Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Haha ja dat inderdaad, maar er zijn dus ook mensen die dat helemaal niet kennen en dus nooit zo’n stem horen. Vraag me af hoe zij dan bijvoorbeeld iets lezen

1 like

Nou ik neem gewoon de woorden tot me? Er is geen stem ofzo haha

9 likes

Nou, hier kom ik dus ook nu pas achter! Wat grappig. Als ik iets lees of denk, denk ik het altijd in mijn eigen stem met bijbehorende intonatie etc. Als ik denk aan wat iemand anders heeft gezegd, denk ik het altijd in die stem van een ander. Personages in boeken hebben ook verschillende tonen.

3 likes

Ik lees echt te snel om ergens een stem bij te vormen

8 likes

Oh, het was week zonder vlees. Ik heb 52 weken zonder vlees dus ja.

Er staan op YouTube veel interessante video’s. Zoek op No internal monologue. Ik leerde er ook pas vorige jaar over door deze video: https://youtu.be/Tk0pa4OEq7k

Werd toen helemaal meegezogen en heb uren naar video’s gekeken over het fenomeen xD

3 likes

Thanks! Die ga ik straks even kijken, vind het wel interessant

1 like

Ik zag soms op twitter wel eens tweets van “Wierd Duk” langskomen, en ik dacht eigenlijk altijd dat dat een soort woordspeling op 'weird duck" was.
Maar blijkbaar is het de echte naam van een historicus/verslaggever van de telegraaf :flushed:

15 likes

Dat pulletjes kennelijk geen normaal Nederlands woord is @Baratheon :frowning:

9 likes

Ik bedenk me ineens dat ik er pas vorig jaar achterkwam dat een exit poll letterlijk een exit poll is, dus dat ze mensen vragen wat ze gestemd hebben als ze het kieshokje verlaten.

15 likes

Huh wat hoezo?

Het komt kennelijk uit West-Friesland en het wordt niet heel in Nederland gebruikt, het standaard woord zou eendenkuiken zijn. Ik woon wel in de buurt bij West-Friesland, dus het klopt ook wel dat het hier ingeburgerd is haha.

Oh vandaar dat ik t wel ken! Wist echt niet dat t geen woord was. Nou ja…

Is dit echt? Kan bijna niet geloven dat mensen t woord niet kennen.

3 likes

Hahah nou ik kon uit Brabant en heb er echt nog nooit van gehoord. :joy: Dus vermoed dat er wel een kern van waarheid in zit.

4 likes

Ik weet niet beter, pulletjes zijn gewoon lieve schattige pulletjes! Ik dacht dat het iets Zaans was. Mijn vriend+schoonfamilie die in een andere stad vlakbij Zaandam wonen hadden er nog nooit van gehoord. En veel Amsterdammers kennen het ook al niet.

4 likes

Ik ken pulletje als snotje in je neus :joy:

4 likes

Dat ken ik dan weer als bulletje.

5 likes

Nee dat is een pulk (pulluk op zn plats)

5 likes

:astonished:

1 like

In de Donald Duck wordt het ook gebruikt, ik (brabant) dacht ook dat het een normaal woord was.

1 like