Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Is dat niet zo dan?
Er komt toch ook geen zweepslag aan te pas @NoyraSoturi dus waarom het woord letterlijk erbij?

Ben alleen maar meer in de war nu

3 likes

Volgens mij omdat een whiplash wordt veroorzaakt door een snelle beweging van je nek, dus als een zweepslag

3 likes

Ja precies wat @anon42887991 op een simpelere manier zegt en dus niet letterlijk een zweepslag :smile:

1 like

Haha, nee niet letterlijk inderdaad

3 likes

Nee, maar het heeft ook weer niks te maken met wip als in op een wipwap, wat @anon42887991 denk ik dacht als kind?

2 likes

Ze bedoelt letterlijk vertaald, niet dat dat echt is wat er gebeurt.

7 likes

Oh zo!

3 likes

Love dit woord (mijn man lacht me er altijd om uit maar zo heet het volgens mij gewoon).

2 likes

Haha, maar hoe zou het anders moeten heten dan?

2 likes

Een wip :smile:

5 likes

Hahaha makes sense. Ik was al echt aan het bedenken wat voor andere naam je er in godsnaam voor zou kunnen verzinnen

3 likes

Nee niet letterlijk maar letterlijk vertaald inderdaad, ik denk dat het zo heet omdat je nek eigenlijk de beweging van een zweepslag maakt toch? Dus naar achteren en dan in één klap naar voren.

5 likes

Dat met Maarten van Rossem niet deze meneer bedoeld werd.
(ik kwam er niet net pas achter hoor daarvoor praten jullie hier te veel over hem. Maar kwam er wel echt laat achter)

19 likes

Nog even doorgaan op Van Rossum. Ik kom dus nu hier pas achter…

Ik heb Penoza niet gezien, maar hij zit dus in vet veel films . En ja hij kwam mij bekend voor, maar ik had nooit de link gelegd met Gert-Jan van Rossum :sweat_smile:

Edit: Hij heet dus Raymond Thiry en hij was blijkbaar jarenlang samen met de ‘Roos’ en zij heet in het echt Raymonde. Dus Raymond & Raymonde :sweat_smile:

34 likes

En reibek in missie aarde, fantastische rol

2 likes

Wow! Die serie was ik even vergeten, maar weet gelijk wat je bedoelt haha

4 likes

Ik heb altijd gedacht dat ‘Love yourself’ een nummer van Ed Sheeran was. En hij heeft het ook wel geschreven dus het is niet zo raar dat ik dat dacht, maar blijkbaar is het uitgebracht door Justin Bieber?

3 likes

Die hogere stem in het liedje wordt gezongen door Ed Sheeran, dus helemaal geen gekke gedachte hoor

3 likes

haha ja backing vocals las ik, maar ik had niet door dat er iemand anders de lead zong. Dacht dat het gewoon een nummer van alleen hem was!

1 like

‘Een steenpuist ontstaat door een ontsteking van een haarzakje dieper in de huid. Wanneer er meerdere van deze puisten bij elkaar in een groepje op de huid zitten, wordt dat een karbonkel genoemd.’

Wat??? Karbonkel is geen fictienaam???

40 likes