In Nederland heb je dat met Etten-Leur. Ik ken ook niks/niemand daar dus zou zo maar eens kunnen kloppen…
Haha ik woon in Overijssel en heb dat juist met Drenthe. In Overijssel heb je nog Zwolle en Twente waar je wel eens wat over hoort. Maar in Drenthe heb je naast hunebedden volgens mij echt vrij weinig, echt zo’n tussenprovincie vind ik dat
Groetjes vanuit Etten-Leur
(Ben er opgegroeid en nog ongeveer wekelijks te vinden)
Hihi ik ben hier ook opgegroeid en mijn ouders wonen er nog.
Omg @waschbier en @anon37686689 nu ben ik benieuwd of ik jullie ken (als is etten leur groter dan je denkt dus waarschijnlijk kleine kans)
Nee! Drenthe is zo mooi!
Ik met Hellevoetsluis of Lutjebroek
Lutjebroek klinkt ook echt als iets wat in de Donald Duck zou staan
Dat heb ik ook met Tuitjenhorn
Ik ken iemand die daar woont, bestaat dus echt daarvoor dacht ik ook dat het nep was.
Dat slagharen in Overijssel ligt. Waaat? Altijd gedacht dat het in NH lag.
Mijn vader komt uit lutjebroek
Ik heb het tegenovergestelde met Schubbekutteveen. Dacht altijd dat dat gewoon een plaats was haha, maar blijkbaar niet
Haha het ligt ook redelijk dicht bij elkaar, net als Lutjewinkel, Spanbroek en Spierdijk. Ze waren wel goed in bijzondere plaatsnamen bedenken in Noord-Holland. Alleen bij ‘t Veld en ‘t Zand was de inspiratie op.
Oh hahaha… dat dacht ik ook, tot nu.
Ja die zaten samen in Fargo.
Ewan McGregor heeft daar ook z’n nieuwe vrouw ontmoet (en mee vreemdgegaan geloof ik)
En mensen die niet hier uit de buurt komen, kunnen t allemaal niet fatsoenlijk uitspreken. Iedereen legt de klemtoon verkeerd
Wie leest nu nog meer ‘legt de klemTOON verkeerd’
Hoe spreek je het correct uit? Ben ik wel benieuwd naar, ik zou de klemtoon op ui leggen maar dat is dan vast verkeerd