Waar erger je je aan? #9

Omg dat is echt genant als je zulke uitspraken doet, echt erg. Ik zit op m’n 60e nog steeds in een sociale huurwoning als ik zo in m’n glazen bol kijk.

Wil er wel bij zeggen dat al m’n vriendinnen die wel het geluk hebben gehad om een huis te krijgen van hun ouders heel bescheiden zijn en zich er ook bezwaard over voelen dat ze zo aan hun huis zijn gekomen.

5 likes

Oh gelukkig maar! Nee heb ik ook hoor, ik ga niet voor een paar euro een Tikkie sturen. En als ik ga lunchen dan ga ik ook echt niet moeilijk doen als iemand anders twee koffie heeft genomen en ik maar eentje. Mijn vrienden zijn inmiddels ook wel werkenden dus als iemand ff naar Starbucks ofzo gaat voor een koffie dan sturen we daar geen verzoek meer voor.

Als ik ernaar vraag zegt ze steeds: “oh ja sorry vergeten maar doe ik zo meteen!”. Maar ze had afgelopen maand ook al haar huur te laat betaald en haar moeder boodschappen laten doen. Ze studeert nog dus heeft sowieso wat minder te besteden dan de rest (+ ze is nog een stuk jonger) maar ze kan gewoon niet met geld omgaan. Maar ik vind het nogal flauw dat ze dan vraagt of ik iets voor haar kan ophalen terwijl ze weet dat ze het eigenlijk niet eens kan betalen en dan vervolgens durft ze niet te zeggen dat ze er dus geen geld voor heeft. Dan had ik het gewoon niet meegenomen. Ze moet gewoon nog leren dat als je ergens geen geld voor hebt je het niet kunt kopen en niet eindeloos kan terugvallen bij pap en mam en/of haar vrienden.
Ook een goede les voor mezelf om dus geen geld maar aan haar uit te lenen :+1:t2:

4 likes

Dat docenten na een jaar online les geven nog steeds hun colleges niet op 1 centrale plek uploaden. Ik moet een vak herkansen waarbij elk hoorcolleges door een andere docent werd gegeven. Sommige van die docenten hebben gewoon de opname van hun college op de portal gezet (soms zelf met extra uitlegvideo’s, megafijn!!!), maar andere doen supervaag met een linkje die ze dan naar iedereen sturen of het staat weer ergens anders online. Het is 2021 en we studeren al een jaar online, hoe moeilijk is het om dat gewoon in dat systeem te zetten?

1 like

Dat de rest van Den Bosch en omstreken ook bij de teststraat was, ik wilde een nieuw uitslagen record proberen te halen. Maar tien uur lijkt me nu erg optimistisch

Ah ja dat heb ik ook om me heen! Mensen die niet naar een kamer hoeven te zoeken maar juist naar huisgenoten, want ouders hebben huis voor ze gekocht. Ken er echt een flink aantal in mijn omgeving die dit hebben. Ook wel van juist gedoe gehoord omdat de ouders dan van huisgenoten bepaalde huurprijs willen, en de zoon/dochter staat dan altijd tussen dat soort conflicten en dat is dan wel lastig

2 likes

Elke keer als ik het afval buiten wil zetten is er opeens weer een sneeuwstorm. En het is koud. En ik wil naar bed maar dat kan nog niet :rage::rage:

2 likes

Die uitspraak heb ik helaas ook regelmatig gehoord, in verschillende gedaantes. Niet over mezelf maar wel over anderen.

Mensen op Vinted die een bundel bij je kopen en dan nadat ik aangeef welk pakketformaat het wordt nog gaan bieden :roll_eyes: Kleding is sowieso al spotgoedkoop plus ik geef bundelkorting pfff nu hoor ik natuurlijk niets meer van haar

6 likes

Ik vermoedde het al toen ik dit weekend werd gebeld vanuit Gabon, maar mijn gegevens zijn gelekt bij die Facebook hack. Zo irritant.

2 likes

Mijne ook… Kan je ook niks meer tegen doen helaas

ja same. Direct mijn facebookaccount ook maar verwijderd (ja nu al te laat, en gebruik instagram wel, maar ja toch)

1 like

@Vic @Max @grace Zo vervelend inderdaad. :angry:. Ik hoop dat we niet teveel gevolgen ervaren. Heb het ook maar direct voor mijn ouders en oma gecheckt en gewaarschuwd, ben bang dat ze anders zomaar in die whatsapp fraude pogingen trappen.

Ja, en helaas zijn er wel foto’s van me online te vinden die ze echt perfect als profielfoto zouden kunnen gebruiken… In nieuwsartikelen etc. Heb ook al meerdere scam sms’jes gehad, zogenaamd van de ABN(zit ik niet eens bij)

Ja mijn ABN pas was ook al verlopen afgelopen weekend :frowning:

1 like

Hoe weet je of je gehackt bent?

Je bent niet gehackt, er is data uitgelekt. Ze kunnen niet in je account ofzo, ze weten je gegevens inclusief telefoonnummer. Je kan checken of dat zo is via deze link:

2 likes

Ik ben de enige op kantoor die Cover Me In Sunshine van P!nk en haar dochter een super leuk liedje vind. Chagrijnige collega veranderde de radiozender. Hallo wtf Henk?!

6 likes

Ik zit er ook in! :’)

Hoe het maar als gewoon wordt gezien dat je voor alles een filter nodig hebt

4 likes

Victoria Koblenko

gewoon in het algemeen vind ik haar compleet onsympathiek overkomen altijd (in interviews, het perfecte plaatje, gisteren over nonbinaire personen) maar na het lezen van de stories van marketingvrouw wordt dit nog eens heel erg bevestigd

19 likes