net als gijzelaar!
Ja alleen dan kom je nog uit bij “gijzelnemer” als afgeleide
Bij martelen zijn de suggesties: beul of folteraar maar dat heeft niks meer met het werkwoord zelf te maken
Strangé
Ik kom er nu pas achter dat je de rete irrante weergave op de Zara website kan aanpassen naar gewoon kleinere foto’s.
Dat Frenkie de Jong niet het kleine broertje is van Luuk de Jong
Haha Luuk heeft wel een voetballende broer: Siem de Jong! De leuke versie van Luuk
@Trivia haha great minds
Had geen idee dat Luuk niet zo ‘luuk’ is…
Mijn man zaten vaak tijdens de wedstrijd van: ‘nou zn broer mag er ook in’ of ‘zullen ze het nou niet gek vinden dat ze zo moeten samenwerken in het veld en geen ruzie maken’
Dat Firenze en Florence dezelfde stad zijn
(ik heb het idee dat wij Belgen het vaker over Firenze hebben, zo leerde ik het toch kennen bij kunstgeschiedenis, en dat Nederlanders het eerder Florence noemen)
Ik ben heel blij dat ik dit keer voor ik in augustus naar Florence ga😂
Dat er een Grease 2 bestaat.
Het moment dat ik verliefd werd op Michelle Pfeiffer
En stiekem ook op de tegenspeler. Vond ze allebei extreem heet in m’n puberjaren.
Oh wat leuk dat zij er in speelt! Ik vond haar in Batman Returns ook heel goed. Nou dan weet ik wat ik moet kijken als ik een avond alleen op de bank zit
Toen ik op het vliegveld werkte was daar best vaak verwarring over. Ook met andere steden zoals Keulen/Cologne!
En de classic Geneva-Genova
In t Nederlands wel makkelijk te onderscheiden maar voor anderen is het fijn dat ze iig dicht bij elkaar liggen.
Lille/Rijsel zorgt ook altijd voor verwarring haha. Al hoor je Rijsel wel steeds minder heb ik het idee.
Hehe het verschil tussen Boedapest en Boekarest kan ook lastig zijn
Haha dit is echt kneiterdom maar ik kom er nu pas achter dat het duct tape is en niet ducktape
Niet zo’n gekke gedachte hoor, 1 van de bekendste merken duct tape in Amerika heet ook Duck Tape
Edit: ik lees nu zelfs dat het oorspronkelijk van ‘duck cloth’ gemaakt werd, en dat de originele naam dus werkelijk duck tape was, en pas later aangepast naar duct tape!
En duck is dan weer afgeleid van het Nederlandse ‘doek’ en heeft dan weer niks met eenden te maken!
Ik verdwijn nog even verder in de Wikipedia-warphole
Ik besef me nu pas dat de naam van de serie suits waarschijnlijk op lawsuits slaat en niet omdat Harvey en de rest altijd in pak lopen, hahah dit is zo dom
Plus 1, ik dacht dit ook
Harvey ziet er ook wel heel goed uit in een pak