Ik weet volgens mij precies waar dit is.
Nee de test geeft sowieso aan dat je covid hebt, terwijl dit misschien niet het geval is. Ligt aan het teststrookje, niet aan wat er uit jouw neus komt, zegmaar.
Haha ik werk er vlakbij. Rij zo naar huis dus even kijken of t idd daar is waar ik denk.
Huh? Maar die dingen reageren dus nooit wanneer ik er op druk? Je moet soms secondenlang dat ding indrukken
Pfff wat een lastige dingen. Echt typisch Den Haag hoor
Verschilt per stoplicht. Vaak als je zo’n ronde knop bij de fiets met van die lichtjes eromheen hebt. Dan gaat het lampje al van ‘ik ben aan’ branden als je aan komt fietsen. Vaak kan je de lussen in de weg ook zien. Het werkt ook alleen met fietsen, volgens mij heeft het iets met magneten te maken. Maar pin mij daar niet op vast. (Edit: dat staat dus ook in het stuk, spuit 11 )
Ik fiets niet (meer) maar zelfs ik haat dat stoplicht, kut trams.
Die sensor-paaltjes hebben wel echt invloed hoor, als je die niet aanraakt in mijn stad dan kan je lang wachten. Soms hebben mensen niet door dat het lichtje uit is en ze het aan moeten raken en dan wordt het serieus voor anderen 4 keer groen behalve waar je dan forever staat te wachten. Heb al vaker uitleg gegeven aan mensen die het niet doorhadden.
Ik erger me hier ook aan als ik aan kom lopen bij een stoplicht, er staan al mensen maar ze hebben niet gedrukt. Dan druk ik altijd lekker theatraal op de knop (petty ik weet het).
Haha ik erger me ook altijd aan die domme koppen die ze dan trekken als fietsers wel groen hebben en dat ze dan soms na een tijdje maar door rood lopen en dan bijna aangereden worden omdat de fietsers al oranje hadden en de auto’s dus weer konden rijden.
Maar 99% van de fietsersstoplichten in mijn stad werkt wel met die lussen en hoef je niet te drukken. Dat zie je vaak wel als je over de lus fietst en het lampje springt aan.
Mijn zus was trouwens 27 voor ze doorhad dat het stoplicht jou niet ‘ziet’ als je autorijdt maar dat je over een lus in de weg rijdt :’)
Dat lijkt me zo geinig dat er iemand de hele dag stoplichten bediend op een kruispunt. En dan de mensen die je niet echt mag langer laten wachten.
TIL dat beijaat niet (per se) Zeeuws is maar door zo ongeveer heel Nederland gezegd wordt
En ja dat stoplicht is niet te doen, stond er toevallig gisteren onderweg naar de testlocatie nog mega lang te wachten, voelt altijd alsof ik mn leven aan het verspillen ben daar
Edit: nog een leuk stoplichtfeitje voor de hagenezen en hagenaars onder ons: het eerste stoplicht van Nederland stond op de Laan van Meerdervoort
… wat is beijaat? Denk niet dat dat door heel Nederland gezegd wordt eigenlijk.
Ik ken het ook niet maar kom wel uit zeeland
Een beetje zoals ‘vooruit…’ ‘tuurlijk…’ ‘kan er ook nog wel bij…’
Nooit van gehoord haha
Oke door heel NL was misschien een beetje overdreven maar toch in een groot deel van zuid Nederland, de randstad en zelfs een variant op texel. Had ik niet verwacht
Oh en ik gebruik het als ‘welja’
Ik verstond dit altijd als een plat uitgesproken ‘welja’. Mind is blown!
Ik woon in de randstad en heb er echt nog nooit van gehoord