Politiehonden heten ook K-9 in de VS!
Jaa precies, ik had dus niet de link gelegd met hoe dat klinkt als je het hardop zegt!
Dat kerrie een mengsel is van specerijen en niet een specerij op zich.
Huh?! Een beetje net als koek en speculaas kruiden
Ik dacht eigenlijk dat er gewoon een kerrie plant was. Net als een maggi plant.
Die is er ook! En er is de kerrieboom waarvan het blad vaak in gerechten gebruikt wordt. Maar die zijn beide wel echt anders dan het specerijenmengsel dat we kerrie noemen.
Ja, dit dacht ik dus tot voor kort ook gewoon. Mijn broer kwam ermee.
Ik kom er nu pas achter hoe je canine uitspreekt. Ik dacht altijd als ‘kanien’ ofzo, beetje op z’n Frans, maar dit is veel logischer
Duits
Je hoektanden zijn ook canines in het engels, volgens mij komt daar de term vandaan
omtrent dit citaat:
hij vertelt dat de Britten tijdens de Tweede Wereldoorlog de mythe verspreidden dat wortels een wondermiddel zijn voor je zicht. Ze wilden verhinderen dat de Duitsers lucht kregen van hun nieuwe radartechnologie, de Airborne Interception radar of AI. Dat de Royal Air Force plots zo goed was in het onderscheppen van nachtelijke bommenwerpers van de Luftwaffe werd door de Britse overheid publiekelijk toegeschreven aan een worteldieet.
ik dacht altijd dat het gewoon een hyperbolische uitspraak omdat een of andere stof of vitamine in wortels gewoon good voor je ogen is haha
Ik dacht altijd dat Cristiano Ronaldo een spanjaard is
Ik had er ook nog nooit over nagedacht, maar dat eilanden vastzitten aan de bodem van de zee.
Dat is ook zo, er zit heel veel vitamine A in wortels en dat is goed voor je ogen en tekort aan vitamine A kan zelfs tot blindheid leiden.
Dus er zit wel iets van waarheid in die mythe maar ze hebben dat totaal aangedikt. Ze zeiden ook specifiek dat hun worteldieet er voor zorgde dat ze beter in het donker konden zien (terwijl het dus eigenlijk door nieuwe technologie kwam) .
Mijn kind kijkt graag dierentuinfilmpjes en ik leer zoveel nieuwe dingen . Vanochtend heb ik ontdekt dat een vrouwtjesolifant een koe is en een mannetjesolifant een stier.
Ik wist het volgende niet, of iig nooit bij stil gestaan
Schildpad- en lapjeskatten zijn vrijwel altijd vrouwelijk. De zeldzame katers (ongeveer 1 op 3000) met deze vachtaftekening zijn vaak onvruchtbaar.
Hoe zwaar een kind eigenlijk is. Ook al hebben ze dan een heel normaal gewicht confirm hun leeftijd en lengte. Het is zo zwaar wajjoo. Echt alsof ik een blok beton moet optillen, in mijn geval een 5 jarig kind. In mijn gedachte was dat altijd veel lichter, ik ben ook echt niet sterk maar alsnog holy mofo
Dat komt ook doordat ze hangen dan voelt het veel zwaarder
Als ze een beetje meewerken zwiep je er ook nog eentje op je andere heup
Ik kwam er vandaag achter dat domino een echt spel is dat je samen kan spelen. Ik dacht dat het gewoon het rijtje leggen en klaar was. Ik ben duidelijk een enig kind dat thuis alles alleen moest spelen
Ja en oranje katten zijn vaker mannetjes!
1 op de 5 is maar vrouwelijk
Same. Enige spel wat ik regelmatig speelde wat Patience. In m’n eentje dus