Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Ik kwam er ook pas heel laat achter dat cricket een echte sport is. Ik dacht dat dat een soort Hollywood grap was.

Het kwartje viel pas toen mijn vriend en ik langs een cricket partij in onze buurt liepen, ik woonde toen al iets van vijf jaar in Engeland :smiling_face_with_tear:

2 likes

ik denk dat je er pas heel laat achter kwam… dat dit hiervoor het verkeerde topic is?

maar vervelend voor je dat je een shitty maand achter de rug hebt. de patronen zien er heel mooi uit!

2 likes

Haha omg ja, ik dacht dat ik in het aankopen topic zat :joy: zal hem verwijderen en daar opnieuw plaatsen. Daar kwam ik inderdaad heel laat achter, haha.

5 likes

Haha over Hollywood grappen gesproken, ik kwam er pas heel laat achter dat tumbleweed ook gewoon echt bestaat. Leek mij ook echt zo’n Hollywood dingetje.

5 likes

dat een oligarch geen oliesjeik is of met olie te maken heeft :grinning::grinning::grinning: jullie mogen mij uitlachen

(ik geef de schuld aan saoedi arabië!)

26 likes

ik heb dit tot 5 minuten geleden ook altijd gedacht :sweat_smile:

7 likes

Oh ik ook!

3 likes

Ik dacht dit ook altijd totdat ik zaterdag de podcast van NRC luisterde over ‘Is de VS nu een olicharchie’? en ik dacht huh.

5 likes

ik weet dit ook pas sinds een jaar ofzo hoor, vind dat ook heel logisch

1 like

Dit leer je toch gewoon op school/dan wel omdat het woord vrij vaak gebruikt wordt? Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet logisch haha

13 likes

Ik snap opzicht wel de verwarring, je denkt toch snel dan aan de situatie in Rusland/Sovjet-unie in de jaren 90 en daar ging het vaak om oliemaatschapijen.

4 likes

ja precies dat. maar ik vind wel dat ik het had ‘moeten’ weten maar ik heb gewoon nooit een shit genoeg gegeven om het op te zoeken

3 likes

dat zegt ze ook niet toch? meer dat het vaak over russische (of saoedi arabische) oligarchen gaat en als je je er verder niet in verdiept het obv het feit dat het beide landen met hoge olieproductie zijn makkelijk aan te nemen is dat oligarchen iets met olie van doen hebben.

9 likes

omdat den mensch en diens hersens voor het gemak dingen aannemen als ze geen zin of ruimte hebben iets op te zoeken. oli klonk/ziet er genoeg uit als olie voor mijn brein dat gepreoccupeerd was met belangrijkere zaken. tot een paar dagen terug :joy: en het is gewoon een nederlands woord ook verder.

15 likes

ik heb dat nooit op school geleerd dat ik weet? en als je het hoort is het vaak in een ‘russische oligarch met veel geld en investeringen’-context dus dat kan alsnog om een oliehandelaar gaan haha

misschien ligt dit aan mij maar best veel mensen dachten het

17 likes

Huh ook niet met iets van maatschappijleer ofzo? Monarchie, aristocratie, oligarchie, democratie enzo was bij ons echt zo’n setje dingen wat je leerde als mogelijke bestuursvormen, en volgens mij is het bij geschiedenis ook nog wel eens voorbij gekomen bij ons

26 likes

En dan voor m’n medenerds ook nog tijdens (Oud-)Griekse les.

10 likes

Het is bij ons dan hooguit zo genoemd, als een eenmalige definitie (die ik dus lang en breed ben vergeten haha) maar ik weet wel 90% zeker dat er niet meer uitgebreid over is gesproken.

3 likes

Jongens er worden hier echt elke dag dommere dingen gepost hoor

35 likes

vgm niet maar ik had ook echt een kut docent voor dat vak dus miss was ik eruit gestuurd

4 likes