Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Het is ‘biblebelt’ of ‘bijbelgordel’.

4 likes

Ik wist niet dat het ook bijbelgordel wordt genoemd

1 like

Doet me denken aan dat vroeger bij Aardrijkskunde werd verteld dat Indonesie ook wel “de gordel van smaragd” wordt genoemdmaar ik dat letterlijk nog nooit heb gehoord behalve bij Aardrijkskunde

13 likes

Ik had het beeld van de grachtengordel maar dan met een christelijke touch

1 like

Dat je de naam Phoebe niet uitspreekt als ‘Foo’ (Als in foo fighters) + en Buh. :rofl:

2 likes

Haha ik wilde kijken of dit echt een dingetje is maar ik vind alleen dat Colombia zo wordt genoemd.

Oh laat maar, het bestaat wel als je het in het Nederlands opzoekt! Bedacht door multatuli.

Heel lang gedacht dat de naam “Siobhan” echt uitgesproken werd als Sjoban ipv Sjevon

7 likes

Heb je Niamh al ontdekt? :sweat_smile:

1 like

Ja hou op met die Ierse namen hahaha

5 likes

Ik ken een Siobhan waarvan je de naam uitspreekt als Sjooben :grimacing:

4 likes

Ik ken een Aoife. Ook leuk om te raden hoe je dat zegt.

Ik dacht altijd dat mijn man het over twee verschillende mensen had als hij Sjevohn zei en Siobhan typte.

1 like

Die wist ik dan weer wel. Helaas zal het correct uitspreken van Ierse namen nooit onderdeel van een Nederlandse quiz zijn. En Saoirse is ook een leuke. Ik mocht mijn konijn vroeger niet zo noemen. :’(

1 like

Bij ons kwam een meisje genaamd Caiomhe werken. Niemand wist hoe je het moest uitspreken.

2 likes

Kan iedereen er ook even bij zetten hoe je het dan wel uitspreekt? Ty

44 likes

Dat “tisjeboyjay” en Jayjay Boske niet dezelfde persoon zijn. Van de eerste heb ik nooit een foto gezien, maar door de naam ging ik er automatisch vanuit.

20 likes

Siobhan = Sjevohn
Niamh = Niev
Aoife = Iefa
Saoirse = Sursja

Zoiets in ieder geval haha.

8 likes

Ik bedenk me nu pas dat alle mensen in Sesamstraat gewoon z’n eigen naam gebruikt. Dat ze in het echt dezelfde naam hebben als in de serie

13 likes

Ja klopt Pino heet ook in het echt gewoon Pino!

sorry flauw :upside_down_face:

17 likes

Ik kan niet zo goed tegen goedkope oorbellen. Mijn oren worden dan rood en gaan jeuken. Maar ik kwam er dus pas achter dat je een beetje vaseline erop kunt doen en dan heb je er geen last van :exploding_head:

4 likes

Omg dat zou mijn leven echt redden