezen en La Panache en en français converseren :(. Ben gelukkig wel eens fransen in Nederland tegengekomen die engels trachtten te spreken, die heb ik wel gewaardeerd, maar denk dat ze anders weinig konden.

Ik hoor van Nederlanders wel eens frustraties over Duitsers die ervan uit gaan dat je ook hun taal spreekt, dat is een beetje dezelfde categorie.

Zie mij al stug Nederlands praten in Parijs.

2 likes

Vuurwerk.

4 likes

Maar het probleem is dat wij Nederlanders nog proberen ze te helpen, door in je beste Frans te zeggen sorry ik versta je niet oid of gaan gebaren of weet ik veel wat. Fransen die kijken je dan gewoon aan, rollen met hun ogen en lopen weg. :joy:

7 likes

Dat ik me zo schuldig voel dat ik voor het eerst sinds corona met het OV moet volgende week

Ja is dat een verplichting om als Franstalige ober minachtend te doen naar anderstaligen?? Jezus.

1 like

Ik kan niet meer series kijken via Cinema HD, net als ik een avondje voor mijzelf heb… :weary:

Heb iemand aangesproken op kwetsend gedrag en diegene reageert gewoon niet. Zo laf.

1 like

Deze reclame, mijnhemel

12 likes

Ik kan me gewoon voor geen 1 les meer inschrijven in de sportschool aankomende week. En daar betaal ik €32 voor per maand :triumph:

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten.