Waar erger jij je aan? #2

Haha ja sorry :joy:

Dat is een stukje weg voor het schoolplein waar je even stil mag staan (niet parkeren) om je kinderen uit de auto te gooien. Is handig voor luie ouders die niet even met hun kroost mee willen lopen.

Oh enne ik woon “gewoon” in Brabant haha.

3 likes

veel leuker dan kiss&ride! haha

2 likes

Haha ga stuk om die verhalen over verwende studenten. Wat komt daar later ook van terecht, als je mentaal nooit de kracht hebt kunnen opbrengen om een tijdje in relatieve armoede op eigen benen te staan?

Op de uni afgezet worden in Maserati hahahahah ik zie het in Utrecht nog niet gebeuren

2 likes

Ik studeerde met een jongen en die ging een weekendje weg
naar Dubai
omdat zijn paarden daar een wedstrijd moesten rennen :sob:

30 likes

Ik verwacht echt heel veel pakketjes en ik had ze graag vandaag gehad omdat mijn moeder niet thuis was en het dus een judge free zone was. Maar nee ze komen allemaal morgen en overmorgen als ik werk en zij vrij heeft

8 likes

HAHAH op de middelbare was er wel een gast die protesteerde tegen een proefwerkdatum “want dan had hij al golllllfexamen” (golfff extreem kakkerig uitgesproken).

Iedereen ging stuk

12 likes

Neeee. Bijna al mijn vrienden en vriendinnen van de middelbare krijgen maandelijks ook €500+ voor hun levensonderhoud. Manmanman.

Nu komen ze constant naar mij toe voor verzekeringadvies en ander advies over geldzaken, want ze zijn nu afgestudeerd en de geldkraan is dichtgedraaid.

1 like

Wjekw gaat zo snel. Ik loop steeds achter en dan wil ik het wel allemaal lezen, maar dat lukt nooit. En als ik niet bij ben post ik ook niet en als ik daar niet post post ik ook niet in andere topics. zeurzeur

8 likes

Mag ik mij ergeren dat Belgen hierboven als lui en verwend worden omgeschreven terwijl ons onderwijssysteem, studentenwerk regelingen en niet bestaande studieleningen het bijna onmogelijk maken voor ons om tijdens fulltime studies volledig op onze eigen benen te staan?

16 likes

Jip!

1 like

Ik erger me er zo aan dat ik 's ochtends niet wakker word van mijn wekker en dus altijd moet haasten. Vanochtend had ik me zelfs verslapen, ik word er niet goed van.

Eens, vind het stiekem ook raar om op een post van 4 dagen geleden ofzo te reageren dus dan maar niet

2 likes

Ja echt ongelooflijk. Ik vind iets van 100 a 200 bijdragen nog wel normaal, zegmaar het tarief van collegegeld en boeken. Maar 400+?! What the hell, it’s like living in paradise. Volgens mij doet dat wel wat met je realiteitszin.

2 likes

Wat is er voor studentenwerk regeling dan?

Wist niet dat jullie geen studieleningen hadden! Maar werken kan dus wel?

Haha ik denk niet dat alle Belgen verwend zijn ofzo, sterker nog, ik hoor altijd dat het niveau op Belgische uni’s bijzonder hoog ligt en de werkdruk ook. Maar in de auto van papa en mama naar uni komen, heeft daar natuurlijk niks mee te maken. Dat gebeurt vast alleen sporadisch

3 likes

Het is nu Leids ontzet en dan zijn er altijd heel veel studenten van het corps die verkleed als zogenaamde Leidse ‘arren’ (‘arbeiders’) de stad in gaan. Ze gaan gaan verkleed in panterprintjes, goude kettingen, nickelson kleding etc. Ik vind dat zo’n trieste traditie.

9 likes

Ik heb echt heel lang in Leiden gewoond en dat nooit geweten? Wat een klapmongolen lopen er toch op de tent rond
 Ik ergerde me overigens wel altijd dood aan drie oktober in het algemeen, al die dronken debielen en die klotekermis voor mijn deur :roll_eyes: Blij dat ik er weg ben!

2 likes

Mijn ergernis is hier ook aan gelinkt: ik heb dus morgen geen les door Leids ontzet en ik vind het echt zo stom (kom zelf niet uit Leiden). Betaal ik zoveel collegeld en moet mijn les wijken voor een of ander zuipfeest, blegh

1 like

Je moet het maar net weten want ze proberen ‘op te gaan in het Leidse volk’, maar het is helaas waar ja. Ik fietste vanavond nog langs een paar van die huizen waar ze al verkleed stonden te borrelen. Dit is ook mijn laatste jaar in (de binnenstad) van Leiden dat ik mijn bed uitdreun terwijl ik weer vroeg moet werken de volgende dag. Dus ik snap hoeveel je hier op dit moment van geniet!

Edit: toevoeging: ik heb wel lekker hutspot gegeten hoor vandaag, en het kan ook wel gezellig zijn, maar alleen als je niet in de binnenstad woont inderdaad!

1 like

Ik vind hutspot vies :grimacing:
Vond het meestal op zich ook wel gezellig om even met vrienden de stad in te gaan, maar ik woonde dus echt vlakbij de Beestenmarkt, dus als ik dan op tijd aftaaide zat ik er alsnog middenin. En ik moest altijd gewoon werken, want werkte niet in Leiden, dus was dan en heel lang op weg naar en van het station ineens, en moest me op de terugweg van werk door de al dronken menigte wurmen om weer thuis te komen. Nee, niet mijn feestje. Als heb ik vandaag natuurlijk wel even Rubberen Robbie aangezet, gewoon voor de nostalgie :grin:

1 like

Dat had ik dus ook, dacht slim te zijn nog een was aan te zetten toen ik thuis kwam maar lag zo lekker op de bank. Dus zei semi in mezelf/tegen mijn vriend “kut moet de was nog ophangen” en toen sprong hij op om het te doen. :relieved::relieved:

2 likes