Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Dat een zeehond nagels heeft. Wist wel dat ze flippers hebben maar nooit over nagedacht dat daar dan ook nagels aan kunnen zitten

8 likes

Dat als je kookt op een boot het fornuis een scharnier heeft of hoe je het wil noemen zodat je pannen recht staan ook als de boot scheef hangt

13 likes

Niet altijd hoor. Gewoon een rekje zodat je pan er niet vanaf kan vallen, komt ook voor

5 likes

Ja die zag ik ook! Dat had ik me dus ook niet gerealiseerd haha

1 like

Dat rijlessen niet verplicht zijn om je autorijbewijs te halen.

5 likes

Hier kwam ik ook vandaag achter door het nieuws over die rijlessen ja!

6 likes

Wat is dit, België??

3 likes

Nee Nederland ook, alleen het examen is verplicht en ze willen ook lessen verplicht gaan maken en rijinstructeur om de x aantal jaar een examen oid laten doen

3 likes

Ik weet dat dit om Nederland gaat, het was mijn verbazing, wist ook niet dat het in Nederland niet hoefde, lijkt België wel

6 likes

Kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die geen rijlessen nemen voor ze op examen gaan. Klinkt echt als een oplossing voor een probleem dat niet bestaat.

3 likes

Maar je mag niet rijden zonder rijbewijs toch? Zoals in België enzo wel mag met een sticker op je auto

1 like

Enige wat ik me kan voorstellen is mensen die om wat voor reden ook opnieuw examen moeten doen terwijl ze goed kunnen autorijden omdat ze een buitenlands rijbewijs hebben dat niet werd erkend ofzo?

2 likes

Oh dat gebeurt wel hoor. Vooral meer achteraf zijn er echt wel mensen die al jong autorijden op het terrein van hun ouders en die zich vast hoog genoeg inschatten om direct op te willen voor het examen. Het zal geen mega probleem zijn hoor, maar één van de redenen waarom het slagingspercentage zo laag is.

Probleem van dat lage slagingspercentage is vooral dat instructeurs leerlingen veel te vroeg op laten gaan.

Maar in wat voor auto ga je dan examen doen, als je geen rijlessen hebt gehad? Moet je dan zelf een auto meenemen ofzo, maar daar zullen niet de extra pedalen etc in zitten waardoor de examinator geen ingrepen kan doen, dat klinkt gevaarlijk… Zoveel vragen haha!

6 likes

Je kunt een lesauto huren voor 1 dag, dus dan doe je daar examen in. Het mag inderdaad niet in een normale auto.

2 likes

Er zijn rijscholen die dit aanbieden! Dan boek je dus alleen een examen in hun auto :smiling_face_with_tear:

1 like

Ohhh oke, nou weer wat geleerd!

2 likes

Ah ja, niet over nagedacht.

Dat is toch geen logische tactiek want door te vroeg examen te laten doen is de kans dat je het slagingspercentage omhoog krijgt toch alleen maar kleiner?

Of bedoelde je dat de reden voor het lage slagingspercentage meer dan door niet-lessers komt door instructeurs die ze te vroeg op laten gaan?

1 like

Ik bedoel dat het lage slagingspercentage voornamelijk komt door instructeurs die hun leerlingen te snel op laten gaan.

Mensen die op examen gaan zonder lessen zullen maar een heel klein deel van het probleem zijn.

2 likes