Being on someone’s beck and call = (volgens mij) te allen tijde beschikbaar moeten zijn voor iemand, voor ieder dingetje
Ik las het gisteren in een boek dus toen zag ik voor het eerst de spelling, maar hoor het ook vaker in series en films
Being on someone’s beck and call = (volgens mij) te allen tijde beschikbaar moeten zijn voor iemand, voor ieder dingetje
Ik las het gisteren in een boek dus toen zag ik voor het eerst de spelling, maar hoor het ook vaker in series en films
Hè? Nou dat is dan geheel wederzijds. Jullie doen dit niet?!
Ik zeg nooit broertje als ik het over mijn broers heb. ze zijn inmiddels ook in de 30 en bij broertje vind ik het net klinken alsof hij een kleutertje is.
Hahahaha ben ook in de dertig maar reken maar dat m’n broer (drie jaar ouder) tot in z’n graf ‘zusje’ blijft zeggen als ‘ie het over me heeft
Haha ja 100%. Mijn broertje is 3 jaar jonger dan ik en inmiddels allang geen 13 meer maar 30+ en 2x zo groot en breed als ik. En toch blijft het altijd m’n broertje.
Same. Ik zou het heel raar vinden om mijn jongere broertje opeens broer te gaan noemen omdat ie nu volwassen is en langer is. Blijft voor altijd mijn broertje.
Mijn zussen zijn jonger dan ik maar alsnog (bijna) 40 of er dik overheen, die noem ik ook al heel lang geen zusje meer. Sinds ze gingen studeren denk ik
Deze heb ik ooit in in het taalergernissen topic geplaatst, omdat ik dus ook heel lang dacht dat iedereen hier nog kinderen als broer/zus had.
Ik v ind het wel leuk (en dit merk ik vooral bij mensen uit oudere generaties) als men “zuster” zegt voor oudere zus
Het tweede kind werd vroeger ook vaak Broer of Zus genoemd.
Ik was al een tiener toen ik erachter kwam dat mijn tante niet Zus heette maar een ‘gewone’ naam had. Maar iedereen noemde haar Zus.
oh dat wist ik niet, grappig
sommige mensen heten ook echt Zus of Broer toch
Ja dat weet ik dus niet…of het de officiële naam is of niet. Zullen vast wel eat mensen zijn die echt zo heten maar diegene die ik ken heten officieel anders, bijv. Ook een Broer uit t dorp die eigenlijk Hans heet
Ik ken een Zus! Echt een lieve naam vind ik dat
Ik ken ook een Zus, maar ze is enig kind.
Hahaha nou daar gaat de theorie waarin ik geloofde
Ik dacht dat het met een wapen op van die bordjes schieten was.
Twee oudtante Zussen hier. Die van mijn oma’s kant was het eerste kind en die van mijn opa’s kant was het vierde kind.
Mijn oma had dan Zus moeten heten hahaha
Nee daar is toch ook niks te beleven
Heb dit met Lelystad, ook nog nooit iemand ontmoet die daar woont of vandaan komt. Volgens mij is die stad gewoon een hoax.