Waar erger je je aan? #9

Oh, echt niet? Dat wist ik niet! Weet je ook wat t verschil maakt, waarom het bij het ene soort wel werkt en andere soort niet?

Als mijn haar onder de laatste categorie valt, dan kan ik er inmiddels wel een keer mee stoppen haha

Haha nouja ik ben geen haardeskundige maar ik hoor dit zo vaak van mensen. Iedereen heeft weer een andere haarstructuur en sommig haar wordt nou eenmaal sneller vet geloof ik. Denk dat het uitstellen van wassen misschien wel een beetje helpt maar ik weet bijvoorbeeld van mijn haar dat ik nooit echt een week zonder wassen zal kunnen als ik geen vet haar wil, terwijl dat bij vriendinnen met droger en stugger haar (vaak krullen ook) wel lukt. Waarschijnlijk zitten hier vast mensen die er meer verstand van hebben haha maar als ik jou was zou ik het gewoon lekker wassen als je het wil wassen. Kan ook helpen om van shampoo te wisselen trouwens!

1 like

Hoe vaak waste je je haar hiervoor en hoe vaak was je het nu? Je haar 1 keer in de week, of minder zelfs, wassen is voor veel mensen gewoon niet realistisch.

dat ik vandaag opeens weer belangst had, hele dag had uitgesteld om voor werk een instantie te bellen, en toen ik eindelijk belde ze al gesloten waren :woman_shrugging:, nu voel ik me echt een kleuter, een volwassen baan niet waard

2 likes

Ik heb het ook geprobeerd, want ik waste mijn haar iedere dag, maar ik ben door trial and error tot de conclusie gekomen dat om de dag wassen voor mij de max is om niet met een vet hoofd rond te moeten lopen.

Ik heb fijn, steil haar en het is niet anders. :woman_shrugging:t4:

4 likes

Ik ben al lang blij dat ik om de dag red! Al een hele winst tegenover elke dag wassen. Sommige dagen als ik de deur niet uit hoef was ik het ook echt niet in de hoop alsnog een beetje ā€˜te trainenā€™ maar heeft eigenlijk geen zinā€¦

Ligt denk ik ook aan wat voor producten je gebruikt. Een paar jaar geleden gebruikte ik andere merken waardoor ik mijn haar om de dag moest wassen anders werd het vet en kreeg ik vaak ook jeuk. Nu kan ik zoā€™n vier dagen niet wassen voordat het vet wordt.

1 like

Ik heb steil fijn haar en ik kon vroeger ook nooit meer dan om de dag wassen, maar ik was nu afgewisseld de ene keer met sulfaatvrije shampoo en de andere keer alleen met een hand siliconenvrije conditioner (losjes geĆÆnspireerd op de curly girl methode, al heb ik in het geheel geen krullen), en nu was ik mā€™n haar eens in de 6/7 dagen. En dan halverwege moet ik wel een beetje droogshampoo op de wortels doen, anders wordt het wel heel plat en lijzig, maar verder gaat het prima.

2 likes

Ah maar al supergoed dat je het uiteindelijk wel durfde!

Morgen een nieuwe poging?

3 likes

Lief! Ja, gelijk morgenvroeg maar doenā€¦

Ja, dan ben je vast de hele dag trots op jezelf en heb je een opgelucht gevoel! Komt goed, morgen weer een dag

Ik heb hetzelfde gedaan! Nou dikke spijt want mijn haar is alleen maar vet en futloos geworden. Nu maar weer terug naar mijn gewone haarwas ritme :sweat_smile:

1 like

Eerder waste ik het om de dag (soms elke dag) en op de tweede dag kon ik dan met droopshampoo nog uit de voeten.

Nu probeer ik er minimaal 3 dagen tussen te laten. Soms is het langer, soms korter. Denk dag neerkomt op 2 keer per week. Maar mijn haar is dus nog steeds de dag na wassen alweer aan de vettige kant.

Ik ga de tactiek van @Merel nog eens proberen en anders ga ik ook lekker weer terug naar om de dag. Ik wil weer mooi haarrrr

Ik heb gewoon vier papercuts, verdeelt over twee handen, echt hoe dan?! En dat in combinatie met elke tien minuten handalcohol is echt huilon. :sob:

3 likes

Ik heb dit ook en ben nooit verder gekomen dan om de dag wassen als ik het toonbaar wil houden. Tijdens corona heb ik het ook wel vaak drie of vier dagen niet gewassen, maar dat zag er niet fris uit. Op de tweede dag na de wasdag kom ik nog wel met een hoge staart weg.

Denk dat we pech hebben, maar ik lees mee voor de gouden tip.

@Alane Welke producten gebruik je nu?

Oh leuk, wilde toevallig ook een haarergernis komen posten al is het meer ergernis aan mezelf. Het werd te lang en sluik dus dit weekend een kappersfilmpje bekeken van hoe punt je het zelf bij, besloten dat ik daar niet de spullen of het geduld voor had, er zo een enorm stuk af gejast zonder ook maar een van de tips te gebruiken en nu kan het alsnog niet los want het zit echt fucking lelijk. Haha

8 likes

Ik gebruik een vrij prijzige shampoo voor het schoonmaken van mijn haar en daardoor blijft het langer schoon. Heb er ook direct een heel fris gevoel bij (Christophe Robin clarifying) daardoor veel minder vet. En idd spullen gebaseerd op de CGM) niet teveel borstelen, alleen conditioner op laatste puntjes)

3 likes

Ik moet voor een sollicitatie een fictieve reclamecampagne pitchen voor een product gericht op tieners dus ik zit nu op TikTok wat te researchen en jonge jonge jonge als dit de toekomst is wil ik niet verder.

Met twee om en om over bed rollen terwijl je playbackt is blijkbaar cool hahahaha ik wil het zo graag posten maar al die chickies zijn misschien 15, 16 jaar oud en gebruiken gewoon hun volledige naam dus ik doe het niet maar wtf ik ben zo blij dat mijn tienerjaren niet publiek gedocumenteerd staan.

12 likes

Op dit moment Novex. Maar bv Petal Fresh van de drogist had hetzelfde effect op mijn haar (alleen daarmee had ik na een dag of drie meer jeuk). Ik zou willen zeggen zonder sls en die meuk, maar dat is niet waar, want bij sls-vrij van de Body Shop bleef mijn haar dus wel snel vet. Ik weet in ieder geval nog dat bv. Guhl mijn haar ook zwaar en snel vet maakte. Het blijft dus denk ik een beetje trial en error en kijken wat bij je haar werkt.

1 like

De huisgenoot van mijn vriend maakt s ochtends zoveel kabaal waardoor ik altijd eerder wakker ben dan ik zou willen als ik daar slaap. Ik vind het normaal om zachtjes te doen als anderen slapen, doen mijn huisgenoot en ik in ieder geval wel.m

Mijn vriend slaap lekker door zijn herrie heen dus die heeft er geloof ik geen last van.