Waar erger jij je aan? #3

Love alle niezen en niesjes :laughing:

2 likes

Ik heb de buikgriep en heb teveel geslapen vandaag dus kom nu niet in slaap :sweat:

Ik wissel zwaaien en toeteren af, ene keer het ene, andere keer het andere.

Ik doe het gewoon als signaal van ā€˜ciaoā€™.

Ik vind het niet onnodig, ik schrik er zelf absoluut nooit van terwijl mijn slaapkamer 2 meter van een drukke straat is en ik vaak het raam open heb, het wordt getolereerd door wetshandhavers en hierboven staat het nut voor mij beschreven.

Ik verwacht gewoon niet dat ā€˜de maatschappijā€™ veel rekening met mij als persoon houdt en andersom vul ik mijn leven ook niet met constant rekening met mensen houden door op de meest minieme slakjes zout te leggen

2 likes

Sorry maar die laatste uitspraak vind ik echt aso. Je bent zelf toch het begin van een betere wereld? Dat iemand anders het niet jou doet betekent toch niet dat jij het ook voor niemand hoeft te doen? Je veroorzaakt nu zelf het gedrag waar jij je aan stoort.

2 likes

Ik toeter letterlijk 1x per week en kun je ophouden met me egocentrisch noemen? Je weet niet hoe ik mijn leven invul

1 like

Ik stoor me niet aan getoeter?

Ik hou me in mijn dagelijks leven erg veel bezig met een betere wereld creƫren, dus ik snap deze shitstorm aan aannames niet en vind ze nogal misplaatst.

1 like

Ik erger me aan deze discussie :grimacing:

Ik schrik ook vaak van getoeter, en ik woon aan een drukke weg net naast een kruispunt midden in Berlijn, dus er wordt hier veel getoeterd. Maar ik heb me er serieus nog nooit aan geƫrgerd. Het duurt nog geen 2 seconden (behalve als het een Turkse bruiloft is) :woman_shrugging:t3:

15 likes

Ik lees tussen de regels door dat je het vervelend vindt dat de maatschappij ook geen rekening met jou houdt. En het lijkt erop dat je dit nu gebruikt als reden om dat zelf ook niet (meer) te doen.

Ik zie dat er een paar achter elkaar op je reageren en ik snap dat dit heftig overkomt. Sorry daarvoor.

1 like

Even serieus, ik blijf deze discussie niet voeren.

Ik voel me hier prima bij en zoals ik zei komt het 1x per week voor. Het is niet alsof ik overlast veroorzakend door het leven ga.

Niet iedereen hoeft je levensinstelling over te nemen heh? Er is op dit forum toch juist ruimte voor andere visies?

Je dwingt mensen in de omgeving waar je toetert dus wel om JOUW levensinstelling over te nemen of in ieder geval te accepteren. Ik denk dat de meesten daar over vallen.

5 likes

Neehoor dat is niet de boodschap die ik probeer uit te dragen. Ik ben juist pro leven en laten leven en weinig betutteling.

Ja het voelt een beetje alsof ik in een hoekje gedreven wordt en alsof iedereen nu zijn frustratie op mij uit of zo?

Ik ga heel netjes door het leven jongens :joy:

Nogmaals, het gaat over EEN KEER TOETEREN PER WEEK waar hebben we het over? Is dit een prank?

3 likes

Sorry, maar dat is natuurlijk geen argument. Ik erger me aan krijsende kinderen. En dat is een veel vaker voorkomende en veel langdurigere ergernis dan iemand die even kort op zijn claxon duwt bij het wegrijden. Moet de mensheid dan maar ophouden met kinderen krijgen?

13 likes

Je wilt dus eigenlijk gewoon toeteren? :stuck_out_tongue:

*ik ken dit filmpje van vroeger en realiseer me nu ik het weer kijk hoe fout het eigenlijk is. :tired_face: Sorry!

9 likes

Genauuuuu

1 like

Ik denk omdat het gewoon zo makkelijk is om het niet te doen? :stuck_out_tongue: ik weet nog dat de overburen bij mā€™n ouders ook 1 of 2 keer in de week mensen op bezoek hadden die toeterden als ze weg gingen en mijn zusje werd dan altijd overstuur wakker en dat duurde soms een uur of langer om haar weer rustig in slaap te krijgen dus ja dan ben je daar na een paar keer wel klaar mee.

7 likes

Ik stel me niet altijd even tactvol op, dat klopt wel. Ik heb iets meer schijt aan dingen dan de gemiddelde mens en deel ook graag mijn kijk op de wereld (waar hopelijk ook ruimte voor is). Op het forum springt dat er misschien uit, omdat iedereen hier zo ultra bedachtzaam lijkt om te gaan met alles. Maar ik leef ook gewoon een rustig leven waarin ik allerlei mensen help, ik ga niet als een complete aso door het leven.

Maar dat rechtvaardigt nog niet dat sommigen mij nu aso of egocentrisch noemen, die mensen mogen zelf ook wel een lesje tact meekrijgenā€¦

5 likes

Het is een aardig laag en verdraagzaam geluid naar mijn mening. Zoals ik zei, zelf ook nog nooit last van gehad

1 like

Overdag horen verkeerdsgeluiden en getoeter gewoon bij normale leefgeluiden. Soms irritant, niks aan te doen. Iemand hoeft ook niet de hele dag blad te blazen, motoren hoeven ook niet zo hard te knetteren, kinderen hoeven niet te schreeuwen, maar waar geleefd wordt is er geluid.
Toeteren is nou niet bepaald een misdrijf zeg.

Anyway ik toeter altijd als ik bij mijn ouders vertrek, en ik roep ook nog doeeeeiiiii uit het raam, terwijl mijn ouders op een meter afstand staan mij uit te zwaaien. Waarom? Omdat ik dat leuk vind. Verder ben ik wel een beschaafd mens.

20 likes

Het is inderdaad geen misdrijf, maar wel een overtreding, waar je een boete van ā‚¬380 voor kan krijgen.

23 likes