Waar erger jij je aan? #3

Ja maar mensen die een relatie doorlaten gaan terwijl ze niet meer willen snap ik ook niet. Maar dan nog is daar vaker het gesprek dat iets klaar is dan bij vriendschappen.

@Freya Ik vind ten eerste dat je nogal heftig reageert, dat kan wel een tandje minder.

Ten tweede is het niet zo dat ik haar wekelijks zie. Ik zie haar bijna nooit, vroeger kwamen we elkaar geregeld tegen in bepaalde sferen maar dat is tegenwoordig niet meer zo. Het is niet te vergelijken met een relatie want ik zie haar eens in de zes/twaalf maanden, ik houd haar niet aan het lijntje of wat dan ook. Ik vind het dus onnodig om de boel op scherp te zetten door hard uit te spreken dat ik een afspraak niet zie zitten en waarom. En als ik zelf in deze situatie zou zitten zou ik de boel ook laten doodbloeden, aangezien er duidelijk geen reactie van de andere kant komt. Eerlijk zijn is niet altijd de beste oplossing, ik vind in dit geval dat ik haar daar onnodig pijn mee zou kunnen doen.

4 likes

Maar nu heb je het idee dat zij jou wat aandoet (je tijd en aandacht innemen door te blijven appen, vragen en willen afspreken) omdat ze de boodschap niet lijkt te begrijpen. Zo kwam je berichtje op mij over. Dan is eerlijk zijn toch wel beter? Daarmee bespaar je je zelf deze ergernis en weet zij ook dat ze kan kappen met toenaderingspogingen. Als ze zou weten dat je zo over haar praat/denkt, zou ze dan blij zijn. En zou je haar dan echt een gunst bewijzen (of is het een gunst verlenen?) door het niet te zeggen?

8 likes

Een zeer goed punt. Dit is denk ik van toepassing op veel reacties op dit forum. Als je eenmaal in een sociaal vervelende situatie zit, is het lastig om dingen Ć©cht eerlijk en doortastend te bespreken. Zeker als er ook nog factoren aanwezig zijn als gemeenschappelijke vrienden, familie, wel of niet de mogelijkheid hebben iets in het echt te kunnen zeggen of juist via de appā€¦ En dan heb je nog de persoonlijke situatie van een ander om rekening mee te houden. Doordat de timing altijd verkeerd lijkt, schuift men het toch wat eerder op.

3 likes

Datzelfde vind ik van jouw originele post. Ik vergelijk het trouwens met daten, niet met een romantische relatie. Met ā€˜relatieā€™ in mijn eerste post bedoel ik jullie verstandhouding, omdat je vriendschap tussen aanhalingstekens had gezet.
Anyway, ik zou de afspraak afzeggen als je er zo in staat. Lijkt me voor jullie beide niet leuk zo.

Ik heb een beetje dezelfde situatie gehad als @Banananana en ik vind het ook gewoon opmerkelijk dat mensen niet tussen de regels door kunnen lezen? Als iemand niet op je reageert waarom zou je dan door blijven vragen en pushen! Ik werd dagelijks gebeld door een ā€˜vriendinā€™, ik ga dan alleen maar meer negeren hoor.

1 like

Ja en ik heb dus een hekel aan direct zijn bij dit soort dingen

Ik snap het ook wel een beetje, officieel beĆ«indigen is sowieso beter maar ik vind het ook heel anders dan in een romantische situatie die veel meer vraagt om een alles of niets benadering. Bij vriendschappen /kennissen is dat natuurlijk niet zo en ik vind het zelf ook heel moeilijk momenteel om het af te kappen met een vriend die ik eerder al eens heb gezegd dat ik met bepaald gedrag moeite heb en onlangs dat ik eigenlijk geen behoefte meer heb aan afspreken. Gister weer een berichtje gehad of ik binnenkort vrij ben en vraag me nu echt af hoe hard/duidelijk ik moet zijn, nee dit is niet leuk maar moeten horen ā€œhet spijt me maar ik wil echt niet meer met je afspreken want je bent zo enorm negatief geworden over allesā€ lijkt me ook super rot. Je wijst iemand wel meer af dan wanneer het een date/relatie betreft en dat is echt moeilijk om te doen. Niet per se eerlijk om je dan aan de andere persoon te storen maar ik begrijp het wel.

1 like

Ik vind niet dat je iemand dan perse meer afwijst dan als het om een date/relatie gaat. Je hoeft het ook niet zo bot te brengen he hoe jij het nu formuleert. Je kan ook zeggen dat je geen behoefte hebt om af te spreken en dat je voor jouw gevoel uit elkaar bent gegroeid/ te verschillend bent geworden.

Nu ja dat laatste heb ik dus gezegd, minus het uit elkaar groeien. En ik vind dat zelf wel verschil maken eigenlijk, je hebt maar ruimte voor 1 partner in je leven (over het algemeen) dus op dat vlak moet je dan toch eerder absolute keuzes maken over de relatie. Bij vriendschappen is dat niet zo en om dan het contact bewust te verbreken wil wel zeggen dat je iemand echt beu bent, blijkbaar.

1 like

De eeuwenoude ergernis geloof ik: vrouwen van middelbare leeftijd die achter de kassa werken. :rage: Vanmiddag was ik in de supermarkt, ik zeg netjes hallo etc. Zij kijkt me al amper aan. Zodra mijn pintransactie is gedaan, roept ze ineens naar een collega een hele boodschap over iets wat hij moet doen. Geen vraag of ik een bon wil, geen gedag :woman_shrugging: Ik hoefde ook geen bon maar ik zei nog even extra hard DOEI.

En tegen mijn voorganger (iemand van haar leeftijd natuurlijk) was ze tijdens de transactie nog super klantvriendelijk en vrolijk een verhaal aan het vertellen.

20 likes

Ik had een collega die als ze nieste letterlijk ā€œtiesa!ā€ zei en dan ook met zoā€™n stemmetje. Ik werd gek

4 likes

Er zit een kind in een tuin hier verderop echt al een eeuw heel zeurderig te janken, wordt zoā€™n kind daar zelf ook niet gek van?

edit; zā€™n broertje of vriendje oid duidelijk wel :stuck_out_tongue:

4 likes

Mensen die bij een overlijdensbericht: ā€œwat een leuke vent :scream:ā€ commenten :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Het is nu ā€˜paasvakantieā€™ en dan ga ik 2 weken aan een stuk naar de bib hier in de buurt met vrienden en werk ik af en toe. In vakanties enzo leef ik dus weer full time in mā€™n ouderlijk huis (anders enkel de weekends).
Maar hoe ouder ik word, hoe irritanter ik het vind worden (ben nu bijna 23). Een van de enige redenen dat ik nog thuis kom is eigenlijk mijn katten en ook zodat ik mijn ouders af en toe zie.

Maar ik ben nu al zwaar geĆÆrriteerd. Moeder komt thuis en zegt ā€˜ja nu moet ik weer rekening houden met miss vegetariĆ«rā€™. Zelf koken is geen optie want dan wordt ze mega geĆÆrriteerd omdat ik in de weg loop. Het is nu 19u en ze is zelfs nog niet begonnen aan het eten en ik sterf van de honger.

Ik moet nog 3 jaar studeren maar omg ik wou echt dat ik nu al geld verdiende zodat ik definitief ergens zou kunnen gaan wonen ipv in een studentenhuis. Ik heb sinds een paar maanden echt zwaar de drang om mijn ā€˜echteā€™ leven op te bouwen. Maar ja die studie heā€¦

1 like

Veel van mijn vriendinnen wonen niet ver van mij in mā€™n ouderlijke omgeving en komen niet in mijn studentenstadā€¦ dus als ik in mijn studentenstad blijf, dan zie ik ze direct veel minder.
Mijn werk zit ook vlakbij mijn ouderlijke omgeving en niet in mijn studentenstad.
Plus ik mis mijn katten vaak heel erg waardoor ik ze in het weekend graag wil zien. Op mijn kot is er geen mogelijkheid om een kat te nemenā€¦

Maar ik denk nu met komende zomervakantie dat ik wel vaker in mijn studentenstad ga blijven en niet 2 maanden full time thuis ga wonen.

Dat je op YouTube soms op de meest vage videoā€™s uitkomt en dan uren blijft kijken. Ik zit nu al serieus een paar uur naar videos te kijken waarin verwende Amerikaanse meiden naar college gaan verhuizen en dan videos gaan maken van het inrichten van hun kamer daarā€¦

8 likes

Er zijn er zoooooo veel. Meeste hebben college move in in de titel. Ik heb er nu al tientallen gekekenšŸ˜‚

1 like

Dit vind ik zooo heerlijk net als van die whatā€™s in my bag onzin. Tot je 5 uur verder bent en denkt crap ik moet nog zoveel doen.

1 like

Dit soort mensen :rage:
Ik kan er gewoon echt met mā€™n kop niet bij dat je zo denkt en het dan ook nog eens op Twitter pleurt.

y

9 likes