Oh gelukkig maar! Nee heb ik ook hoor, ik ga niet voor een paar euro een Tikkie sturen. En als ik ga lunchen dan ga ik ook echt niet moeilijk doen als iemand anders twee koffie heeft genomen en ik maar eentje. Mijn vrienden zijn inmiddels ook wel werkenden dus als iemand ff naar Starbucks ofzo gaat voor een koffie dan sturen we daar geen verzoek meer voor.
Als ik ernaar vraag zegt ze steeds: “oh ja sorry vergeten maar doe ik zo meteen!”. Maar ze had afgelopen maand ook al haar huur te laat betaald en haar moeder boodschappen laten doen. Ze studeert nog dus heeft sowieso wat minder te besteden dan de rest (+ ze is nog een stuk jonger) maar ze kan gewoon niet met geld omgaan. Maar ik vind het nogal flauw dat ze dan vraagt of ik iets voor haar kan ophalen terwijl ze weet dat ze het eigenlijk niet eens kan betalen en dan vervolgens durft ze niet te zeggen dat ze er dus geen geld voor heeft. Dan had ik het gewoon niet meegenomen. Ze moet gewoon nog leren dat als je ergens geen geld voor hebt je het niet kunt kopen en niet eindeloos kan terugvallen bij pap en mam en/of haar vrienden.
Ook een goede les voor mezelf om dus geen geld maar aan haar uit te lenen