Waar erger jij je aan? #3

Maar wil ze niet gewoon dat het kind genoemd wordt bij het gender waar dat kind zich mee identificeert.
Ik vind mezelf reuze openminded maar ik vind het ook niet leuk hij/hem genoemd te worden omdat ik mezelf identificeer als vrouw.

17 likes

Ze noemt hem she als een belediging omdat hij een ā€œmeisjesspeeltjeā€ wil. Los van of she een belediging is, die trut bedoelde het wel zo.

9 likes

Ja, ook mee eens. Ik vind insult een onnodige krachtterm in deze.

Ik denk dat het in hetzelfde straatje ligt als ā€œje gooit als een meisjeā€ dat meisjes nog altijd als zwak beschouwd worden en het zo een belediging is als je als jongen een meisje genoemd wordt

1 like

Maar de Mcdonalds mevrouw impliceert toch dat haar kind een meisje moet zijn omdat het een ā€˜meisjesā€™ speeltje wil? Dat is toch waar het om gaat. Dat er mensen zijn die andere in bepaalde hokjes willen duwen? Iedereen moet toch kunnen spelen met wat hij of zij wil, zonder beprkingen op geslacht, gender of seksuele voorkeur?

2 likes

Ja maar @Banananana zegt dat de moeder impliceert dat het een belediging is dat haar kind zij ipv hij genoemd werd. En ik reageerde daar op dat het niet per se betekent dat de moeder het een belediging vindt maar dat ze de intentie van die vrouw achter de kassa herkent als een belediging.

Net zoals je soms in discussies over racisme comments hebt als ā€œmaar dat je dit als racisme ziet betekent eigenlijk dat JIJ de racist bent omdat je onderscheid maaktā€

6 likes

ja sorry mijn quote was niet helemaal goed. Ik was het met jou uitleg eens. Ik las het namelijk niet als dat die moeder she een belediging vond voor haar zoon. Maar dat het meer ging om de toon van de verkoopster en de aanname van de verkoopster dat je wel een meisje moet zijn als je voor meisjesspeelgoed kiest.

1 like

Wat ik wel grappig vind is dat mijn vriend en ik allebei zijn opgevoed met speelgoed dat voor zowel jongens als meisjes wordt gepusht. Ik had garages en autoā€™s naast mn poppen en hij heeft een hele fase met makeup gehad en we zijn allebei volwassenen geworden die nauwelijks binnen traditionele genderrollen vallen.

Het frustreert me ook dat die keuze voor de vrouw om parttime te gaan werken, ook deels het gevolg is van een ander sekse-probleem: ongelijke inkomens. Het liefst zouden mijn vriend en ik beide 4 dagen gaan werken. Maar omdat hij meer verdient is dat weer minder logisch. Dit weegt bij ook veel stellen mee natuurlijk.

Overigens schaadt dit niet alleen de vrouw. Bij mijn vriend in zijn ā€˜mannensectorā€™ wordt er ook een beetje minachtend gedaan over een man die minder wil gaan werken om bij zijn gezin te zijn.

7 likes

Blehhhh ik erger mij vandaag weer kapot aan mijn vriend. Komt op zijn dooie gemak uit bed, terwijl ik al een hele tijd bezig ben met de baby vermaken. Vervolgens vraag ik hem wat, zegt hij dat hij toch ook moet eten? (Joh, vertel mij wat, ik doe dat ff snel tussendoor)

Nu heb ik zonet weer alles opgeruimd en zit hij lekker series te kijken en te scrollen op zijn mobiel. Stoom komt zowat uit mijn oren.
Nu is hij heel irritant aan zijn baard aan het krabben.

OkƩ you get the point ik ben chagrijnig en alles wat hij doet is irritant.

4 likes

Eens! Deze column las ik vanochtend, past wel een beetje bij je post :wink:

https://www.ad.nl/binnenland/ik-hoop-dat-mijn-exen-nu-wel-iemand-hebben-die-elke-morgen-een-ei-voor-ze-bakt~af289143/

3 likes

Klinkt mega irritant dit, sterkte :tired_face:

(Aan de andere kant ook wel weer ā€˜goedā€™ om te lezen dat ik niet de enige ben die zich nu enorm aan het ergeren is)

1 like

Like voor de herkenbaarheid

1 like

Dat mijn vriend ā€œja maar ik vergeet hetā€ zo vaak als excuus gebruikt. Etensresten van borden en pannen gewoon weg laten spoelen, zakdoekjes niet uit broeken halen voor het wassen, de douche laten stromen en dan naar de wc gaan en uitkleden, het licht uitschakelenā€¦

Momenteel loopt het water uit de wasmachine omdat de waterpomp geblokkeerd zit. Dus ga ik zo meteen de filter moeten uitruimen en ik KAN NIE WACHTEN om al die opgepropte zakdoekresten er uit te vissen :+1:

1 like

Zelf laten doen, het is een grote knul.

9 likes

Haha hij is niet thuis anders had ik het 'm inderdaad zelf laten doen hoor. Ik mag niet klagen eigenlijk, we werken allebei fulltime en hij doet een stuk meer dan ik in het huishouden.

Ik zit hier bij een of andere pronkzitting proclematie weet ik het allemaal van de carnavals veriniging van mn vriend. Wat. Een. Ellende.

10 likes

:scream::scream::scream:

Sterkte! Wat een ramp haha

De uitleg? Of de satisfyer?

1 like

Dat ik zo ongelofelijk verkouden ben dat ik gewoon geen oog dicht doe. :sob::sob: