Waar erger je je aan #7

Ik stel mezelf echt elke week deze vraag. En ik doe écht mijn best, denk ik dan… zo irritant!

1 like

Je was al bij het zwembad maar je moest terug voor je fietssleutel? Hoe ben je bij het zwembad gekomen en waarvoor heb je dan die sleutel nodig haha!

1 like

Nee, ik kies vrijwel altijd het goedkoopste huismerk. Ik ging het gister even narekenen en met vlees en groente/fruit zitten we voor 2 personen op ongeveer 130 euro per week. Viel bijna van m’n fiets :sweat_smile:. M’n vriend eet vrij veel, maar we moeten ook echt eens minderen met vlees eten.

Mijn vader stuurt vaak krantenartikelen door op whatsapp, hij maakt dan echt een foto van het krantenartikel van de ekte krant. Soms wil ik dan iets appen wat totaal over iets anders gaat maar dat vind ik dan lullig wat ik heb dat ellenlange krantenartikel van hem nog niet gelezen. Het komt dan zo bot over. Maar ik wil die krantenartikelen allemaal niet altijd lezen. Nu wil ik hem dus iets anders appen maar ik voel me verplicht dat artikel te lezen. Misschien moet ik maar gewoon zeggen, ik lees dat liever op internet.

4 likes

Hahaha de mijne doet dit ook! Inmiddels onderstreept hij de regels die hij belangrijk vindt dus meestal lees ik die wel even snel. Ik heb inmiddels met hem afgesproken dat het ok is als ik er niet altijd op reageer

5 likes

Goed nieuws, als je er goed op let eet je met z’n tweeën vegan voor tussen de 35 - 60 euro per week! En mijn vriend eet ook veel.
Was 1 van de voordelen die we merkten toen we opeens geen vlees en dure kaas kochten. En we eten niet veel 1 op 1 dure vleesvervangers, dat helpt nu ook natuurlijk.

6 likes

Hahah ik herken deze zo goed, mijn vader stuurt me heel regelmatig artikelen, filmpjes of podcasts die ik moet luisteren, maar het is gewoon te veel om allemaal te lezen soms. Ik voel me dan ook schuldig dat ik het nog niet gedaan heb;P

1 like

Een egoïstische ergernis (want ja: ik weet dat mensen hun baan kwijt raken, mensen eenzaam sterven en zorgmedewerkers zich kapot werken)

Ik ben zo klaar met die hele kut pandemie.
Wasting my twenties. Nu heb ik geld, nu heb ik tijd. Ik wil uit, ik wil op vakantie, ik wil onbezorgd scharrelen of daten. Ik wil carnaval, ik wil festivals. Spontane tripjes. Etentjes. Ik wil normaal werken. Ik maak er op een veilige manier het beste van maar ik ben er zo, zo, zooo klaar mee.
Over 2 maanden is dit jaar voorbij. Wtf. In maart had ik echt geen flauw idee dat ik in november niet eens mijn verjaardag kon vieren met wat vrienden.

(Bespaar je aub de moeite om me te vertellen hoe egoïstisch dit is want old news :upside_down_face:.) Er zijn ergere dingen, ik weet het, maar ik wilde gewoon even zonder te relativeren ranten.

55 likes

Oh ik stuur ook altijd artikelen en filmpjes en podcast naar vrienden enzo. Maar vind het geen probleem als ze het niet lezen of er niet op reageren. Het is vaak toch iets waarvan ik denk dat ze het interessant vinden want ik moet aan ze denken. Ze zien maar wat de er mee doen. Anders gewoon even tegen je vader zeggen hoe/wat je er van vind. Snapt hij vast wel!

Edit: over iets anders beginnen is ook geen ramp
zo werkt Whatsapp voor mijn gevoel ook. Het is een soort half lopend hak op de tak gesprek. als ik het wel echt wil weten vraag ik het trouwens later gewoon even van joh wat vond je er nu van?

3 likes

Nou van mij mag het hoor, het doet me niks, maar ik vind het verspilde moeite :sweat_smile:. Het is vaak zo dat mensen dan willen ‘helpen relativeren’ of een ‘eye-opener’ willen aanreiken maar dat is het geval van deze ergernis wat mij betreft zinloos.
Maar van mij mag alles en het maakt überhaupt niet uit wat van mij mag of niet mag want ik bepaal niks :+1:t4:.

3 likes

Dat Reddit ook steeds voller raakt met tiktok filmpjes.

1 like

Enerzijds moet ik de Fransen dankbaar zijn dat ze (mijn) oude shit willen kopen, anderzijds blijf ik mij ergeren aan het feit dat ze geen woord Engels kunnen. Ik zet nu standaard onder elk bericht “Salutations sincères, Google Translations”. :joy:

12 likes

Bij Vinted bleef ik gewoon stug in het Engels doorgaan, kreeg je echt Frans - Engels - Frans - Engels. Het bevestigt voor mij als Vlaming weer het vooroordeel dat Fransen echt geen zin hebben om een andere taal efkes voor een moment te schrijven ofzo.

4 likes

Vinted vertaald het toch automatisch? Ik antwoord Nederlands en krijg gewoon een reactie terug in het Frans, als ik dan klik op vertalen zie ik de Nederlandse tekst staan.

1 like

Ik weet dat ik me moet gedragen als een volwassene en er gewoon om moet lachen maar mn nichtje heeft mn oude speelgoed gekregen en nu missen veel Barbies hun hoofd :weary: En ik erger me eraan dat ze niet gewoon netjes kan spelen

11 likes

Ik verkoop zowel via Vinted als UW. Maar ik blijf het gewoon belachelijk vinden dat sommig jonge mensen gewoon geen moeite doen om een andere taal te spreken. Of net zoals veel Amerikanen slechts één taal spreken.

3 likes

Ik erger me er echt aan dat ik deze week best wel vaak ben nageroepen/nagefloten of op een andere manier gecatcalled?? Christ meestal overkomt me dit alleen in deze mate in de eerste week van mooi weer wanneer al die creeps ~de zomer in hun bol hebben~ maar lockdown heeft blijkbaar hetzelfde effect. Ellende.

2 likes

Ja ik vind dit ook zo gek! Er wordt nu ook heel vaak gezwaaid of geclaxonneerd vanuit auto’s als ik rondwandel of even boodschappen ga doen en normaliter, zonder corona gebeurde dat me echt heel zelden. Waan ik me toch nog een beetje op vakantie want herken dit soort taferelen eigenlijk alleen van op vakantie in Zuid-Europa. :sob:

Dat mijn vriend ALTIJD thuis Netflix op zet op de schaarse momenten dat ik een lange treinreis moet maken, terwijl hij weet dat ik dan Netflix kijk. Intussen wordt mijn serie gestopt, terwijl ik al veel langer kijk, omdat er teveel schermen worden gebruikt. Dit is al de derde keer dat dit gebeurt en dan is meneer onbereikbaar. En ik weiger meer voor een abonnement te betalen, omdat hij niet nadenkt. Zo vermoeiend.
(ja, luxeprobleem)

Je kan dan gewoon inloggen via je browser en alle andere apparaten uitloggen! Dan heeft hij even pech haha

3 likes