Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Dat een adventskalender zo heet, omdat advents in het Latijn iets van ‘komst’ betekent. Dus de dagen richting kerst.

Heel logisch hahaha. Had er gewoon nooit zo over nagedacht.

5 likes

Dat toaster strudel echt bestaat en niet alleen iets bedachts uit Mean Girls is (ik dacht dat het gewoon een soort bedachte stand in voor pop tarts was)

16 likes

Ik zie net op TikTok dat de acteur die John Hammond speelde in Jurrasic Park, gewoon de broer was van David Attenborough de natuurdocumentaire maker :open_mouth:

10 likes

Ik keek net Khalid en Sophie en ik kom er dus net pas achter dat het nummer “In Spanje” van Mart Hoogkamer een cover is van Bassie en Adriaan :laughing:

11 likes

Ik las dat ze in Deventer de kade aan t verhogen waren met zandzakken en ik dacht jeetje daar heb je wel heel wat zakken voor nodig en veel mensen om neer te leggen. En nu zie ik net een tiktok en zijn t schijnbaar zulke gigantische zakken hahahaha nooit bij nagedacht dat dat natuurlijk ook kan.

19 likes

Oke heel random dit maar ik wilde als een echte boomer mijn broertje een Kakhiel meme laten zien en toen zei ik dus Kakh-iel maar het is blijkbaar kak-hiel? Als in kak aan je hiel? Ik heb dit echt altijd verkeerd gelezen blijkbaar

22 likes

Hahahaha

3 likes

Dat het nummer Why Couldn’t It Be Christmas Everyday van Bianca Ryan, die Amerikaans is, alleen in Nederland zo bekend is.

18 likes

Dat het worst kaas scenarios topic slaat op worst case scenario. Ik had het serieus nooit door haha

21 likes

Ik zag de TikTok ook voorbij kwamen. Ze zal blij zijn met Nederland :joy:

2 likes

Hebben wij weer

14 likes

Vind dit echt het meest afgrijselijke kerstnummer dat er is, waarom krijst zij zo :sob::sob:.

Maar ben in het verkeerde land geboren blijkbaar.

9 likes

Ik dacht dat toaster strudel een soort apfelstrudel uit een broodrooster ofzo was

2 likes

Dat is het toch ook? haha
Of zo is het bedoeld in ieder geval.

3 likes

Jaaaa walgelijk

1 like

Hahaha mijn vader werkte vroeger aan dijkverzwaringen (zei hij zelf dan, hij maakte tekeningen van hoe telefoon/ elektriciteitskabels erdoor liepen oid) en ik heb jaren gedacht day hij met van die kleine zandzakken aan t sjouwen was.

15 likes

Hoe klein dodelijke spinnen kunnen zijn :+1:

Ik ben nu voor de vierde keer in Australië en ik heb altijd wel uitgekeken voor spinnen en dergelijke. Mijn man zei ook altijd dat de meest dodelijke spin in zijn staat niet zo groot is, dus ik zette altijd wel het licht in de wc aan bijvoorbeeld om even te checken. Ik heb wel eens foto’s opgezocht zodat ik ze kon identificeren, maar zocht altijd naar spinnen van een paar centimeter groot.

Gisteren stonden we in de badkamer en we zagen een spinnetje. Maar echt mini, ik heb grotere mieren gezien zeg maar. Dus ik zei iets van ‘ach wat schattig’. Zegt mijn man ‘kun je even checken of hij een rode streep heeft, want dan is het de redback spider en die is dodelijk’.

Topppp, ik was echt niet van plan om hem op te pakken maar als ik deze in mijn eentje in de badkamer had gezien had ik hem lekker laten zitten. Het was gelukkig een ander soort, maar ik ben voortaan wel wat panischer. Snap echt niet waarom mensen hier er zo chill over zijn dat zelfs beesten van een centimeter groot je proberen te vermoorden :cry:

Ter illustratie wat afbeeldingen in een spoiler:

Spinnen

Dit is het formaat ongeveer, spinnetje van gister was wel iets kleiner

image
Dit zijn we foto’s die ik ‘ken’, waardoor ik meer een spinnetje van zo’n drie a vier centimeter in m’n hoofd had.

6 likes

Huh komen er dodelijke spinnen voor in Nederland??

3 likes

Oh gelukkig. Heb helemaal geen agrofobie maar dat komt ook omdat ik weet dat waar ik kom toch geen dodelijke spinnen zijn.

1 like

Ja ik ben nergens bang voor gemaakt haha, echt niet handig hier :’)

1 like