Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Hahah ben gelukkig niet alleen dus :joy:

Ik denk dat het op allebei slaat dus dan zat je toch voor de helft goed :smiley:

3 likes

Dat Noord- en Zuid-Korea helemaal geen eiland is :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Zuid Korea kan je wel als een eiland zien

Dat je dood kunt gaan aan een astma-aanval. Ik dacht altijd dat het alleen heel kut was omdat je slecht lucht krijgt, maar je kunt dus echt stikken en een hartstilstand krijgen. Lijkt me echt supereng.

3 likes

Heb je dat australische ambulance programma toevallig gezien? Daar zag ik dat gisteren ook en wist het ook echt niet!

2 likes

Ja, klopt! Zag er echt eng uit wat zij had, gelukkig liep het goed af.

In Nederland overlijden elk jaar 100 mensen aan astma, echt zoveel.

1 like

Ja heftig he? En ook dat het is als heel langzaam stikken. Ik dacht altijd dat het alleen ging om het gevoel van minder lucht en dat leek me al vervelend genoeg.

2 likes

Dat het tankstation Q8 afgeleid is van het land Koeweit :exploding_head:

15 likes

Ik heb geen idee of ik me nu dom moet voelen of niet, maar ik dacht opeens aan ‘de hamvraag’, waarom heet dat zo? Gebruik het zelf ook wel eens, maar nog nooit over de herkomst gehoord.

Dit dus

Deze uitdrukking is nog niet zo oud; ze dateert uit de jaren vijftig. Van 1953 tot 1957 zond de NCRV de quiz ‘Mastklimmen’ uit op de radio. Hoe meer vragen de deelnemers aan deze quiz juist beantwoordden, hoe hoger zij opklommen in een in de studio geplaatste mast. Bovenin hing als hoofdprijs een gerookte ham. Wie het juiste antwoord gaf op de laatste en belangrijkste vraag, de hamvraag , mocht de ham uit de mast pakken. De presentator (Johan Bodegraven) zei aan het eind van het spel altijd: “Want haalde u de ham niet uit de top, dan haalde u in elk geval uw kennis weer eens op!”

:exploding_head: :exploding_head:

39 likes

Ik vind het wel echt prachtig dat ‘een ham’ gewoon werd gezien als een hoofdprijs :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

OMG Mr Heckles is dus dezelfde man als Joe de autosloper van Breaking Bad??!!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

1 like

Jaaaa hahaha

En Carol (of Susan, haal die twee altijd door elkaar haha) is in BB de vrouw van zijn voormalig zakenpartner, Gretchen Schwartz :grinning_face_with_smiling_eyes:

Haha wtf is dit nou weer voor een concept. Rare TV-programma’s zijn blijkbaar van alle tijden.

Edit: wacht, het is natuurlijk een radioprogramma. Eigenlijk vind ik het dan nog raarder :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

NEEEEEE JOH noujaaaaaaaaaaa holy shit :exploding_head:
vond haar in friends al een trut, en als Gretchen al helemaal

Als mensen in een film/serie een iPhone hebben ze nooit ‘slecht’ kunnen zijn. Blijkbaar is dit een voorwaarde van Apple voor positieve associaties met het merk

18 likes

Bedoel je de personen die zulke apparaten gebruiken, of dat het product zelf niet slecht is in een serie?

Edit: oh ik denk de personen nu ik het nog eens lees. Grappig, nooit op gelet ook.

Ja, dat personages die een iPhone hebben altijd de ‘good guys’ zijn. Dus een slechterik heeft nooit een iPhone. Wel jammer voor de spoilers :pensive:

8 likes

:rage:

7 likes

If you say gullible really slowly, it sounds like oranges

Of wist je dat ‘goedgelovig’ niet in het woordenboek staat?

Tja

2 likes