Waar erger jij je aan? #3

Een man gister. Komt naar de toonbank om te zeggen dat hij er zijn voordeel mee doet maar dat het brood verkeerd geprijsd is. Ehm nee het brood is niet verkeerd geprijsd, ze zijn allemaal dezelfde prijs. Zegt ie: Ja ik kom hier ook bijna nooit meer. Misschien moet je dan de volgende keer niet met zo’n arrogante, van jezelf overtuigde houding naar de toonbank komen, meneertje :point_up:t2:

1 like

Twee vragen stellen en dan maar op eentje antwoord krijgen. Vraag 1 was: “Ga je x nog doen vanavond?” Vraag 2 in een direct daaropvolgend berichtje “Of kom je hierheen?” Krijg ik als antwoord: “X gaat niet door.”
Ok? En die tweede vraag!!!

2 likes

:joy:

22 likes

Aan hoe hypocriet ik zelf ben: een aantal van mijn vrienden zijn samen zonder mij te hebben uitgenodigd maar ik ga dinsdag zelf iets doen met 2 vrienden zonder dat we de rest hebben uitgenodigd.

De bovenbuur.

Same

Nee😂 als kind wel heel erg, maar volgens mij houden alle kinderen van zwemmen.

1 like

Ik erger me echt kapot aan de ongelijkheid in verdeling en verantwoordelijkheid in de huishouding tussen partners die hier op het forum en in mijn omgeving speelt. Het is zo zichtbaar :frowning: en ik weet dat mensen nu meteen denken “ja maar dat moet je niet hier zeggen maar in de desbetreffende topics” maar dit is geen ergernis naar de forummers maar naar de samenleving als geheel. Waar kinderen van kleins af aan wordt ingeprent dat ze een bepaalde genderrol moeten aannemen en dan vol overtuiging roepen dat jongens nu eenmaal stoer willen zijn en meisjes graag zacht en verzorgend en alle stupide verantwoordelijkheden die we op ons nemen.
Ik wou dat er een soort cursus was waarmee de hele maatschappij een soort herprogrammering kreeg om de oorzaken en gevolgen te zien van de seksistische opvoeding van kinderen en dat we dan
even vers konden beginnen. En dan wss binnen no time weer op een ander vlak de fout in gaan -_-

54 likes

Las het volgende op Reddit en moest aan je post denken:

I had this scenario but swapped a while back. Getting a happy meal for my kid, and the lady says, “Do you want a girl toy or a boy toy?” I ask what the toys are and she sighs really loud and obnoxious and goes, “It’s a GIRL toy or a BOY toy.” I literally just sat and waited because fuck this lady, she’s going to tell me. Eventually she lets out another enormous annoyed sigh and goes, “A monster truck or a lady bug car.” My son absolutely loves lady bugs so he pipes up from the backseat, “Ladybug!” And this absolute cabbage goes, “Okay, a GIRL toy! Would she like apple juice, milk or chocolate milk?” At this point I’m seeing red and reply, “HE would like apple juice.” This bitch. This bitch has the audacity to reply, “Okay, SHE can have apple juice. Your total is ‘blah blah’ have a FANTASTIC DAY.”

You can bet your ass I asked for a manager and complained. Like how much of a jerk do you have to be to insult a kid because he wants a lady bug car? Uhg. It makes me mad just thinking about it.

Waarom moeten mensen soms zo moeilijk doen???

23 likes

Rond Sinterklaas tijd keek ik tv met een oppaskind. Komen er dus serieus reclames (voor/na het Sinterklaasjournaal, dus extreem goed bekeken) voorbij met een voice-over die zegt ‘Dit speelgoed voor meisjes blablabla’ en direct daarna een blokje met reclames voor ‘en dit speelgoed voor jongens’. Echt serieus? Ik zat er zo geërgerd bij. En mijn oppaskind ook ‘Ugh ik wil echt geen jongensspeelgoed hoor, dat is voor jongens, niet voor meisjes, dat is echt stom’. Hoe de f*ck wil je een kind een autonoom individu laten zijn dat zélf keuzes maakt, als je al vanaf een jaar of 3 inprent dat bepaald speelgoed niet voor hem/haar is bedoeld omdat hij/zij nou eenmaal andere genitaliën tussen de benen heeft hangen.
Ik heb de kleuter in kwestie trouwens even goed verteld dat bepaald speelgoed niet voor meisjes OF jongens is, maar dat je mag spelen met wat je wilt (en dat het een stomme reclame is :p). Als ze ook weer eens zegt van ‘hahah hij is een jongen, hij draagt toch geen roze joh’ dan ga ik er ook op in, maar als de maatschappij (en ouders) je andere dingen vertellen, tja hoeveel indruk maak ik dan. Ik word er verdrietig en boos van.

5 likes

Maar waarom is het een belediging om she genoemd te worden?

At this point I’m seeing red and reply, “HE would like apple juice.” This bitch. This bitch has the audacity to reply, “Okay, SHE can have apple juice. Your total is ‘blah blah’

Het gaat er toch meer om dat ze hem expres she noemt omdat hij een meisjesspeeltje wilde? Niet dat dat een belediging is?

Like how much of a jerk do you have to be to insult a kid because he wants a lady bug car?

Het ging mij hier om. Ze noemt hem she, dat is dus kennelijk insulting.

1 like

Ik gaf woensdag les in een taalklas (kinderen zijn nog geen jaar in Nederland) en een jongen deed een roze prinsessenhelm op en ging naar z’n onderwijsassistent en toen zei zij ‘ja maar dat is een helm voor meisjes’. Tegen dat kind!!!
Ik heb d’r gevraagd waarom het een helm voor meisjes was, stond er niet op geschreven. (ofzoiets zei ik) maar daar ging ze niet op in helaas.

5 likes

O, zo had ik het niet begrepen maar inderdaad lelijk als dat zo is

Ja ik denk dan als je zo open en modern bent over speeltjes, waarom dan zo moeilijk doen over persoonlijke voornaamwoorden.

Maar wil ze niet gewoon dat het kind genoemd wordt bij het gender waar dat kind zich mee identificeert.
Ik vind mezelf reuze openminded maar ik vind het ook niet leuk hij/hem genoemd te worden omdat ik mezelf identificeer als vrouw.

17 likes

Ze noemt hem she als een belediging omdat hij een “meisjesspeeltje” wil. Los van of she een belediging is, die trut bedoelde het wel zo.

9 likes

Ja, ook mee eens. Ik vind insult een onnodige krachtterm in deze.

Ik denk dat het in hetzelfde straatje ligt als “je gooit als een meisje” dat meisjes nog altijd als zwak beschouwd worden en het zo een belediging is als je als jongen een meisje genoemd wordt

1 like