Over pakketbezorgers gesproken. Ik kreeg laatst een kaartje in de bus dat er was geprobeerd een pakket bij me te bezorgen, maar dat ik niet thuis was. Een aantal telefoontjes en een boel gedoe later bleek dat het pakket niet voor mij was, maar voor iemand anders (zelfde huisnummer en bijna dezelfde straatnaam). Goed, kan gebeuren.
In de tussentijd (voordat al die telefoontjes plaatsvonden) had ik een contactformulier op de site van die pakketbezorger ingevuld. Pas na al die telefoontjes kreeg ik een reply op dat contactformulier, dat het pakket bij de juiste persoon was afgeleverd. Met bij de e-mail een bijlage, met daarin alle gegevens van de juiste ontvanger. Naam, adres, e-mailadres etc. Superraar. Ik heb teruggemaild en ze gewezen op de AVG, maar heb vervolgens helemaal niets meer van ze gehoord.
Niet echt per se een ergernis (nou ja eigenlijk wel) maar vooral zo slecht dat zij zo met hun klantgegevens omgaan.
De ergernissen hierboven kan ik me helemaal voorstellen. Ongelooflijk dat dat soort dingen keer op keer mis lijkt te gaan bij PostNL en DHL, ik hoor zulke verhalen echt zo vaak.