De bovenbuur.
Same
Neeđ als kind wel heel erg, maar volgens mij houden alle kinderen van zwemmen.
Ik erger me echt kapot aan de ongelijkheid in verdeling en verantwoordelijkheid in de huishouding tussen partners die hier op het forum en in mijn omgeving speelt. Het is zo zichtbaar
en ik weet dat mensen nu meteen denken âja maar dat moet je niet hier zeggen maar in de desbetreffende topicsâ maar dit is geen ergernis naar de forummers maar naar de samenleving als geheel. Waar kinderen van kleins af aan wordt ingeprent dat ze een bepaalde genderrol moeten aannemen en dan vol overtuiging roepen dat jongens nu eenmaal stoer willen zijn en meisjes graag zacht en verzorgend en alle stupide verantwoordelijkheden die we op ons nemen.
Ik wou dat er een soort cursus was waarmee de hele maatschappij een soort herprogrammering kreeg om de oorzaken en gevolgen te zien van de seksistische opvoeding van kinderen en dat we dan
even vers konden beginnen. En dan wss binnen no time weer op een ander vlak de fout in gaan -_-
Las het volgende op Reddit en moest aan je post denken:
I had this scenario but swapped a while back. Getting a happy meal for my kid, and the lady says, âDo you want a girl toy or a boy toy?â I ask what the toys are and she sighs really loud and obnoxious and goes, âItâs a GIRL toy or a BOY toy.â I literally just sat and waited because fuck this lady, sheâs going to tell me. Eventually she lets out another enormous annoyed sigh and goes, âA monster truck or a lady bug car.â My son absolutely loves lady bugs so he pipes up from the backseat, âLadybug!â And this absolute cabbage goes, âOkay, a GIRL toy! Would she like apple juice, milk or chocolate milk?â At this point Iâm seeing red and reply, âHE would like apple juice.â This bitch. This bitch has the audacity to reply, âOkay, SHE can have apple juice. Your total is âblah blahâ have a FANTASTIC DAY.â
You can bet your ass I asked for a manager and complained. Like how much of a jerk do you have to be to insult a kid because he wants a lady bug car? Uhg. It makes me mad just thinking about it.
Waarom moeten mensen soms zo moeilijk doen???
Rond Sinterklaas tijd keek ik tv met een oppaskind. Komen er dus serieus reclames (voor/na het Sinterklaasjournaal, dus extreem goed bekeken) voorbij met een voice-over die zegt âDit speelgoed voor meisjes blablablaâ en direct daarna een blokje met reclames voor âen dit speelgoed voor jongensâ. Echt serieus? Ik zat er zo geĂ«rgerd bij. En mijn oppaskind ook âUgh ik wil echt geen jongensspeelgoed hoor, dat is voor jongens, niet voor meisjes, dat is echt stomâ. Hoe de f*ck wil je een kind een autonoom individu laten zijn dat zĂ©lf keuzes maakt, als je al vanaf een jaar of 3 inprent dat bepaald speelgoed niet voor hem/haar is bedoeld omdat hij/zij nou eenmaal andere genitaliĂ«n tussen de benen heeft hangen.
Ik heb de kleuter in kwestie trouwens even goed verteld dat bepaald speelgoed niet voor meisjes OF jongens is, maar dat je mag spelen met wat je wilt (en dat het een stomme reclame is :p). Als ze ook weer eens zegt van âhahah hij is een jongen, hij draagt toch geen roze johâ dan ga ik er ook op in, maar als de maatschappij (en ouders) je andere dingen vertellen, tja hoeveel indruk maak ik dan. Ik word er verdrietig en boos van.
Maar waarom is het een belediging om she genoemd te worden?
At this point Iâm seeing red and reply, âHE would like apple juice.â This bitch. This bitch has the audacity to reply, âOkay, SHE can have apple juice. Your total is âblah blahâ
Het gaat er toch meer om dat ze hem expres she noemt omdat hij een meisjesspeeltje wilde? Niet dat dat een belediging is?
Like how much of a jerk do you have to be to insult a kid because he wants a lady bug car?
Het ging mij hier om. Ze noemt hem she, dat is dus kennelijk insulting.
Ik gaf woensdag les in een taalklas (kinderen zijn nog geen jaar in Nederland) en een jongen deed een roze prinsessenhelm op en ging naar zân onderwijsassistent en toen zei zij âja maar dat is een helm voor meisjesâ. Tegen dat kind!!!
Ik heb dâr gevraagd waarom het een helm voor meisjes was, stond er niet op geschreven. (ofzoiets zei ik) maar daar ging ze niet op in helaas.
O, zo had ik het niet begrepen maar inderdaad lelijk als dat zo is
Ja ik denk dan als je zo open en modern bent over speeltjes, waarom dan zo moeilijk doen over persoonlijke voornaamwoorden.
Maar wil ze niet gewoon dat het kind genoemd wordt bij het gender waar dat kind zich mee identificeert.
Ik vind mezelf reuze openminded maar ik vind het ook niet leuk hij/hem genoemd te worden omdat ik mezelf identificeer als vrouw.
Ze noemt hem she als een belediging omdat hij een âmeisjesspeeltjeâ wil. Los van of she een belediging is, die trut bedoelde het wel zo.
Ja, ook mee eens. Ik vind insult een onnodige krachtterm in deze.
Ik denk dat het in hetzelfde straatje ligt als âje gooit als een meisjeâ dat meisjes nog altijd als zwak beschouwd worden en het zo een belediging is als je als jongen een meisje genoemd wordt
Maar de Mcdonalds mevrouw impliceert toch dat haar kind een meisje moet zijn omdat het een âmeisjesâ speeltje wil? Dat is toch waar het om gaat. Dat er mensen zijn die andere in bepaalde hokjes willen duwen? Iedereen moet toch kunnen spelen met wat hij of zij wil, zonder beprkingen op geslacht, gender of seksuele voorkeur?
Ja maar @Banananana zegt dat de moeder impliceert dat het een belediging is dat haar kind zij ipv hij genoemd werd. En ik reageerde daar op dat het niet per se betekent dat de moeder het een belediging vindt maar dat ze de intentie van die vrouw achter de kassa herkent als een belediging.
Net zoals je soms in discussies over racisme comments hebt als âmaar dat je dit als racisme ziet betekent eigenlijk dat JIJ de racist bent omdat je onderscheid maaktâ
ja sorry mijn quote was niet helemaal goed. Ik was het met jou uitleg eens. Ik las het namelijk niet als dat die moeder she een belediging vond voor haar zoon. Maar dat het meer ging om de toon van de verkoopster en de aanname van de verkoopster dat je wel een meisje moet zijn als je voor meisjesspeelgoed kiest.
Wat ik wel grappig vind is dat mijn vriend en ik allebei zijn opgevoed met speelgoed dat voor zowel jongens als meisjes wordt gepusht. Ik had garages en autoâs naast mn poppen en hij heeft een hele fase met makeup gehad en we zijn allebei volwassenen geworden die nauwelijks binnen traditionele genderrollen vallen.