Ik dacht altijd dat Brunei ergens op het Arabisch Schiereiland lag, maar dat is helemaal niet zo. En daardoor ook dat Borneo niet gedeeld wordt door twee landen maar door drie landen.
Ja herkenbaar. Hoewel een handschoen meer een sok is? Weird.
Dat een vallende ster helemaal geen ster is
Het zijn gewoon meteorieten die naar beneden komen en in de dampkring verbranden en oplichten.
Mij is een keer wijsgemaakt dat het een uitdovende ster is die naar beneden komt. En dat verhaal is blijven hangen en heb ik nooit meer over nagedacht. Maar sterren zijn natuurlijk gewoon mega groot en zijn veel te ver weg
Dat je je toiletbril gewoon omhoog kunt trekken om te verwijderen. Het is zo simpel en maakt (grondig) schoonmaken zoveel makkelijker.
Jaa wij kunnen dit thuis ook. Inderdaad echt makkelijk maar kan dit echt bij alle wcbrillen?
Volgens mij moet je bij bepaalde brillen eerst met een soort inbussleutel iets losschroeven voordat je ‘m eraf kunt halen, die schroefjes zocht ik eerst maar heb ik dus ook niet.
Dat blijkbaar als je op zondag in de apotheek je herhaal medicatie wil ophalen het veel duurder is?! Normaal haal ik het altijd uit de kluis maar nu had ik gister zo’n briefje die je daar in de brievenbus binnen moet gooien. Het was heel rustig dus ik dacht ik trek wel een nummertje. Die medewerker zei toen dat ik het beter morgen kon afhalen want de medicatie was dus op zondag veel duurder. Ik dacht echt hehh?? En heb ik onder een steen gelegen
Heeft dat niet met het merk en vergoeding te maken? Ik was een tijd geleden op de spoed en kreeg daar een medicijn uitgeschreven waar ik 50,- voor moest betalen bij de apotheek. Als ik het een dag later had gehad, was het merk op voorraad dat wordt vergoed en hoefde ik niks te betalen.
Het is medicatie die ik al jaren gebruik. En dat niet wordt vergoed, of deels? Iig op de zondag is die medicatie iig veel duurder. En dan ging het volledige bedrag ineens van je eigen risico. Oh balen voor je, ik was ook vorig jaar op zondag op de spoed en nu bedenk ik me als dat een dag later was geweest al die medicatie misschien veel goedkoper was geweest. Vond het iig bestwel vreemd!
Dan kom ik daar nu ook pas heel laat achter haha, nog nooit van gehoord!
Maar is dat niet logisch aangezien een werknemer meer betaald krijgt vanwege de zondagtoeslag.
Nou nee want de spullen in de winkel zijn ook niet duurder door die toeslag toch?
Nee lijkt me dus ook niet logisch.
Ik zie nu dat de medicatie die ik net heb afgehaald 11 euro nogwat is.
Die medewerker zei dat het gisteren dan zo’n 40 euro zou hebben gekost.
Ja klopt dat is het diensttarief of ook wel ANZ tarief genoemd. Omdat de apotheek (wsl) als een dienstdoende apotheek functioneert voor de regio en het dan de bedoeling is dat er alleen spoed recepten worden geleverd, dan mogen ze dat extra tarief declareren.
Ja zou kunnen, die (spoed)apotheek zit tegenover een groot ziekenhuis dus die moet wel open op zondag. Maar nooit eerder geweten!
Nee, maar salaris van die werknemer (hoogstwaarschijnlijk) wel.
Ja uiteraard, maar ik doelde meer op dat het daarom logisch zou zijn dat ook de medicijnen duurder zouden zijn. Dat is in andere sectoren ook niet zo vanzelfsprekend.
Dat dr martens een kriem zijn om in te lopen.
Sterkte! Ik heb ook een paar staan dat al weken naar me grimast, neem me telkens voor om ze op thuiswerkdagen aan te trekken, want zijn nog niet buiten geweest, maar dan zitten mijn pantoffels toch telkens te lekker
Hee wat een grappige, dat is nou niet echt een goed bewaard geheim, daar staan die dingen toch om bekend… minder grappig voor je voeten, sorry