Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Wel bijna België en vanaf zn 16e ook naar de hotelschool in België gegaan

1 like

Ah kijk dat verklaart ook al wel wat. Ik zat gister dat nieuwe reisprogramma van hem te kijken en toen had zn reisgenoot het over die hollander. Ik dacht echt, huh?

Dat er bij Rotterdam kennelijk een rivier loopt die Rotte heet :exploding_head:

9 likes

Dat zegt nog steeds niet alles, ds. is namelijk de afkorting van dominee. Daar kwam ik dan weer laat achter.

1 like

Dat Frank Dane (radio 538) de broer is van Robert Jensen. Er valt gelijk zoveel op z’n plek en ze zijn beide echt dom en onsympathiek

12 likes

Maar dominee komt van dominus toch? Dus dat verklaart die s wel weer.

1 like

Ik wist het al, maar elke ochtend als ik hem in de auto op 538 hoor dan denk ik: gadver eigenlijk ben jij (Frank) erger nog dan die vreselijke Jensen, want jij doet alsof je sympathiek en politiek kleurloos bent, maar tussen de regels door merk je gewoon dat hij ook FvD-achtige ideeën heeft.

Vooral nu met corona: ondermijnt telkens heel subtiel de maatregelen, bagatelliseert de druk op de zorg. Maar ook: genderneutrale dingen is allemaal onzin en doorgeslagen. Hij is echt de belichaming van “we mogen ook helemaal niets meer in dit land”.

Bah. Als ik dan door ga naar Q-Music dan gaan Mattie en Marieke duidelijk anders om met dat soort onderwerpen, terwijl dat ook een super commerciële radiozender is.

Bedankt voor deze reden om over Frank Dane te zeiken. Een vreselijke vent verpakt in een sympathiek jasje. Nope.

40 likes

Echt 100% overrated omdat het een witte, lange, knappe kerel is. :rage::angry: Boos word ik er van.

2 likes

Bij Mattie kan ik alleen maar denken aan het feit dat hij Wietze zo heeft genaaid, dus als ik 538 zat ben luister ik tegenwoordig maar naar radio 2.

11 likes

Haha, snap ik, ik luisterde destijds nooit naar Mattie en Wietze, dus heb dat nooit echt meebeleefd/meegevoeld.

Meestal wordt het bij mij trouwens Spotify. 🥲

Ook chill! Ik heb alleen een cd speler in mijn auto haha, dus ik zit vast aan de radio, maar ik vind het ook wel weer gezellig . Een beetje wakker worden van mensen die met elkaar kletsen en tussendoor een beetje meezingen met de muziek.

Ik vind Jan Willem en Jeroen ook heel gezellig in de ochtend! Beetje actualiteiten, muziek, beetje ouwehoeren.

8 likes

Wat voor grap was dat?

1 like

Ja je slaat de spijker op z’n kop!! en hij heeft zulke ouderwetse ideeen over vrouwen enzo uwlch nee echt een vreselijke man.
En ze doen ook altijd kut tegen hannelore terwijl zij als enige soms iets verstandigs zegt.
In de middag heb je Koen en Sander die vind ik iets leuker maar zijn ook aardig dom

Ik hou wel van het sfeertje en de gezelligheid van de radio, hoef geen actualiteiten of ingewikkelde praatprogramma’s te horen

1 like

Denk dat Coen en Sander eigenlijk wel slimmer zijn, maar hun format “lekker simpel doen” werkt, maar over serieuze dingen zijn ze best genuanceerd, of Sander maakt een grap, maar ze nemen nooit radicaal stelling.

Nu is Hannelore, the voice of reason, ook nog weg bij Frank Dane. Die Jelmer is denk ik wel beter, maar die loopt gewoon achter Frank aan.

Tot zover mijn psycho-analyse van de radioshows. Volgende hoofdstuk gaat over Domien. It’s gonna be a long one.

16 likes

Gatver wat een walgelijke move

Mattie heeft ook wel duidelijk een politieke kleur, hoor. Dat kon je goed merken toen ze lijsttrekkers gingen interviewen voor de verkiezingen. Ik luiser ook liever naar Mattie en Marieke dan naar Frank Dane, maar dat komt ook door de side-kicks. Ik vind dat ze veel domme vragen stellen (oké die bestaan niet) en veel onjuiste aannames doen (zonder zich ook maar ergens in te verdiepen).

2 likes

Ik kom er NU achter (en dan zijn we weer on-topic) dat er een Jelmer én een Jelte bij 538 sidekick zijn. :exploding_head:

3 likes

Ja daar gaat het al mis. Ken geen normale Jelmers en Jeltes

2 likes

Ja dat klopt! Geen idee wie wie is!! :joy:

1 like