Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

@Nescio titelsuggestie

26 likes

Dat je bij beslagen ramen in je (kleine stads)auto zoals bij regen / koude dagen de verwarming PLUS airco moet gebruiken om het vocht uit je auto te krijgen.

Kwam hier pas achter toen ik m inleverde :sweat_smile:

EDIT: ik heb het over beslagen ruiten tijdens het rijden, niet als je net start.

2 likes

Ik heb best een aantal jaren veel auto gereden, maar ik heb nog steeds geen idee wat je precies moet doen als je ramen beslagen zijn… Circulatie? Blower? Verwarming ja/nee? Druk meestal maar op wat knopjes…

5 likes

warme blower op max en dan de stand dat ie op je vooruit blaast! Dat doe ik altijd en dat werkt :+1:

5 likes

Ja dit had ik dus ook en ik deed wat @crazyplantlady zegt maar dan zat ik nog met beslagen ramen achter en zodra je daarmee stopt komt het ook langzaamaan terug. Hierdoor had ik het soms bloedje heet tijdens het rijden om maar geen beslagen ramen te hebben :grimacing:. Blijkbaar gaat het echt weg tijdens het rijden als je dan ook de airco aanzet.

3 likes

Ik heb zo’n ding bij Action gekocht voor ongeveer 2 euro:

Soortgelijk principe, maar als hij verzadigd is (en dus geen vocht meer opneemt) kun je hem in de magnetron stoppen zodat hij weer droog wordt. Werkt erg goed!

21 likes

Pffff door jou realiseer ik me dat ik al een week rij met een zak catsan achter mijn stoel en dat ik inderdaad hetzelfde heb hahaha.

7 likes

Ik heb altijd gedacht dat E.B. White, de schrijver van Charlotte’s Web en Stuart Little, een vrouw was? Echt geen ideeeeee waarom :woman_shrugging:
Blijkbaar was het dus een man en heette hij Elwyn

Dit is hij met zijn teckel Minnie

16 likes

Huh dat dacht ik ook. Is die naam bewust gekozen zodat mensen dat zouden denken?

Over die film stuart little hoorde ik laatst een leuke podcast aflevering bij nooit geweten. Iets over een schilderij dat toch niet verloren bleek te zijn.

5 likes

Ja dat is een bizar verhaal he! Ik had het ergens in het nieuws gezien, leuk dat er ook een podcast over is.

Ik weet niet of die naam bewust gekozen is, maar ik weet wel dat JK Rowling juist initialen moest gebruiken om te verhullen dat ze een vrouw was.

4 likes

Dat Robbie Williams en Robin Williams niet dezelfde persoon zijn. Vond m al zo veranderd :crazy_face:

7 likes

Wist je wel dat een van twee dood is?

9 likes

Oke ik voel me heel dom, maar bij een koffiezetapparaat dat aangeeft wanneer de bak geleegd moet worden dacht ik altijd dat er een soort sensortje in zat die dat bepaalde. Maar hij telt natuurlijk het aantal kopjes dat gezet is…

15 likes

WAT

8 likes

Ja, heel irritant als je hem dan vlak daarvoor al geleegd hebt en dat ding dan niet verder wil voordat die bak open/dicht is geweest :expressionless:

4 likes

ja zo kwam ik er dus achter, een collega had aangegeven hem geleegd te hebben, zonder dat daadwerkelijk gedaan te hebben en we dus met een enorme bende aan koffieprut zaten.

4 likes

Ja daarom kwam ik er dus achter!! Ik zag een reclame van Robbie voor kattenvoeding vanmiddag :joy:

3 likes

Dat is bij die van mij niet het geval. Ik probeer hem wel eens te testen door die bak er uit te halen en weer terug te zetten maar dat werkt niet hoor haha. Helaas.

4 likes

Verschilt wel per autmaat denk ik. Die van mij heeft volgens mij wel een sensor, want als er wat koffiedik ergens is blijven hangen of de bak niet goed aansluit krijg ik ook een melding. Dan moet ik even met mn hand voelen en vegen aan de binnenkant en dan doet hij het weer.

4 likes

Ik kwam hier trouwens melden dat mij van de week voor het eerst opviel dat best veel Mini Coopers de britse vlag vewerkt hebben in hun achterlichten.

Een paar jaar geleden reed ik ongeveer 50.000 km per jaar, dus het is niet zo dat ik nooit achter een Mini in de file heb gestaan ofzo.

9 likes