Waar erger jij je aan? #2

Ik weet uit ervaring dat het in de horeca inderdaad officieel verplicht is om een half uur pauze te nemen dan. Heel veel plekken lappen dat aan hun laars, maar het hoort eigenlijk wel.

Was op mijn oude werkplek ook heel irritant toen ze zich daar opeens aan gingen houden, vooral omdat ik vaak op een plek stond waar ik sowieso al 2 uur op mn reet kon zitten niksen en dat dan opeens een half uur onbetaald moest doen onder het mom van ‘je werkt zo lang dat je een pauze moet nemen’. Nog irritanter dat wanneer het dan wel echt druk was en je wel pauze nodig had om even bij te komen daar geen ruimte voor was omdat het zo druk was :confused:

1 like

bedoel je misschien enterprenoer?

1 like

Dat heb ik wel gedaan, maar na een tijdje werd ie er steeds chagrijnig om dus toen heb ik het maar opgegeven :sweat_smile: het duurde ook al een paar dagen voordat hij zijn autoverzekering had opgezegd toen zijn auto verkocht was. Ik snap het ook echt niet, het is even inloggen en je afmelden, maarja, sommige dingen veranderen nooit ben ik bang

1 like

De uitspraak “dat wil ik wel even zien” bij het tv-programma Met het mes op tafel.

5 likes

Shit doordat jullie het hadden over dingen stopzetten en meteen regelen etc., besefte ik me dat ik een nieuwe foto moest uploaden voor ov-chipkaart. Dat was gratis. Maar ik ben nu 14 dagen te laat dus moet 7,50 euro betalen. Jammer weet dit. En ik had het mailtje een ster gegeven met ‘belangrijk’, maar ik heb het blijkbaar niet onthouden. Ik ben heel chaotisch en soms doe ik dingen meteen, maar dan ben ik weer uit de taak die ik aan het doen was, of ik denk dus ‘ah komt wel’. Nou dit komt ervan :unamused: Is niet veel 7,50 maar wel onnodig.
Hoe doen jullie dit dan? Qua rekeningen betalen en verzekeringen stopzetten en kleine dingetjes regelen etc. Zet je het op een to do list en dan neem je daar een vast moment de tijd voor in de week om te regelen?

Hmm meestal doe ik het binnen 24 uur denk ik, waardoor ik nooit een to do lijst heb en ook nooit dingen kan uitstellen/vergeten. Maar het gaat automatisch eigenlijk.

1 like

Ik maak een melding in mijn telefoon en zorg dat ik er dan een extra melding van krijg op een dag dat ik tijd heb om dingen te regelen.

2 likes

oh ik ben ook super chaotisch en vergeet zo vaak dingen, maar ik probeer inderdaad dingen op ongelezen te houden (ik kijk elke dag naar mn mailbox) en ik hou een agenda bij waar ik de uiterste datum voor taak X opschrijf. ook hou ik een to-do lijstje/boekje bij waar ik dingen opschrijf waar een deadline aan vast zit of die ik per se die dag gedaan wil hebben.
maar ik heb sowieso veel moeite met structuur en planningen dus momenteel doe ik het zo, maar over een maand is het waarschijnlijk weer heel anders/chaos :’)

He blehh en het was nog niet over de datum? :open_mouth:

Ik heb dat in bed ook vaak en leg dan m’n hand op m’n neus haha.

2 likes

Een neuswarmer haken. :joy:

2 likes

Ik had een kaasje gekocht en die stinkt zo erg, had er al een zakje en nog een bakje omheen gedaan maar het Franse aroma kwam je alsnog tegemoet zodra ik mn koelkast opentrok. Nu vreet ik m maar meteen in 1x op, gelukkig had ik ook nog wijn.

7 likes

Is vast goed voor je seksleven dit als je ‘m in bed op doet :+1:t4:

2 likes

Ik heb 2 kaartjes voor het concert van Snow Patrol. Vorige keer kon ik er niet bij zijn, want niemand wilde mee. Ik had al spijt dat ik niet solo ben gegaan, want achteraf bleek dat hun laatste concert voor de komende 7 jaar. En nu kwam afgelopen mei hun laatste album weer uit. Ik heb toen ook direct twee kaartjes gekocht voor hun concert. Niet wetende dat het op een maandag is. En nu wil niemand met me mee, omdat het op een maandag is. In Amsterdam (ik kon uit het zuiden van het land). Ik twijfel of ik een kaartje moet verkopen en zelf nog gaan, of allebei verkopen en niet gaan.

Ik zou sowieso zelf gaan, zeker als je spijt hebt van de vorige keer! Is er hier niemand die met je mee wilt?

2 likes

Eens met @Spaarlamp, zeker gaan als je van de vorige keer niet gaan spijt hebt!

Als je ergens op kraamvisite bent en er wordt gevraagt ‘en jullie dan?’. Ik wou bijna een lulverhaal ophangen dat ik geen kinderen kan krijgen maar begon over dat ik wel een tweede katje wou :joy:.

7 likes

Ik zet het op een to do list bij een bepaalde dag. Ook kleine taken als een mail versturen of niet vergeten dit te halen bij de supermarkt. Het scheelt me veel stress, omdat ik niet continu bezig ben met alles wat ik nog moet doen. Ik weet dat ik zus en zo op donderdag ga doen, dus dat geeft me veel rust.

Mn google home mini die steeds reageert op zo’n reclame waarin ze “hey google speel klassieke muziek” zeggen. Of ja ik erger me aan die reclame dus haha

10 likes

Gaat die van jou ook echt muziek afspelen? Die van mij zegt alleen dat ie niet weet wat ie moet doen ofzo haha

2 likes