Oh dat was me nog niet eens opgevallen, maar daar staat ook echt een soort van zon omheen
Op het moment dat je revolutionaire ‘Nieuwe Standaard Kip’ nog niet eens voor één ster van het beter leven keurmerk in aanmerking komt gaat er ook ergens iets mis lijkt me.
Buurman heeft door mijn bezoekje een paar avonden geleden beseft dat het niet oké is om 2u 's nachts nog fucking luide muziek te spelen… Dus zet ie z’n kabaal nu dubbel zo hard overdag.
Wat 'n kutvent, ga ik hier nu echt de politie voor moeten lastigvallen?
Dat ik baal dat mn vriend en ik het gisternacht zo laat hebben gemaakt en dat ik dus pas half twee mn bed uit was en voor mijn gevoel dus niks aan mijn vrije zondag heb. Terwijl we het hebben gedaan omdat ik donderdag een ziekenhuisbehandeling heb en waarschijnlijk een week lang grotendeels lig te pitten, zodat we nog ff konden genieten. Ik baal dat ik hiervan baal, want het is eigenlijk helemaal niet zonde. Haha lekker duidelijk.
Ik wou McDonald’s laten bezorgen, 2 weken terug ook gedaan zegt ie nu ineens dat ik te ver van de winkel af woon? Ehm hier woonde ik 2 weken geleden ook al maar ok. Hoop wel echt dat 't een bug is en niet blijvend
Nu maar Burger King besteld
Vervolg: het leek hier net een aardbeving enkele minuten geleden, dus ben ik opnieuw gaan kloppen. Hoor ik 'm nog voor hij de deur opent vloeken dat 't “weer zo ver is”, dus dat start het gesprek al op goeie voet.
Ik zeg 'm dat mijn hele woonkamer beeft, hij beweert dat de muziek niet zo luid staat (grappig want ik heb moeite hem te verstaan door de muziek die speelt). Ik stel 'm voor misschien een vloerkleed kan leggen. Hij reageert sarcastisch dat ie geen tapijt op zijn plafond kan leggen, dus probeer ik 'm de fysica van geluid uit te leggen.
Als ook daar een flauwe opmerking op komt zeg ik 'm dat ik vanmiddag al contact heb opgenomen met de politie om te bekijken of ook overdag van overlast gesproken kan worden (en ja, dat kan dus!), en dat wonen in een gehorig appartement nu eenmaal van iedereen een kleine aanpassing vraagt. (Mijn vriend die muzikant is, speelt op mijn aandringen vooral met hoofdtelefoon.)
En weet je waar ik dan zo’n schijthekel aan heb?
“Jouw naam is toch Vicky hé?”
Zo van, “hey ik ga bij de huurbazin mijn beklag doen over jou, HAHAHA”. Dus heb ik 'm gezegd dat ik inderdaad Vicky heet en dat hij, als ik de politie erbij moet betrekken, mijn naam nog heel vaak zal horen.
Dat m’n vriendin over elke cent loopt te zeiken. Ineens komt ze vandaag weer met ‘ik krijg nog zoveel van je’ van iets wat inmiddels al 2 maanden geleden is en waar ik ook gewoon dingen voor had betaald.
Haha ja! Hier in Antwerpen neemt de politie geluidsoverlast vrij ernstig (er is ook geen andere instantie waar je terecht kan met burenconflicten) dus zelf zou ik het er ook niet op wagen.
Wauw dan heb je geluk om in Antwerpen te wonen, wij hebben dat hier ook voorgehad (twee rijhuizen die blijkbaar slecht geïsoleerd zijn…) en dat was zo’n constante bas door heel ons huis. Politie stuurde ons door naar de wijkagent, die ons vervolgens verwees naar burenbemiddeling. Die doen uiteraard ook niets… En als we dan ten einde raad toch de politie bellen (zowel 's nachts als overdag) duurde het steeds zodanig lang vooraleer die kwamen dat de muziek steeds toevallig al gestopt was. Gelukkig voor ons is die kerel ergens anders gaan wonen want wij waren echt ten einde raad.
Ik hoop voor je dat het snel opgelost is, want dat kan je echt knettergek maken!
Oei! Ik moet zeggen, bij ons is het nooit zo ver moetn komen, onze problematische buurman in onze vorige woning is overleden voor we de politie erbij betrokken. Dus misschien ben ik te optimistisch.
Dat is anders ook een drastische oplossing van het probleem Het zou wel kunnen dat ze in een stad strenger zijn dan in een gemeente hoor, dus ik wil je zeker niet bang maken!
Pfff ik snap je ergernis helemaal. Ik heb ook een buurvrouw die dus slechthorend is en daardoor iedere frkn dag Corrie Konings zo hard opzet dat ik de tv bijna niet kan horen en me niet normaal kan concentreren als ik een dag thuis werk of studeer. De woningstichting doet ook niks, want ja oudere vrouw en zij kan er niks aan doen dat ze slechthorend is dus moeilijk zaak. Maar zij doet zo aso als ik gewoon normaal vraag of ze een dagje misschien niet of zachter muziek kan luisteren. Ze zegt gewoon ‘je moet je bek houden’ enzo. Zo frustrerend.
Mijn schone zuster die zich keer op keer overal op de voorgrond wil dringen.
Afgelopen weekend hadden we onze gender reveal feestje. Mijn zwager + schoonzus konden er niet bij zijn en mijn schoonvader ook niet. Mijn schoonzus wilde graag facetimen als we de taart gingen aansnijden. Ik had met Moederdag al aangegeven dat niet (meer) te willen doen aangezien wij niet wilden dat mensen moeilijk moesten gaan doen met facetimen en het moment zouden missen. Daarnaast mijn schoonvader was er ook niet bij en leek me wel fair om het dan gewoon te filmen en later in de groepsapp te gooien zodat ze alle drie er TEGELIJK achter kwamen. Nope, madame had niet mijn schoonmoeder maar tante als slachtoffer gevonden om toch te facetimen. Op dat moment heb ik er niets van gezegd dat om ik van het moment wilde “genieten” maar achteraf baal ik er wel van dat dit zich zo opdringt. Schoonvader wist het dus (nog) niet en zij wel en hadden verklapt in de groepsapp wat het geslacht werd.
Iets anders: zij hebben een dochtertje en willen absoluut niet dat er foto’s van hun dochtertje op internet terecht komen (wat wij begrijpen en ook niet ongevraagd zouden doen) en dat respecteren wij ook. Als wij aangeven dat wij iets op ons eigen feestje niet willen, kan ze dat niet respecteren. Ik weet dat zij overal een drama van maakt als ze ergens op wordt aangesproken dus zit heel erg in een dubio: wel of niet op aanspreken?
Thanks voor je berichtje. Jij nog een idee hoe ik het tactisch kan brengen? Ik ben normaal lomp en kort door de bocht en nu zéker omdat ik geïrriteerd ben