hij was een nazi en heeft die term bedacht om ‘functionele’ jongens met autisme te onderscheiden van de volgens hem nutteloze autisten. en die werden naar klinieken gestuurd en vermoord
Ja dat weet ik. Maar ik dacht dat je eventueel bedoelde dat er mensen (voornamelijk mannen) met Asperger (verouderde term. Maar ze weigeren om autisme in de mond te nemen) denken dat zij de volgende stap zijn in de menselijke evolutie. En nogal gek zijn op eugenetica.
oooh nee dat wist ik niet! dacht dat die 4chan guy gewoon een uniek geval was
Nope. Hopelijk een kleine groep, maar ze zijn er wel
Dat je je staafmixer heel makkelijk schoon kunt maken door hem aan te zetten in een sopje.
Haha ik zag dit ook. Ik weet nog dat ik dit nummer bij keyboardles had leren spelen en ik vond het mooi en ik kon het goed, en toen mocht ik bij het vormsel in de kerk een nummer op het orgel spelen ( ) en toen wilde ik dus dit nummer en toen moest m’n vader lachen en zei die: ik denk niet de pastoor dit goed vindt! En ik vroeg waarom en toen zei die: het betekent “geen vrouw, geen gezeik”. Ik was helemaal teleurgesteld en torn heb ik Wind of Change gespeelt (
), en nu 25 jaar later (!) denk ik door dit plaatje: ik had wel No Woman No Cry mogen spelen!!!
Ik heb net geleerd dat je dingen supersnel kan laten ontdooien in koud water?! Had een pastasaus in vacuumzak en een potje moedermelk vanuit de vriezer en dat ligt nu nog geen 20 min in een waterbad en is helemaal ontdooid 🫨 ik zit altijd te kutten met kamertemperatuur en binnen/buiten de koelkast enzo
Het is onder de rook van ipv onder de rok van…
Dit wist ik ook niet! Nu ik er over na denk wel logisch want dat water is natuurlijk een X aantal graden boven 0, anders was het bevroren. Maar thanks voor de tip!
Onder de rok van Amsterdam klinkt wel leuker hahah
Ja of Staphorst!
Ja en water geleidt 20x meer dan lucht dus de vrieskou wordt weggeleid via het water. In warm water ontdooien kan uiteraard ook maar als je bijv vlees ontdooit of iets wat je niet meermaals kunt opwarmen dan is dit dus een goeie truc
Dat Sherpa’s een volk zijn en niet de beroepsnaam voor begeleiders van Himalayabeklimmers.
Waarom piraten een oogkapje dragen, ik dacht dat het een fashion statement was zonder praktisch nut.
Vroeger dacht ik altijd dat ze een oog mistten.
Ehm… is er een andere reden dan?!
Ivm beter zicht in het donker
dit dacht ik tm nu??? omg
Hahaha same!