Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Dat je als volwassen vrouw niet minimaal 2000 calorieen per dag verbrandt, maar iets van 1500. Ik dacht altijd dat ik lekker veel kon vreten :nerd_face:

2 likes

Is dit ook niet superafhankelijk per vrouw/lichaam/levensstijl?

Vind zo’n maximum calorieën per dag onthouden/aanhouden altijd een beetje toxic. Eet gewoon gevarieerd en beweeg en denk niet teveel aan hoeveel je dan precies eet, zou ik zeggen.

27 likes

Wat is je bron hiervoor? Volgens mij klopt hier echt geen reet van en ik vind het nogal wat om het dan hier als waarheid neer te zetten.

26 likes

Gaat het niet over de Basal Metabolic Rate die 1500. Dus dat er nu twee dingen door ellaar gehaald worden. Want ja striktgenomen is die 1500 dan het minimale wat je verbrandt per dag want je lichaam heeft dat hoe dan ook nodig om überhaupt te blijven bestaan. Maar dat is weer iets anders dan wat je per dag zou “mogen” eten want zodra je ook maar 1 stap zet is die Basal Metabolic Rate al totaal irrelevant want niemand ligt de hele dag niks te doen behalve ademen.

17 likes

Dat albanie en armenie 2 verschillende landen zijn.

4 likes

Ja sorry dit is wat ik bedoel! Ik dacht altijd dat je in rust al 2000 verbrandde, maar kwam er dus laatst achter dat dat niet zo is.

4 likes

Was het maar zo’n feest haha

1 like

Nou dit ligt natuurlijk ook genuanceerder dan hier wordt gezegd hè. Er zit ook nog wel verschil tussen of je als vrouw 1.55m bent of 1.85m. Groter lijf heeft meer brandstof nodig om alleen de bassale dingen (hart laten pompen, ademen etc) te doen.

4 likes

Ja dat weet ik allemaal, ik reageer alleen op hoe @Nude het schetst haha. De 2000 en 2500 kcal behoefte per dag zijn wat mij betreft ook behoorlijk achterhaald om precies wat jij zegt en niet iedereen even actief is.

4 likes

Nou ik heb wel zo af en toe zo’n zondag hoor :sleeping:

21 likes

Dat Morrocan Oil een Israelisch bedrijf is. (En hoofdsponsor van het Songfestival)

10 likes

Ik verbrand met een normale kantoordag ook zeker geen 500 cal. Is niet erg verder maar ik dacht dus altijd dat een gemiddelde vrouw met alleen ademen al 2000 verbrandde.

2 likes

En volgens mij is het zelfs zo dat ‘ze’ ooit voor mannen hebben berekend dat zij gemiddeld 2500kcal per dag nodig hebben en voor vrouwen dit nooit is berekend maar er is gewoon willekeurig 500kcal vanaf getrokken.

5 likes

Omg

2 likes

Waarom ben ik hier niet verbaast over…

6 likes

ik heb redelijk lang gedacht dat malcolm x niet echt bestond maar uit een film kwam ofzo. die naam vond ik altijd zo fictief klinken

4 likes

Ik dacht heel lang dat het gewoon de titel van een film was met een goede boodschap? Echt gênant.

2 likes

Verwarde je het met chemical x? Daarmee zijn de powerpuff girls ontstaan.

3 likes

nee dat is geen excuus want ik was ppg fangirl als kind :sob:

4 likes

Dit had ik met Pistolen Paultje. Ik dachr dat dit iemand uit Baantjer was

7 likes