Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Maar meestal kijk je toch naar het weerbericht van het gebied waar je in bent dus dan komt 30% kans op regen gewoon op hetzelfde neer.

9 likes

Ja, dat lijkt mij ook!

3 likes

Ja ze bedoelt als je je dan net in de 70% van het gebied bevindt waar toch geen regen valt. Maar ik vind dit allemaal takke verwarrend.

Edit: wacht ik snap nu wat je zegt. En dat klopt. Als er in 30% van een gebied regen gaat vallen is dat gelijk aan 30% kans op regen oke opgelost byeee

5 likes

Het ijzer dat in appelstroop zit komt uit de bieten die erin zitten, niet de appel.

6 likes

Het woord soortement.

Ik las het net in een boek. En ik dacht: maar dit is toch niet echt een woord?

Ik ken de uitdrukking wel, ik gebruik het zelf niet, maar hoor het mensen wel eens zeggen.
Dan klinkt het als …’ een soortemet’… maar dat het een echt woord is? :flushed:

Haha wat bizar.

2 likes

Dat wist ik ook niet! Ik dacht dat dat echt zo’n beetje boers woordje was van binnensmonds pratende mensen :joy:

4 likes

Suikerbieten :rofl: Specifiek suikerbietensap. Ik had even een error en dacht dat je letterlijk rode bieten bedoelde. :sweat_smile:

3 likes

Ik snap de verbastering naar het laatste ‘ment’ ook niet. Soortemet is al lelijk maar soortement al helemaal

6 likes

Nou dit dus!!!

2 likes

Het komt van (as)sortiment, niet van soortemet

Ik gebruik het soms zelf wel, maar ben ook wel een beetje een boers type dat binnensmonds praat dus checks out haha

6 likes

Haha ja ik denk dat Moccamaster internationaal gewoon net wat lekkerder bekt dan ‘douwe Egggggggberts’ haha. Ik heb zelf een paar tweedehands machines gehad, en als je je er een beetje in verdiept is het heel leuk om te zien hoe de logo’s ook veranderen door de tijd heen! Ze zijn inderdaad super duurzaam en houden ook echt hun waarde.

5 likes

Wat is soortemet dan?

3 likes

Niks, het is soortement

7 likes

Niks inderdaad maar ik kende de uitdrukking alleen maar uitgesproken als een binnenmonds ‘soortemet’. Dacht dus echt niet dat het oprecht een woord was ( en dan dus geschreven als soortement).
Ik vind het ook een beetje een kinderlijke uitdrukking. Mijn kinderen zeggen het wel eens.

2 likes

Ja maar ik bedoel, wat dacht je dan dat soortemet betekent?

1 like

Ja gewoon precies wat ermee wordt bedoelt.

Alleen dacht ik altijd

1. Dat het soortemet was ( en dus zonder n) en dus

2. dat het meer onofficiële spreektaal was. Ben gewoon erg verbaasd dat het echt een woord is en in verwarring dat ik het altijd zonder -n op het einde heb gehoord.

1 like

Dat eenden best wel goed kunnen vliegen. Ik weet niet waarom, maar ik dacht dat ze alleen maar een beetje klunzig een beetje konden fladderen en met goed geluk een paar seconden in de lucht konden blijven hangen.

4 likes

Wat je omschrijft doet een kip

20 likes

Ik heb ook nog steeds geen idee wat dit woord zou moeten beteken of wanneer je dit gebruikt. Ook nog nooit gehoord. Nu wil ik het heel graag weten :laughing:

2 likes

Het is gewoon een ander woord voor soort.
In deze zin bijvoorbeeld.

Dit is een soortement broek en rokje in één. Het heet een skort.

Of dus;

Dit is een soort broek en rokje in één. Het heet een skort.

2 likes