Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

De vaatwasser is ruim 15 jaar oud en heeft geen lampjes. Mn ouders hebben bij de vorige vaatwasser ook niks van zout gebruikt.

Maar we hoeven nooit af te drogen, behalve als iemand een glas verkeerd om zet natuurlijk.

1 like

Onze vaatwasser geeft alles aan: machinereiniger aangeraden! Of: zout voor nog 3 spoelbeurten. Vul glansspoelmiddel aan Etc.
Wij doen dit allemaal netjes maar gebruiken ook nog zo’n all in one tabletten. Helemaal niet over nagedacht dat dat dus dubbelop is. :laughing:
Nu we het er toch over hebben welke basic betaalbare normale vaatwastabletten zijn goed dan? Dan koop ik die de volgende keer, scheelt ook weer geld.

1 like

Ik ben echt in awe over deze kennis en heb geeneens een vaatwasser

11 likes

Je kan die ook heel erg goed gebruiken voor een pan die je zelf niet meer schoon krijgt! pan op het vuur, beetje water, halve tablet erbij en dan gaat het lekker borrelen. Dat kan niet met die capsules!

2 likes

Hier ook hoor, ik gebruik altijd alles in 1-tabletten en zelfs altijd het snelprogramma, dus geen voorspoel ofzo. Ik schraap borden wel altijd schoon, meer niet. 45 minuten en mn vaat is superschoon hoor. Even een half uurtje de deur op een kier en alles is nog droog ook.

3 likes

My house is only small :sob:

1 like

Bedankt voor alle tips! Heb je zo’n tips ook voor de wasmachine? Want ik geloof dat ik daar ook meer mee kan doen dan ik nu doe.

1 like

Ik denk dat ik de afwasmachine daar nog wel het chillst voor vind: pure opslag van vieze vaat zodat die niet op het aanrecht staat de hele dag haha.

10 likes

Jaa dit realiseer ik me ook net! Hebben ook niet de allergrootste keuken ever maar zo lekker dat je na de lunch meteen alles in de vaatwasser kan zetten en dan 's avonds weer ruimte hebt voor koken. Hebben alleen best wel een grote vaatwasser dus dat ding hoeft maar eens in de drie dagen aan vermoed ik. Dat is toch hartstikke vies om zo te laten staan. Hoe doen jullie dat?

(Vriend vind het niet vies overigens dus die zegt lekker laten staan in de vaatwasser).

:pray:

Ik vind eigenlijk dat hier wel een forumtitel aan gewijd mag worden.

6 likes

Jouw kennis hiervan is geweldig haha. Iedereen zou een keer het boekje moeten lezen :rofl:

3 likes

Als ik dit nou eens echt zou doen… :joy:

1 like

Ik laat het gewoon staan inderdaad. Nooit bij stilgestaan dat dat vies zou zijn, het komt er gewoon schoon weer uit :sweat_smile:

3 likes

Haha ik durf niet op te biechten thuis dat ik liever een forum om advies vraag dan naar mijn vriend luister dus nu heb ik ‘een vriendin’ die alles weet over vaatwassers. Misschien moet ik haar wat screenshots sturen voor ze volgende week een overhoring krijgt en het voor moet doen.

@Joejoee , @inezweski is 100x informatiever dan het boekje. Sowieso.

10 likes

:joy: mijn vriend weet dat ik op een forum zit er zegt dan zeker weer van het forum. Hij kijkt alleen raar op als ik schoonmaak tips door geef en dat ik daar over lees in mijn vrije tijd.

2 likes

Ik heb nu de fout gemaakt om vaatwasmachine op Eur-Lex in te typen.

Er is een zaak geweest over de ovaloïde vorm van een vaatwastablet :sob:

6 likes

:joy::joy::joy:

Lol ik ga stuk, wat is dat toch met juristen die hun uiterste best doen om alles 20 keer omslachtiger te verwoorden dan nodig. Krijgen die colleges ‘Zo wollig, archaïsch en onsamenhangend mogelijk schrijven aangaande de formulering van juridische stukken ten aanzien van rechterlijke uitspraken betrekking hebbende op onbegrijpelijke kwesties teneinde een zo beperkt mogelijk publiek te bedienen opdat ons ambt eenieder volstrekt ridicuul voorkomt’ ofzo. Het is nog moeilijk ook om zo slecht te schrijven.

15 likes

Als iemand die heel lang op school heeft gezeten om over taal te leren vind ik er toch het mijne van.

1 like

Ik maak er mijn levensmissie van daar nooit een voet over de drempel te zetten!

1 like