Ik heb een rotdag vandaag dus ik mocht pizza van mezelf bestellen. Ik heb er tijden over gedaan om de beste pizza bij mij in de buurt te vinden maar die tent is permanent gesloten (gvd) dus ben nu steeds andere pizzeria’s aan het proberen.
Mijn pizza vandaag: slap (niet lang genoeg in de oven geweest en verse tomaat hoort niet op een pizza) en vet (vet door vlees kan ik nog begrijpen maar ik had een pizza met aubergines)
Dat ik half Amsterdam door ben gelopen en geen enkele pinautomaat onderweg het deed. Waardoor ik niet kon pinnen en dat ik moest plassen.
Maar de meesten verstaan prima Nederlands hoor! Ik heb een keer een lang gesprek met een vrouw gehouden in een warenhuis. Ik sprak Nederlands en zij Duits en dat liep gesmeerd, we verstonden elkaar perfect! Succes!
En anders: zweimal currywurst mit pommes bitte
Dat de nieuwe ns-treinen geen “duidelijke” stiltecoupé aanduiding hebben. Zelf vind ik het vrij duidelijk, praten doe je in de coupe met de sticker met twee pratende mensen en in die waar een sticker staat met een persoon alleen met een boekje enzo, daar hou je je bek. Maar dat is dus niet duidelijk genoeg om mensen erom aan te spreken, want er staat nergens echt stilte. Ik weet het zelfs niet eens helemaal zeker, maar het lijkt me gewoon logisch omdat die andere zo duidelijk voor praten staat. Maar ja, dat moet je ook maar net weten.
Hmm maakt het inderdaad wel duidelijk ja en een bevestiging van wat ik vermoede, want had inderdaad het idee dat het niet echt een stiltecoupé was. Maar wist dan ook weer niet dat er wel een echte stiltecoupé was, dus ging er maar vanuit dat dit het was omdat het me logisch leek.
Maar blijft een lastige, ik denk bijvoorbeeld niet dat de vrouw die net luid aan het telefoneren was zich er dan iets van aan zou trekken als je vertelt dat het een rustcoupe is, want het is toch geen stiltecoupé. Maar ik weet nu in elk geval wel dat er ook nog een echte stiltecoupé is, want dat was ik nog niet eerder tegengekomen. Dacht dat ze gewoon geen echte stiltecoupé meer hadden in deze treinen.
Haha ik ook aantal duizend berichten, dat topic gaat eeecht te snel voor mij😅
Dat eindeloze getoeter vanavond
Haha ja welke idioot heeft bedacht om het stelsel nóg ingewikkelder te maken met drie verschillende zones. Drie zones?! Niet praten, zacht praten, hard praten… Mijn god.
Dat 9292 gewoon aangeeft dat er nog een metro gaat, waar ik inmiddels een mooie 20 minuten op aan het wachten was, en er vervolgens RET personeel naar me toe loopt om te vragen wat ik op het metro station doe, omdat er geen metro’s meer rijden op dit tijdstip… voor jan lul 20 minuten gewacht en alsnog een taxi van €15 naar huis moeten pakken
Mensen in de straat die zeker al sinds 22:00 aan het in of uitladen zijn van spullen uit of in de auto. Hallo het is fucking 01:42 !
Dat ik weer eens niet kan slapen terwijl ik morgen een belangrijk gesprek heb
Misschien een tip om de volgende keer je reis te plannen via Google Maps. Die vind ik wel altijd aquraat.
De gemiddelde Nederlander snapte het hiervoor al niet, laat staan nu…
Dat ik het hele weekend mijn vriend met klusjes heb geholpen en vandaag ben ik sinds lange tijd weer een dagje vrij en moet ik zelf klusjes in mn eigen huis doen.
Zo eerst naar de fysio, pijn lijden en dan zitten wachten tot de monteurs voor mn CV ketel komen. Zon hekel aan die tijdsvakken dat je thuis moet blijven.
Dat ik niet uit kan slapen en standaard om 7 uur wakker word.
Wat?! Hahaha wat kut. Dus ze denken dat het alleen voor luie/zieke mensen is ipv ook om sneller te zijn? Hoe KUN je dat denken??
Sowieso haat aan alle trage/blokkerende mensen, heb ik echt geen tolerantie voor
Wtf. Zeker ook van die mensen die lekker doorpraten in de stiltecoupé.
Wat een reactie zeg… ga gewoon even aan de kant en klaar! In andere landen is het een gewoonte om aan de ene kant te staan en aan de andere kant te lopen maar hier lijkt iedereen te eigenwijs
Dat mag toch ook gewoon als Annie en Henk een dagje naar de grote stad gaan?
Ik ben 2 weken op vakantie, hele make Up tas meegenomen en ik heb gewoon NIETS gebruikt. Toch wel lekker die wimperextensions dat je er al verzorgder uitziet op alle foto’s, maar aan de andere kant blij als ze weer er af zijn.