Als hij het nodig heeft, waarom schaft hij er zelf dan geen een aan?
Ik word helemaal leip van de IKEA, heb twee/drie weken geleden iets besteld, zou allang binnen moeten zijn, zou toen opgelost worden en op vrijdag de week erna bezorgd worden, weer niets binnen gekregen. Ondertussen al drie mails gestuurd (allen onbeantwoord), de chatfunctie is nooit beschikbaar en ik wacht nu alweer 35 minuten aan de telefoon om iemand te spreken te krijgen. Is toch niet normaal??? Ik overweeg gewoon naar de fysieke balie te gaan in de winkel en dan het daar op te laten lossen. Is alleen wel wat reistijd, maarja misschien de beste optie?
Ofja ik heb nu de telefoon op luid aanstaan zodat ik hoor wanneer er wordt opgenomen, maar moet straks ook nog de deur uit dusja
Ikea heeft het op dit moment heel erg druk op alle kanalen. Ik weet niet of het zin heeft naar een gewone balie te gaan.
Ja maar is het niet de bedoeling dat ik daar niets van merk?
Nu sta ik ook alweer vijftig minuten in de wachtrij van de telefoon voor een probleem waarvan ze hadden toegezegd het op te lossen. Ze geven ook vooraf geen informatie over hoeveel wachtenden voor u, geschatte wachttijd, et cetera. Ik snap gewoon niet hoe een serieus bedrijf zoân slechte klantenservice kan bieden
Aan de stomme tosti die ik net gemaakt hebt! Lekker van kaiserbroodjes maar hele goedkope kaas die nergens naar smaakt en mega rubberachtig is. En nu wil ik mn tosti niet opeten.
Aan mân boodschappenmandje op AH dat ik helemaal gevuld had en ik net even ging kijken en toen helemaal leeg was. Ughhh mân met zorg aangeklikte boodschappen weg en nu heb ik geen zin het opnieuw te doen.
Beter zodat je je niet eens diep in de schulden kĂĄn steken op een makkelijke manier. En zo niet genaaid wordt bij het kopen van een huis, zoals dat in Nederlands sinds een tijdje opeens wel gebeurt.
Ah ik zie inderdaad een hele andere mentaliteit naar boven komen, gezien de kijk op werken. In Nederland leeft die kijk op werken naast je studie helemaal niet, het wordt eerder bewonderd. Als in: diegene zorgt voor zichzelf, financieel gezien. Er zijn vast wel een paar mensen die er anders over denken though.
Bedankt voor je goede uitleg! Maakt dingen echt veel duidelijker.
Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik denk dat je realiteitsbesef daardoor verminderd is/zou kunnen zijn. En in hoeverre kun je weten of je kan overleven in de echte harde wereld, als je die echte harde wereld nooit met weinig geld hebt hoeven trotseren tijdens je studietijd? Dat is toch juist onderdeel van de harde wereld waarover je praat? Of wat zie jij als de harde wereld? Dat zijn slechts wat hersenspinsels, misschien zit ik er naast. Maar deze discussie is al best vaak gevoerd
De verschuiving in tijd snap ik wel, maar als je fulltime gaat werken heb je toch aanzienlijk meer inkomen dan wanneer je studeert? Dus wanneer is precies dat stukje âharde wereldâ/âhet rooien met weinig geldâ dan? Of vullen we de definitie daarvan anders in?
Ik heb al uitgegeld wat ik hiermee bedoelde. Komen we weer bij de realiteitszin en het leven in een harde wereld, maarja, die woorden zijn qua definitie zo discutabel.
Ik zie in ieder geval allerlei mensen om me heen die geen idee hebben hoe financien werken, omdat ze nooit zelfstandig geweest zijn op dat gebied. Zijn allemaal hoogopgeleiden die constant mij om advies vragen.
Dat âmoeten redden met weinig als je studeert, zelfs als je ouders helpenâ is toch volledig afhankelijk van hoeveel je ouders je geven? Sommige ouders maken maandelijks dus 500-infinite money naar hun kinderen over. Dan redden ze zich nooit met weinig.
Ik denk dus wel dat je er veel van leert om met weinig geld veel voor elkaar te krijgen, maar dat is puur mijn mening en daar hoeven we verder ook niet meer over te discussieren, want we verschillen van mening en dat is oke.
Net de inkopen gedaan voor het feest dat mijn vriend en ik geven ter ere van ons geregistreerd partnerschap. En man man man wat wordt het allemaal duur. Ben echt bang dat we geld te kort komenâŠ
Sowieso na de maand november hebben we geen geld meer voor de feestdagen
Waarom het afkapte, was omdat ik al 10x deze discussie heb zien onstaan op het forum en ik alle invalshoeken nu wel ongeveer ken. Ik denk er alleen nog altijd hetzelfde over, dus dan wordt discussieren zinloos voor mij. Mijn kijk hierop verandert niet meer, maar ik vond de uitleg over het Belgisch systeem wel waardevol.
500⏠+ per maand krijgen is in mijn omgeving helemaal geen uitzondering. Nee, je hoeft niet specifiek een âarme tijdâ door te maken als student, dat kan ook prima als werkende. Maar welke persoon met een baan van 32+ uur is nou arm? Dat komt toch niet voor, of ben ik nou gek?
Gedeeltelijke afhankelijkheid danwel gedeeltelijke zelfstandigheid is een prima middenweg in mijn optiek. Dat is de 100/200⏠per maand waar ik het al eerder over had.
Dit komt helaas zeker wel voor !
Zelfs met minimumloon heb je dan toch nog 900⏠besteedbaar inkomen toch?
Of bedoel je specifieke gevallen?
Ik bedoel inderdaad specifieke gevallen. Niet dat alle mensen die 32+ uur werken en minimumloon hebben arm zijn.
Dat beautybloggers/youtubers kei vaak een filter over hun swatchfotos en videos plakken. Als je dan een kleur lippenstift of iets koopt lijkt het totaal anders omdat er aan die swatches is gesleuteld
En boozyshop heeft bij veel nieuwe producten swwtches op een getinte huid. Prima natuurlijk. Alleen maar fijn voor mensen met donkere huidskleur. Maar bij een bleek spook als ik zijn kleuren heel anders en zo kan ik dus niks inschatten. Doe het dan op meerdere huidskleuren.
First world problems dit.
Je bent dan idd relatief arm als je 32u per week werkt voor âŹ10 netto per uur, want dan verdien je minimaal 1280 netto.
900 was dus zelfs nog te laag geschat.