Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Ik dacht altijd dat Italië enkel een vakantieland was waar je met het vliegtuig heen kon. Toen een vriendin op ons 14e met de auto er heen ging snapte ik echt niet hoe dat kon en dan namen ze vast heel veel dagen voor de reis (was ook wel zo). Ik dacht echt dat het nog veel verder dan Spanje of Portugal was.

4 likes

Ik kwam er een paar weken geleden achter dat Haaland geen nederlander is.

3 likes

Maar je komt hier nu pas achter? Op een kaart zie je toch dat het dichterbij is dan Spanje etc.

Italia kan als nog een flink stuk zijn natuurlijk. Voor mijn familie was het ook te ver geloof ik

3 likes

Hahahaha dat dacht ik ook! Ik heb geen verstand van voetbal en het intrresseert mij niet. Mijn zoon en vriend hadden het wel eens over hem en via een youtubefilmpje kwam ik er achter dat het niet zo was hahaha

1 like

Nee ik heb er niet meer zoveel over nagedacht sinds m’n 15e. Maar mijn topografische kennis en inschattingsvermogen van tijdsduur icm afstand zijn beide niet heel sterk.

2 likes

Fair! Mijn inschattingsvermogen mbt tijd/afstand is ook niet best hoor

2 likes

Nederlanders die naar Italië rijden, blijven meestal ook in het noorden hangen.

Wij zijn vorig jaar vanuit Wenen naar Italië gereden - Ancona/Regio Marken/ Regio Umbrië. Voor dezelfde afstand die iemand uit Amsterdam naar het Gardameer aflegt, zit je vanuit Wenen al in Rome.

3 likes

Ik kom er net achter dat een reis editie van een spel niet bedoeld is om tijdens de reis te spelen, maar op locatie. Ik heb echt heel vaak gedacht aan hoe onhandig een reis editie van bijvoorbeeld dammen is, in de auto. Nooit bedacht dat je dat niet daadwerkelijk in de auto hoort te spelen.

32 likes

Oh goed dat je het zegt, ik dacht ook dat het voor in de auto was!

1 like

In mijn hoofd heb je hier wel 2 varianten van. 1 voor echt onderweg, dat zijn van die varianten met magneten en ingebouwde dobbelstenen zoals dit:
image

en je hebt nog gewoon de makkelijk voor op reis (locatie), vaak gewoon heel klein zoals dit:

13 likes

Die bovenste is echt sentiment hoor! Achterin de auto naar Frankrijk :heart:

3 likes

Ja echt? Ik kan me niet voorstellen dat dit mijn kinderen langer dan drie minuten lukt. Dat wordt elk tankstation stoppen om pionnen te zoeken in een meer dan volle auto :joy:

2 likes

We hadden een soort opbergbox tussen ons in als tafel en met die magneetjes bleef het goed vastzitten gelukkig

2 likes

Dat puffins kunnen vliegen. Ik heb hier nooit bij stilgestaan - je ziet ze altijd alleen op foto’s rondlopen, met van die kleine vleugels, dus ik had ze mentaal ingedeeld bij de pinguïns … Blijkt van niet. Mijn FYP is nu 75% vliegende puffins en ik ben aan het uitzoeken hoe ik naar IJsland kom om 's nachts pufflings van straat te rapen (dat schijnt een ding te zijn en niet dat ik het zou doen want ik ben tegen dieren toerisme).

7 likes

Ik (kwart engels) kwam er pas op mn 15e ofzo achter dat de Engelse vlag rood wit was. Dacht altijd dat de vlag van GB die van Engeland was.

1 like

Dit realiseerde ik me tijdens dit wk pas :zipper_mouth_face: ik ken de vlag wel maar vroeg me af waarom ze niet met gb vlag speelden en toen ‘oooohhh ja…’

2 likes

om in het wk-thema te blijven: ik weet sinds de kwartfinale dat er naast de namen en de score links bovenin een bolletje staat met de kleur van het tenue per team

8 likes

dubbelpost maar oke boeie: dat kinshasa en brazzaville echt vlak naast elkaar liggen met alleen 7km aan water ertussen

4 likes

Het bestaan van Kinshasa en Brazzaville

32 likes

Girl eens ik dacht waar is de tijd gebleven dat mensen posten dat horeca hotel restaurant cafe is :pray:

11 likes