Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

@Neusklem ik had dat ook als kind! Volgens mij kwam het uit een boek of een film/serie dat ik er zo bang voor was. Ik heb het een paar jaar terug aan mijn ouders gevraagd en die hadden geen idee waar ik het over had en hebben mij nooit gewaarschuwd voor drijfzand.

2 likes

Ja dat komt door Brace natuurlijk. We staan op drijfzaaaaand, we zakken dieper in de shit.

37 likes

Ja en hallo de woestijnlevels van Mario Bros.

21 likes

Met die gruwelijke zon die je achterna volgt

16 likes

Mijn nicht van één jaar ouder is wel als kind in drijfzand terechtgekomen! Mijn oom heeft haar moeten redden dus voor mij was het een reëel gevaar haha

2 likes

mijn neefje ook. naast zijn huis was een terrein dat bouwrijp werd gemaakt. dat was niet niet afgesloten met hekken en wij gingen daar spelen. neefje kwam vast te zitten. niet levensbedreigend maar wel erg lastig om weer uit te komen. buren met ladders werden opgetrommeld om hem er weer uit te krijgen en daarna moesten we in bad.

ik ken drijfzand ook van de borden op het strand dus wel iets wat ik in het dagelijkse leven tegen kom maar die angst herken ik niet.

2 likes

Dat paard!! :sob:

2 likes

In de Donald Duck ging het ook vaak over drijfzand. Daar las ik er altijd over

5 likes

Ik heb pas geleerd dat je in drijfzand niet verder kan wegzakken dan je middel dus er helemaal in verdwijnen en kopje ondergaan kan helemaal niet.

7 likes

Als volwassene of als kind?

1 like

image
:sob::cry:

1 like

Van google: “ De dichtheid van drijfzand is, net als dat van zout water, groter dan water. Je blijft er dus makkelijk in drijven. Je benen zakken door hun hoge dichtheid misschien wel naar beneden, maar door de luchtinhoud van je longen blijf je gewoon dobberen. Het is dus zo goed als onmogelijk om in het zand te verdrinken.”

9 likes

Jeugdtrauma unlocked, dank je :sweat_smile:

Hier heb ik zo om moeten brullen als kind.

5 likes

Werd je ook gewaarschuwd dan voor niet klimmen op zandbulten en denken om op het strand wat je hebt gemaakt met zand? Het idee dat je kan stikken en doodgaan door zand brr zo naar.

1 like

Nee maar blijft wel gevaarlijk! Als je vast zit en je komt er niet uit en er is niemand in de buurt… maar goed de kans dat je in Nederland ergens bent waar nooit iemand langsloopt is waarschijnlijk niet zo groot :stuck_out_tongue:

2 likes

Mijn natuurkunde docent zei dan dat je gewoon nog een keer moest vallen en je weer kon zien. Zelfde als op je stuitje vallen…

Maar die man was gestoord

3 likes

Dat niet alleen dit airpods zijn:

maar dit ook?? ik wist niet eens dat er zo’n versie bestond. (van apple dan, koptelefoons in het algemeen kende ik wel :cautious:)

8 likes

Ik verslikte mij net in mijn drinken en toen hadden mijn vriend en ik het over dat je als kind heel vaak drinken door je neus overkwam en als volwassenen niet. Daardoor kwam ik op het verhaal drijfzand en hij zegt heel serieus oh dat is mij zo vaak als kind overkomen. En ik zat echt zo :flushed::flushed::flushed::flushed::flushed: hahah helemaal in shock dat het voor hem doodnormaal was en voor mij echt een mythische doodangst :joy:

5 likes

Ik heb net voor het eerst in m’n leven een (vega) kipkrokant schnitzel gebakken en die dingen worden daadwerkelijk krokant??? dat had ik niet verwacht

21 likes

Dat muesli uit Zwitserland komt en echt is bedacht door een specifiek persoon :o_o:

5 likes