Elaborate please of wist je niet dat er twee Congo’s waren.
Ik spreek niet voor vitamin, maar ik wist wel dat er twee Congo’s zijn. Alleen wist ik niet wat de hoofdstad van beide landen waren. Net als dat ik de hoofdstad van heel veel andere landen niet ken. Behalve Madagaskar, die wel ![]()
Ik wist ook niet dat er twee Congo’s waren en ik ken sowieso heel weinig namen van hoofdsteden (laat staan de ligging). Te wijten aan zeer gebrekkige topografische kennis en in dit geval dus ook een gebrek aan historische kennis over de Republieken Congo
maar ze worden toch zo genoemd, congo-kinshasa en congo-brazzaville? of wist je niet dat dat de hoofdsteden waren? want ik weet ook niet elke hoofdstad ooit maar die zijn juist makkelijk voor mij daardoor haha. maar ben ook wel toponerd met onrealistische ideeën dus ik verwachtte dat iedereen dit wist behalve ik eigenlijk
ik postte het zelf gewoon omdat ik twee hoofdsteden vlak naast elkaar zo’n onverwachts iets vond haha, wist niet dat ze op de grens liggen
In NL gaat het voor m’n gevoel vaker over DRC (democratische republiek congo) en Republiek congo
Maar ook vaak gewoon “Congo” terwijl er dus twee zijn
Bijvoorbeeld:
https://www.nu.nl/buitenland/6403151/dodental-door-ebola-in-congo-is-in-twee-weken-tijd-verdubbeld.html
https://www.volkskrant.nl/buitenland/eerste-amerikanen-uit-ebolagebied-in-congo-opgenomen-in-quarantainecentrum-kenia~b9e4ed82/
Omg ik wist dus niet dat er twee congo’s waren ![]()
ja het is wel gewoon verwarrend ook. dat vind ik ook met guinee, guinee-bissau, papoea nieuw guinea, equatoriaal guinea, guyana, frans guyana haha
Ik ook niet ![]()
Maar ik kwam er net wel achter dat ten tijde van mijn laatste topotoets 1 van beide nog Zaïre heette en dat ken ik dan weer wel, maar het was me niet opgevallen dat ik daar al 30 jaar niks meer over op het nieuws gehoord had.
Ik had ook even gemist dat Swaziland tegenwoordig (al 8 jaar) Eswatini heet. Ging even alle Afrikaanse landen opzoeken en ik kan ze zeker niet allemaal aanwijzen maar ze kwamen me wel allemaal bekend voor (behalve dus Eswatini). Ik moet alleen wel bekennen dat ik nog nooit van Sao Tomé en Principe had gehoord.
Ik weet al deze toppgrafiedingen echt alleen maar omdat ik naar de Grote Podcastlas luister ![]()
![]()
ik heb bij de thursday 30 quiz pas geleerd dat de naam is veranderd vanwege de associatie met zwitserland!
krijg zin in een topotopic omg k ben echt een saaie nerd
Door het baktopic bij te lezen leerde ik van deze post van jou iets…
Ik denk al mijn hele leven: ja leuk rijzen totdat het deeg in volume is verdubbeld maar hoe weet ik wanneer het zover is want het is niet alsof het me dan een e-mail stuurt?
Maar je kunt dat ding waar je je deeg in hebt van te voren markeren. Als je een beetje slim bent.
Oh en door deze post kwam ik er laat achter dat we twee paraplu’s hebben. Een Nederlandse en een Franse.
Soms kan het zo eenvoudig zijn he?
beter laat dan nooit!
Omg let’s go
Haha ik wou jou net taggen.