Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Vooral “nog nooit eerder beseft” tot kort geleden: dat koeien pas melk geven als ze zwanger zijn geweest. Echt très gênant

1 like

Ook pas sinds 2 dagen ofzo hoor :stuck_out_tongue: dus goed getimed haha

Wist je wel dat het een eiland was?

Haha, marken was ook een eiland trouwens en dat ligt wel in noord holland(maar zit alleen vast aan het land met 1 weg)

1 like

Ja, kunnen we dat weer terug regelen? En laat ze dan vooral met z’n allen op dat eiland blijven.

3 likes

Jaaa voor mij ook, daarom had ik ook een beetje kortsluiting haha!

1 like

Heel toevallig, hier ben ik dus vanochtend samen met m’n moeder ook achter gekomen! Wij dachten ook ergens in de buurt van Volendam. Ik dacht dus dat het Marken was, inderdaad met 1 weg vast aan het vasteland.

1 like

Vandaag van een collega de alt-tab toetsencombinatie geleerd (snel schakelen tussen programma’s). Ik had dit echt eerder moeten weten. Dit maakt alles zoveel makkelijker!

3 likes

Dit is dus zo’n functie waarbij mac heel veel punten bij me scoort. Op Windows is dit áltijd gezeik. Shift, aanhalingstekens + letters - doet het maar zelden en hetzelfde geldt voor die achterlijke alt-combinaties.

5 likes

Dit meen je niet :unamused: ik google het altijd en kopieer het dan :woman_facepalming::woman_facepalming::woman_facepalming:

1 like

Ik vind dit juist heel irritant aan mac haha, die letter indrukken en dan wachten tot die keuzes omhoog poppen duurt me veel te lang. En als je een umlaut wilt typen met een toetsenbordcombinatie druk ik altijd het verkeerde in, omdat ik de combinaties van windows nog gewend ben.

Edit: En voor een accent aigu moet je een extra toets indrukken, daar kan ik ook nog niet aan wennen.

4 likes

Het haalt mij ook altijd uit mijn typflow: typ typ typ eeeeee, juiste nummertje zoeken, typ typ typ

Wel ben ik heel blij met de recente ontdekking hoe ik een euroteken moet maken op de mac (option + 2) want dat weet ik bij Windows nog steeds niet…

2 likes

Bij Windows is dat de rechter Alt (Alt gr) en nummer 5! Mocht je het ooit nodig hebben haha

1 like

Ga ik dat proberen te onthouden. Gebruik vrijwel dagelijks op zowel een mac als Windows en eurotekens staan hoog in de meest gegoogelde termen :joy:

1 like

Je kan toch ook de fn knop gebruiken en dan op de e drukke? Dan krijg je é

Ja en als je hem dan lang ingedrukt houdt en dan eindelijk die ë selecteerd of iets verschijnt die dus als extra… dus eë heb ik dan. Als iemand daar ook nog een trucje voor heeft :pray:t2:

Oh dit is geen antwoord op het fn verhaal, dat doet het bij mij ook niet dus denk gewoon windows

1 like

alt + e geeft een accent, en daarna typ je de letter waar je het accent op wil hebben! (dus alt+e en dan een e intypen geeft é, alt+e en dan een a geeft á). Voor een umlaut typ je alt+u en dan de letter waar je de umlaut op wil, een dakje doe je met alt+i, en zo zijn er nog een paar verschillende combinaties!

edit: lijst met codes in spoiler

altcodes voor (lees)tekens op mac

3 likes

Ik denk dat je de alt dan ingedrukt houdt bij de tweede e, je moet hem na de eerste e (dus waarbij je ´ krijgt) loslaten.

1 like

Ik ben zo lui met Windows dat ik dan maar woorden invoer in Google en het daar vanuit kopieer. Fuck kopiëren, kopieer scheelt veel werk.

6 likes

Sorry het is alt haha! Werk met m’n baan op windows dus had ze door elkaar gehaald. Maar alt doet het!!