Ik kwam er vanochtend achter dat het Engelse woord voor herder (shepherd) van de woorden ‘sheep’ en ‘to herd’ komt. Engelse taal is mijn beroep
Ik ben echt in totale adoratie wat betreft je kennis van de vaatwasser. Op dit bericht moet ik toch ook even een ander geluid laten horen. (Voor wie het interessant vindt.)
Ik werk als tekstschrijver bij een groot bedrijf. Ik schakel veel met de juridische afdeling over tekst. Mijn ervaring is dat ze eigenlijk precies hetzelfde zeggen als @inezweski. Dat betekent dat ze in eerste instantie vaak een beetje panisch reageren als ik met hun teksten aan de slag ga. Bang dat het daarna niet meer waterdicht is. Het idee heerst dat als ze niet het halve wetboek incl. alle onbegrijpelijke bijzinnen + dito terminologie kopiëren de boodschap niet meer ladingdekkend is.
Het vergt wat overredingskracht en je moet wat vertrouwen winnen, maar het kan echt anders. Ik leg altijd uit dat ik van de inhoud afblijf. Die is van hen, daar zijn en blijven zij de baas over. Ik sleutel alleen aan de vorm. En ik doe dat vanuit mijn expertise: klantcommunicatie. We hebben uiteindelijk allebei hetzelfde doel. Die tekst staat er namelijk niet voor de sier, maar we willen echt dat klanten 'm begrijpen. En dat is niet hun vak, maar het mijne. Dus dan moet je mij mijn werk laten doen om die algemene voorwaarden ook echt leesbaar te maken, zodat klanten er daadwerkelijk iets in op kunnen zoeken bijvoorbeeld.
Zo heb ik recent onze hele privacyverklaring onder handen genomen. Men was echt terughoudend in het begin. ‘Liever niet.’ Maar je herschrijft, je legt het voor, zij mogen schieten, je gaat in gesprek, doet voorstellen: ‘En als we het zo zeggen, klopt het dan nog?’ En uiteindelijk ligt er dan een stuk dat daadwerkelijk begrijpelijk is voor onze klanten en juridisch nog net zo waterdicht. En guess what? Ze zijn er heel blij mee!
Lijkt me echt een droombaan <3 Liefde voor duidelijke communicatie
Ik heb voor het eerst glansspoelmiddel gebruikt net, alleen ik heb nu juist strepen op m’n vaat alleen in vraag me af of ik het klepje wel dicht had moeten draaien. Ik zal morgen maar eens de handleiding van de vaatwasser gaan lezen
Hahaha dit keer wel, (er zit een dopje onder het klepje) maar mijn volgende stap zou zijn om die iets open te laten. Ik wil nu ook een droge vaat , nu ik weet dat dit bestaat
Ik ben benieuwd of de winkels opeens een run op glansspoel middel hebben gehad de afgelopen weken
Haha ik werk bij de appie, en elke keer als ik iemand zie met een product wat hier wordt aangeraden, dan denk ik: is dit een forummer of een meelezer? In de zomer had ik dat met de schijfjes citroen uit de vriezer.
Misschien moet je dan veenmol zeggen en kijken of ze erop reageren.
Hahaha nou 2 van de 3 glansspoelproducten bij de online Appie waren uitverkocht, dus misschien wel
Dat Herman Koch die gast is van Jiskefet?? (gegegegegegege)
Hier kwam ik dus achter door de podcast van Gijs Groenteman
Haha heb direct beeld hierbij.
Vandaag ging mijn vriend het zout + glansspoelmiddel bijvullen en toen heb ik gevraagd of hij wist wat het nut was, maar dat wist ie niet. En toen heb ik een heel betoog gehouden over vaatwasser zout en glansspoelmiddel .
Onze eerste afwas was drijfnat zonder zout en glansmiddel, hebben het er nu in gegooid en hoefden niet af te drogen
Alleen nog raar dat de deur volledig openspringt ipv op een kiertje. Waarschijnlijk een montagefout maar we wachten nog op het werkblad (hebben nu een tijdelijke) dus hopelijk komt het dan goed.
Nee de hele voorkant van de vaatwasser, zeg maar waar het frontje op zit. Wat normaal een keukenkastdeur zou zijn maar dan is dit waar de voorkant vaan de vaatwasser aan vastgeschroefd is. Volgens het boekje hoort hij als hij klaar is op een klein kiertje open te gaan maar hij valt dus helemaal open zodat hij het hele gangpad blokkeert.
Haha ik ga stuk om jouw vergaande kennis van vaatwassers! Heb al je posts opgeslagen, je schrijft het ook zo inspirerend dat ik helemaal zin heb mn vaatwasser vanavond aan te zetten
Er zijn best veel vaatwassers die automatisch openen als ze klaar zijn met het programma
Ik heb gewoon een aan- en uit-knop op mijn vaatwasser en geen fancy klepjes voor glansspoelmiddel dat je open kunt doen. En als je de schone vaat gewoon lang genoeg in de vaatwasser laat staan (een dag of 2 bijvoorbeeld) is het vanzelf droog
Wij hebben airdry, dat is kennelijk een energiebesparende manier om te drogen. Maar heb even gebeld en het is inderdaad niet de bedoeling dat hij helemaal opengaat dus ze komen 'm opnieuw afstellen.
Ik schrik me dus altijd helemaal kapot van onze vaatwasser omdat hij hierdoor dus vanzelf openspringt na een tijdje stil te zijn geweest