Ja echt ongelooflijk. Ik vind iets van 100 a 200 bijdragen nog wel normaal, zegmaar het tarief van collegegeld en boeken. Maar 400+?! What the hell, it’s like living in paradise. Volgens mij doet dat wel wat met je realiteitszin.
Wat is er voor studentenwerk regeling dan?
Wist niet dat jullie geen studieleningen hadden! Maar werken kan dus wel?
Haha ik denk niet dat alle Belgen verwend zijn ofzo, sterker nog, ik hoor altijd dat het niveau op Belgische uni’s bijzonder hoog ligt en de werkdruk ook. Maar in de auto van papa en mama naar uni komen, heeft daar natuurlijk niks mee te maken. Dat gebeurt vast alleen sporadisch
Het is nu Leids ontzet en dan zijn er altijd heel veel studenten van het corps die verkleed als zogenaamde Leidse ‘arren’ (‘arbeiders’) de stad in gaan. Ze gaan gaan verkleed in panterprintjes, goude kettingen, nickelson kleding etc. Ik vind dat zo’n trieste traditie.
Ik heb echt heel lang in Leiden gewoond en dat nooit geweten? Wat een klapmongolen lopen er toch op de tent rond… Ik ergerde me overigens wel altijd dood aan drie oktober in het algemeen, al die dronken debielen en die klotekermis voor mijn deur Blij dat ik er weg ben!
Mijn ergernis is hier ook aan gelinkt: ik heb dus morgen geen les door Leids ontzet en ik vind het echt zo stom (kom zelf niet uit Leiden). Betaal ik zoveel collegeld en moet mijn les wijken voor een of ander zuipfeest, blegh
Je moet het maar net weten want ze proberen ‘op te gaan in het Leidse volk’, maar het is helaas waar ja. Ik fietste vanavond nog langs een paar van die huizen waar ze al verkleed stonden te borrelen. Dit is ook mijn laatste jaar in (de binnenstad) van Leiden dat ik mijn bed uitdreun terwijl ik weer vroeg moet werken de volgende dag. Dus ik snap hoeveel je hier op dit moment van geniet!
Edit: toevoeging: ik heb wel lekker hutspot gegeten hoor vandaag, en het kan ook wel gezellig zijn, maar alleen als je niet in de binnenstad woont inderdaad!
Ik vind hutspot vies
Vond het meestal op zich ook wel gezellig om even met vrienden de stad in te gaan, maar ik woonde dus echt vlakbij de Beestenmarkt, dus als ik dan op tijd aftaaide zat ik er alsnog middenin. En ik moest altijd gewoon werken, want werkte niet in Leiden, dus was dan en heel lang op weg naar en van het station ineens, en moest me op de terugweg van werk door de al dronken menigte wurmen om weer thuis te komen. Nee, niet mijn feestje. Als heb ik vandaag natuurlijk wel even Rubberen Robbie aangezet, gewoon voor de nostalgie
Dat had ik dus ook, dacht slim te zijn nog een was aan te zetten toen ik thuis kwam maar lag zo lekker op de bank. Dus zei semi in mezelf/tegen mijn vriend “kut moet de was nog ophangen” en toen sprong hij op om het te doen.
Ja ik heb ze ook maar gewoon opgegeten. Ik zou me ook zo bezwaard voelen als ik daar met mijn aangebroken zakje kruidnoten aan de balie van de Jumbo sta. ‘Ja sorry, ze zijn niet lekker, mag ik nieuwe?’
Maar het is wel echt stom. Vooral ook die pot pindakaas van jou. Die kruidnoten heb ik zo op, maar met een pot pindakaas doe je echt best wel lang.
Gewoon een mailtje sturen naar het merk van de kruidnoten, grote kans dat je een nieuwe zak toegestuurd krijgt!
Dat ik steeds vergeet wat een drama het is om vanaf leiden centraal bij mijn werkgroep locatie te komen als de hele binnenstad afgesloten is
Als student mag je in België maar 475 uur per jaar bijverdienen. Als je erboven zit dan komen er veel hogere belastingstarieven op zitten. Ook verlies je je kindergeld als je meer dan 240 uur per kwartaal werkt (ja we kunnen kindergeld krijgen tot aan ons 25e als je blijft studeren dus zie het als een mini studietoelage). Er zitten dus beperkingen op hoeveel je kan werken als student.
Oh maar dan kun je wel een baantje van 8u per week hebben toch? En kindergeld klinkt wel chill. Maar jullie hebben geen leningsmogelijkheid dus? Misschien wel beter…
Dankjewel
Instagram!
Ik at gisteren om half 9 rauwe lenteui. Het is nu 14,5 uur later en ik proef het nog steeds gvd kut uien
Hier had ik het gister nog over. Ik weet niet waar het vandaan kwam maar werd er echt een beetje boos van ofzo. Gewoon de algehele arrogantie van deze mensen. Je lekker verkleden als het ‘lagere volk.’ Zo denigrerend ook bleh
Waarom is het beter dat die mogelijkheid er niet is? Dat de mogelijkheid er wel is zegt niet dat je verplicht bent er gebruik van te maken.
Hahaha herkenbaar, maar ik had (heb, wat doe ik hier?) gelukkig een scriptie deadline waarachter ik me kon verschuilen. Niks met 3 oktoberrrrr, hoewel ik La la la Leiden wel de hele dag in m’n hoofd heb
Dat ik me warm heb aangekleed maar dat nu wel de verwarming aanstaat op kantoor.