Waar erger je je aan? #9

In aanvulling op de geplaatste ergernis van gister:
Welke idioot heeft bepaald dat dit net een pushmelding waard was

18 likes

Ik vind dit best groot en goed nieuws!

17 likes

Is het nieuws dat zo’n spoed heeft dat er een pushmelding uit moet? Nieuws dat te belangrijk is en dus niet kan wachten tot men het op een later moment in een krant/op het journaal ziet?

2 likes

Daar verschillen de meningen natuurlijk in, maar ik zou zeggen ja. Dit is op zich een klein nieuwsfeit, maar het is onderdeel van iets veel groters natuurlijk.

1 like

Ik denk dat des te meer mensen dit weten des te beter, anders belanden die blikjes nog waar ze niet horen. Er zijn best nog wel wat mensen die geen nieuws kijken/lezen maar wel deze notificaties krijgen denk ik.

1 like

En @Junebug85
Ik zie dit dus als nieuws waarover je evt kan besluiten het op een voorpagina te plaatsen. Het is geen nieuws waar direct meteen een volledig land van op de hoogte moet zijn.
Centraal Station opgeblazen?: pushmelding
Belangrijk nieuws maar geen directe spoed en onmiddelijke impact op een samenleving: geen melding

11 likes

Ik wil mijn nagels lakken maar er zit tussen de ± 50 kleurtjes niks waar ik zin in heb. Dus lak ik ze maar niet :woman_shrugging:

3 likes

Pushmelding is misschien wat overdreven maar het zou echt niet overdreven zijn als duurzaamheid en hergebruik eens een keer uit de ‘hebben we nog wat tijd en ruimte over’ katernen en pagina’s van nieuwsverstrekkers raakt want het IS heel urgent en gaat ons allemaal aan en de media zijn er ook deels verantwoordelijk voor om die urgentie over te brengen.

Maar dat is een ander onderwerp. En in de pushmelding staat ook niet iets van: vanaf morgen gaan we dit doen tbv het milieu. Er staat over krap 2 jaar (!). Dus of je dat nou 2 jaar van tevoren leest of 1 jaar en 360 dagen, het maakt echt geen verschil.
Als over 2 jaar (een nieuw kabinet dit niet alweer heeft afgeschaft omdat het toch teveel moeite was en dit vooral strategie bleek voor de verkiezingen) een melding wordt verstuurd met ‘let op, vanaf morgen statiegeld op blikjes’ zal je mij ook geen nieuwe ergernis zien posten. Juist fijn ook als ze het dat nog eens melden want tegen die tijd ben ik het allang vergeten

2 likes

Ik vind dat pushmeldingen alleen mogen als je er de tv voor zou aanzetten om het te volgen

10 likes

Ik vind de NOS nog het minst erg met de hoeveelheid bushmeldingen. Die van bijv. NU.nl en het AD werden er zo veel dat je het ook niet meer als iets belangrijks ging volgen

Ja natuurlijk, voel je vrij om je te ergeren aan eender wat, daar is dit topic ook voor.

Ik had misschien beter niet direct op jou kunnen reageren maar in het algemeen omdat mijn post meer gaat over 'ergeren dat duurzaamheid vaak als een ‘linkse hobby voor de tijd die over is’ wordt gezien.

1 like

Mijn wokpan is opeens helemaal kapot, die zwarte laag laat los dus ja niet meer te redden.
Maar tis zo stom want hij is van de ah spaaractie van 7 jaar terug ofzo. En die andere spaaractie is net afgelopen en ik heb dus 9 zegels want ik had dat nooit aangezet in m’n app.
Gister boboti gemaakt in een grote koekenpan, nu zit m’n halve fornuis onder de boboti want het paste uiteraard niet in de pan.

Ik heb nog 12 zegels voor je! Misschien kan je nog meer mensen vinden met zegels.

1 like

In heb er nog 49!

1 like

Ik heb nog 42 zegels.

1 like

oh ik stuur je een berichtje, volgens mij volg ik je op insta!
@Alane @Quinoa superlief ook!
Ah dit is echt zo fijn, gewoon een nieuwe wok :smiley:

8 likes

Love het forum op dit soort momenten ^

11 likes

Ik erger me aan die vage groepschats waar ik elke dag, soms 2 keer ongevraagd in geplaatst word op Instagram

12 likes

Same!!! Had ik een paar dagen geleden ook wat over geschreven hier en kwamen wel wat reacties op dus je bent niet de enige.

4 likes