Bij ons was het ‘dan word je blind’
Op de basisschool zat ik in zo’n soort tijdelijk noodgebouw met deuren die zo’n stang hebben over de hele lengte. Er is een keer een kind naar buiten gedonderd omdat ie met zn stoel naar achter leunde, tegen die stang aan en de deur open ging 🫢
Ik zie het op de middelbare school ook nog af en toe gebeuren dat ze om vallen hierdoor. Tijdens mn stage, terwijl mijn begeleider kwam kijken bijvoorbeeld. Ze kiezen altijd de beste momenten uit om achterover van de stoel te vallen.
Door die stang aan de deur moet ik denken aan de bus, tijdens mijn eerste studie moest ik een stuk met de bus en die zat altijd ramvol, ik stond een keer op dat trapje bij de achteruitgang, en toen maakte de bus een bocht waardoor de hele meute op die trap mijn kant op leunde en ik tegen de deur die daar niet tegen bestand was.
Goed voor je hart kan ik zeggen
Ik heb dit een keer gehad bij een step (ik zwaaide m’n voet te ver naar voren en toen zat ik vast) en het wiel van de step moest eruit gehaald worden hahaha
Schaamde me dood
Ben ook een keer zo hard tegen de knop van de verwarming aangekomen met m’n hoofd dat de knop eraf ging (zat op mn stoel te wippen)
Ik heb zelfs een stuk tand vastgegroeid in m’n lip😅 Wel van een dronken fietsongeluk in m’n volwassen leven
Heh een afgebroken stuk tand of een die nog in je mond zit? Ben even heel benieuwd hoe dit zit haha
Ja, in m’n bovenlip zit een stukje tand. Ik voel het met m’n tong en je kunt het met je vingers ook voelen
Ik ben niet gauw onder de indruk van medische dingen maar aaaaaaargh
@whosthatgirl hier ook iemand met voet tussen de spaken. Zat bij mijn moeder achterop en had mij natuurlijk al tig jeer gewaarschuwd om mijn voeten op die steuntjes te houden. Mijn moeder viel op de fiets en ik had mijn voet gebroken.
Kan je het ook zien? Heb je een foto?
Ik heb het net geprobeerd op de foto te krijgen maar dat lukt helaas niet, wel een paar hele charmante foto’s rijker nu😂
Ik ga echt niet goed op deze verhalen dus ik ben heeeel blij dat er geen foto’s geplaatst worden
Dit heb ik een keer gehad! Bij mijn eigen ouders had ik altijd voetsteuntjes op de fiets voor mijn voeten. Toen ging een keer de vader van een vriendin mij naar huis brengen en moest ik op de stang zitten, wat ik natuurlijk niet gewend was. Toen kwam mijn voet er zo half tussen, gelukkig op het eind toen we niet zo hard gingen
Dit heeft niks met fietsen of tand door de lip te maken (en dit heeft m’n dochter wel meerdere keren gehad dus ja dat gebeurt echt) maar wil het toch graag vertellen.
Tw over wond(je) in voet
Samenvatting
Ik was met een jaar of 8 aan het buiten spelen en stond toen in glas. Ik ben naar huis gegaan en het vlees kwam uit mijn voet zetten. Echt zo’n wit stuk vlees. Mijn moeder duwde het terug, deed er een pleister op en ik denk/hoop wat verband en toen was het klaar? Niet naar de dokter geweest. Ik was toen ook jarig dus veel visite en iedereen daar dacht blijkbaar prima zo!
Mijn moeder vindt dat nu ook heel raar van zichzelf dat dat alles was wat ze deed.
Waarom is dat er niet uitgehaald?
Ik ben niet bij een dokter ofzo geweest, alleen bij de tandarts ongeveer een week na de val, toen de lip al zo goed als genezen was, om de gebroken stukjes weer te fixen
Zo ben ik er op latere leeftijd achter gekomen dat drijfzand niet iets is waar ik in het dagelijkse leven mee geconfronteerd zal worden en wat zeer waarschijnlijk geen doodsoorzaak zal gaan zijn voor mij en/of mijn naasten.
Als kind zijnde had ik een bijzonder grote angst voor drijfzand, waar dit vandaan komt geen idee
Volgens mij is dit een generatieding, veel nineties kinderen hebben dit
Oh ja dit vond ik ook zo eng. Ik denk dat ik als kind een boek heb gelezen met iets over drijfzand, maar geen idee welke dan?