Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

hahahaha ik had PRECIES hetzelfde ik dacht van nou duurt ook lang

4 likes

Weet niet of dat uitzonderlijk is eigenlijk

Ik dacht altijd dat medicijnen voor dieren anders waren en speciaal ontwikkeld was voor dieren maar nu ik met dieren werk merk ik pas dat ze gewoon dezelfde medicijnen als mensen krijgen?

Ik moest pas bijv een antidepressiva naar een kat sturen die niet goed at omdat het eetlust opwekt. En een kat die veel overgaf kreeg medicijn tegen misselijkheid wat bij mensen aan kankerpatienten wordt gegeven.

Ik zat echt zo :exploding_head:

19 likes

Mijn ouders hebben een keer medicijnen voor de hond bij de mensenapotheek op moeten halen, moest helemaal ingeschreven worden enzo, dus er staat nu een 7-jarige Fikkie in hun systeem :sweat_smile:

54 likes

Hahaha mijn ouders hadden dit ook. De kat heeft nu de achternaam van m’n moeder daardoor

30 likes

Er zijn dus blijkbaar ook mensen die dan thuis een paracetamolletje aan de hond geven :skull: Note to all: niet doen!!! Dat het misschien hetzelfde medicijn is betekent niet dat je zelf in kan schatten hoeveel een dier nodig heeft

5 likes

Dat de band Journey uit allemaal mannen bestaat. Ik ken ze niet heel goed, maar Don’t Stop Believing is echt mn jam. Was er van overtuigd dat het een vrouw was die zong :see_no_evil:

4 likes

Torn van Natalie Imbruglia is een cover

9 likes

Nou je moet het vooral niet aan je kat geven. Dat overleven ze niet. Er is zeker indicatie voor paracetamol voor honden, maar wel met een vrij nauwe doseringsrange en contra-indicaties. Dus beter niet op eigen houtje gaan dokteren.

@Echo Veel medicatie voor dieren is wel wel getest en geregistreerd voor dieren en het overgrote deel komt inderdaad vanuit de humane geneeskunde en blijkt ook bij dieren te werken.

Er zijn echter ook middelen die humaan niet gebruikt geworden.

En soms zijn middelen wel grschikt voor dieren maar niet geregistreerd (want duur en tijdrovend proces) en dan kan humane medicatie ingezet worden. Dat is wel off-label en in ieder geval in Nederland zijn daar strenge regels aan verbonden.

3 likes

Dat pijnboompitten uit dennenappels komen.

26ufdipQqU2lhNA4g

33 likes

Oh echt? Nooit geweten

3 likes

Echt? Dit wist ik ook niet. Waarom zijn ze dan zo duur? Zat dennenappels zou je denken :sweat_smile:

4 likes

Het schijnt nogal lastig te zijn om die pitten eruit te krijgen en er is veel personeel voor nodig.

Las wel dat pijnboompitten vooral van buitenlandse dennenbomen komen en dat NL’se niet geschikt en zelfs giftig zouden zijn. Geen idee of dat klopt.

1 like

Pinenuts >>> pinecone :exploding_head:

8 likes

Er zijn heel veel typen dennebomen (pines). Van sommige kun je de pitten eten, van veel niet (niet eetbaar / lekker / groot genoeg)

6 likes

Dennenappel >>> Pineapple

image

23 likes

Ja deze is echt raar he, gelukkig gebruikt bijna iedere taal ananas

2 likes

Dat het edamame en niet edamme

3 likes

Eigenlijk is het edA mamme. In het engels zeggen ze edamaame. Ik zeg gewoon edamamme want de rest vind ik gek klinken

3 likes

Ik had een vriendin die dit altijd at wn ze had vroeger bij de Eda gewerkt. Toen noemde ik haar een tijd eda mami en ik lach gewoon weer op mijn eigen hilariteit

39 likes