Waar erger jij je aan? #3

Aan mensen die hun sjaal zo dragen:

Gewoon nee.

57 likes

Hahah ik zie heel veel mannen die dit zo doen. Wat vind je een betere manier dan?

1 like

Hahaha ja ik heb ook een aantal mensen op fb waar ik me ENORM aan erger. Vooral 1 die veel foto’s plaatst van zijn baby. Ik kan die baby echt niet aanzien gewoon, maar verwijderen nee. Ik wacht al weer met smart op de volgende kut foto.

3 likes

Dat ik mijn humeur laat bepalen door hoe ik er uit zie die dag. Als mijn haar, outfit of makeup kut is voel ik me ook kut.

Zo oppervlakkig ugh.

5 likes

Iedere andere manier :sweat_smile: Gewoon omslaan?

Het zijn inderdaad vooral mannen die het zo dragen. Vind het er gewoon stom en oncomfortabel uitzien.

1 like

Ik erger me rot aan een ‘vriendinnetje’ van mij. Ze blijft maar pushen om af te spreken en hoewel ik niet reageer, niet enthousiast doe, geen datum wil afspreken blijft ze het maar proberen. En nou heeft ze me eindelijk zo ver om af te spreken en ik heb er zo geen zin in. Jesus woman, read the room and laat me met ruuuuussstttt.

1 like

Hoe Youtube tegenwoordig je zoekresultaten toont.

Eerst enkele resultaten die overeenkomen met je zoekopdracht, vervolgens enkele video’s die gerelateerd zijn (bijv. uit dezelfde periode of genre) en vervolgens nog meer resultaten die echt overeenkomen met je zoekopdracht. Laat die gerelateerde video’s lekker achterwegen. (Het waren geen videos waar men denk ik extra voor heeft betaald om hoger gerangschikt te worden)

1 like

Dit is een open deur maar ik kan het toch niet laten: kun je niet beter aangeven dat je er geen behoefte aan hebt?

20 likes

Ja ik dacht dat ik dat al deed door afstandelijk te doen. Maar ik vind het te heftig om te zeggen dat ik haar niet meer moet. (ja bij wijze van spreken natuurlijk)

2 likes

Ja snap ik heel goed hoor… is echt niet leuk om te doen maar het zal jou veel frustratie schelen (en haar uiteindelijk ook denk ik).

Zat laatst met wat familieleden in de auto en mijn oom deed zijn riem niet om ‘want dat hoeft toch niet achterin’. Zo dom en irritant.

6 likes

Heb ik ook gedaan! Sindsdien is mijn schermtijd ook aanzienlijk verminderd. Voorheen was ik vaak hersenloos aan het scrollen door mn timeline en opende ik de app supervaak! Ik kan fb helaas niet verwijderen ivm mijn werk, anders had ik dat wel gedaan.

Schudden van te voren helpt meestal wel!

Ik ben de hele week thuis geweest want was ziek, nu heb ik al 3 vriendinnen geappt of ze vanmiddag tijd hebben, maar iedereen heeft al wat gepland :expressionless:.

Vind het respectloos dat jij over iemand komt klagen, terwijl jij degene bent die niet eerlijk & duidelijk is in deze relatie, en daarmee het probleem creëert. Zou je zelf ook niet liever van iemand willen horen hoe diegene er in staat? Waarschijnlijk verwacht zij niet dat jij er klaar mee bent.
Edit; verbaas me er des te meer over gezien de doorgaans zo hoge mate van correctheid op het forum. Respect voor alles en iedereen, maar een vriendschap netjes afhandelen is teveel gevraagd?

21 likes

Dat mag ook wel wat minder veroordelend… Het is natuurlijk heel makkelijk om vanaf de zijlijn te zeggen dat je gewoon eerlijk moet zijn en moet praten met diegene, dat denk ik ook heel vaak bij situaties hier (voornamelijk in date- en relatietopics). Maar als persoon die er middenin zit is het natuurlijk helemaal niet zo makkelijk. Ik vind ook dat @Banananana in dit geval beter gewoon eerlijk kan zijn, maar om dat in de praktijk te doen is natuurlijk gewoon lastig.

4 likes

Ik verbaas mij daar ook over, niet alleen hier op het forum maar merk het vaker. Als we een relatie hebben maken we het toch ook uit als we het niet meer willen. Waarom js het dan zo moeilijk om dat bij vriendschappen te doen. Ja het is even moeilijk en niet leuk. Maar ik vind het zo veel lulliger om het maar een beetje te laten aan modderen terwijl je het niet meer wilt.

3 likes

Ik vind de originele post ook behoorlijk veroordelend naar die vriendin toe, als iemand nou aangeeft wat de situatie is en er mee te zitten of het moeilijk te vinden dan zou dit idd geen gepaste reactie zijn nee.

Ja precies, vraag me dan ook af of mensen er aan denken wat ze zelf zouden willen als ze zelf in zon positie zouden zitten.
In het date topic zijn mensen ook zo resoluut dat ghosten/negeren of laf iemand ontwijken een no go is (terecht hoor), maar met vriendschappen is het opeens wel oké. Terwijl je met de meeste vriendinnen een sterkere band hebt dan met een date.

2 likes

Heb hem net even teruggelezen, en dat is inderdaad helemaal waar.

Maar de rest van mijn post staat nog steeds, het is makkelijk voor ons om te denken/zeggen dat ze (en anderen die dit advies krijgen) gewoon eerlijk moeten zijn, maar in de situatie zelf is dat gewoon niet zo makkelijk.

@flwhrs In theorie ja, maar het gebeurt natuurlijk niet voor niets zo vaak dat relaties voortslepen terwijl het eigenlijk beter voorbij kan zijn… En al helemaal als het alleen van 1 kant komt dat het voorbij is is het extra lastig.

1 like