Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Door dit topic moet ik weer denken aan dat ik echt tot best wel laat, echt ver in mijn tienerjaren, heb gedacht dat de Hitlergroet uit twee delen bestond. Eén de omhoog geheven hand, en twee je hand voor je bovenlip houden.

En pas toen ik het met mijn vader een keer over de tweede wereldoorlog had, viel het kwartje dat dat gewoon de imitatie van zijn snor was… Echt nooit over nagedacht ook.

22 likes

Dat Bob Marley aan kanker is overleden (en zijn teen weigerde te amputeren) Ik heb altijd gedacht dat hij door een ongeluk was overleden.

Mijn vriend en ik keken vorige week een docu op netflix over Bob Marley en mijn vriend zei random aan het begin als hij zijn teen had geamputeerd dan had hij misschien nog geleefd. En ik heb 1,5 uur gezegd dan ga je dood door je teen :joy:

1 like

Bob Sinclar is wit??!

6 likes

Hij is toch ook in sommige clips te zien? :joy:

3 likes

Niet actief geregistreerd destijds :crazy_face:

5 likes

Ik heb er een beeld bij, maar vraag me nu af of dat niet David Guetta is. :thinking:

Edit: haha nee m’n herinnering klopt toch.

4 likes

Hadden broers kenne weze

8 likes

Huh bovenaan links is toch gewoon Bram de Wijs met lang haar

12 likes

Dat de achternaam van Demi Moore haar aangetrouwde naam is.

Op zich geen wereldschokkend nieuws. Maar het lijkt me zo vreemd dat je de achternaam van je man aanneemt dan bekend wordt en daarna weer gaat scheiden. Was bij Tina Turner ook zo. En vast meer mensen. Maar lijkt mij niet fijn.

7 likes

Angela Merkel ook.

1 like

Ergens snap ik dat wel. Mijn moeder gebruikt ook nog de achternaam van mijn vader, terwijl ze al 15 jaar gescheiden zijn en ze al heel lang een nieuwe vriend heeft. Ze heeft die naam meer dan 20 jaar gebruikt en het is de achternaam die haar kinderen hebben.

3 likes

In Duitsland is dat heel normaal. Wat ik dan weer heel raar vind :smiley:

Ik ben deels Duits en zowel mijn tante (die eerst dus gescheiden was en daarna met mijn oom een relatie kreeg, maar nooit met hem trouwde) als mijn oma zijn gescheiden en hebben altijd de naam van hun ex gedragen.

Geen idee waarom dat zo is. Misschien iets met de kinderen die dezelfde naam hebben? Mijn oma is ook echt niet fijn weg gegaan bij mij opa, maar bleef zijn naam gebruiken/houden.

3 likes

Mijn moeder riep altijd dat als ze ooit zou scheiden van mijn vader dat ze dan wel zijn naam zou houden: ze had geen goede band met haar familie en in haar vakgebied was ze ook bekend met haar getrouwde naam. Toen mijn ouders daadwerkelijk gingen scheiden, verliep dat zo weinig rooskleurig dat ze direct haar meisjesnaam weer is gaan hanteren.

5 likes

Madonna en tupac hebben een relatie gehad in de 90s😱

4 likes

Oké, even late to the party: maar door het achternaam verhaal moet ik denken aan mijn oud collega. Omdat zij ging scheiden en ze dus weer haar oude achternaam had, wilde ze haar werk e-mailadres laten veranderen. Alleen kreeg ze toen van een heel aantal mensen ‘oh my god een nieuwe achternaam! Gefeliciteerd met je huwelijk’ mailtjes :smiling_face_with_tear:

12 likes

Dit is dus waarschijnlijk waarom op mijn werk iedereen een mailadres krijgt met je eigen achternaam. Maakt niet uit of je getrouwd bent of niet. Ik snap het idee wel, zeker tegenwoordig. Maar mijn achternaam is een beetje lomp en boers en die van mijn man juist heel mooi vind ik. Zo jammer dat alles dan nog steeds verstuurd en ondertekend wordt met mijn eigen naam.

6 likes

Niet laat maar ik zag op Netflix ‘Love Con Revenge’ langskomen en ik dacht ah weer zo’n Spaanstalige soap ofzo maar nu met semi Engelse naam, ¿Love con Revenge :dancer:

Maar con is dus bedrog en het gaat over die Tinder swindler

8 likes

Hahahahaha ik dacht preciés hetzelfde. Ik dacht ook al heh liefde met wraak???

5 likes

Hahaha ik kom er ook pas achter nu jij dit hier post :laughing: vond het ook een vreemde titel.

3 likes

Dat puppy’s ook melktanden hebben.

3 likes