Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Jaaa een excollega uit Brielle zei dit ook altijd.

4 likes

Het grappige is dat ik echt niet snapte waar dit over ging totdat ik jouw vertaling lees. De uitspraak ‘weljaat’ of ‘welja’ ken ik dus inderdaad wel. @Amarens

1 like

Ik kom blijkbaar uit beijaat gebied maar heb er echt nog nooit van gehoord

7 likes

Ik kwam er onlangs achter dat niet iedereen te allen tijde en contract heeft voor gas en elektra, namelijk ongeveer de helft van de Nederlanders.
Ik vond dat zoiets vanzelfsprekends, mijn oma en vader bespraken het afsluiten van een nieuw contract ook tijdens de koffie toen ik klein was.

Edit: ik bedoel dat je contractueel een vast tarief afspreekt

1 like

Huh hoe bedoel je? Helemaal geen contract? Dan word je gewoon na een paar maanden afgesloten dus lijkt me sterk dat de helft van nl geen contract heeft afgesloten

4 likes

Ons contract is recent afgelopen en wij zijn nog geen nieuw contract aangegaan vanwege de hoge tarieven op dit moment. Onze leveringen lopen gewoon door en we betalen wel gewoon door maar niet op basis van een contract. Misschien bedoelt @PinkPanther dat? Of mensen die inclusief huren?

1 like

Maar dan loopt je oude contract nog gewoon door? Want anders kun je ook niet betalen. Je hebt dus toch iets van een contract iig met de leverancier anders besta je niet.
En inclusief huren kan, maar dan heeft de eigenaar van het pand het contract. Blokverwarming kan ook nog maar zelfs daar heb je een contract voor nodig :rofl:

Ik denk dat de helft van nl zelfvoorzienend is :stuck_out_tongue:

4 likes

Hahaha, ja klopt, wat @doepie zegt. Dat dus niet iedereen een vast contract met tarieven heeft. 🥲

1 like

Dan heb je wel een contract wat flexibel contract word genoemd. Deze prijzen veranderen dus 2 x per jaar en kan gunstig of ongunstig zijn

Ja je hebt gelijk! Het is inderdaad een maandelijks opzegbaar contract. Weer wat geleerd :blush:

1 like

Dat wanneer dagelijks de aantallen in het ziekenhuis met corona bekend worden gemaakt, dit is inclusief de mensen op de IC zijn…
Ik ging er steeds vanuit dat dat samen het totale aantal was.

2 likes

Ik begrijp je zin niet?

5 likes

Het bovenste aantal, is al inclusief de mensen op de IC…
Ik dacht altijd dat het twee aparte aantallen waren, en dus de bovenste het aantal mensen op de verpleegafdeling, onderste IC

2 likes

Dat in Australië (of sowieso het zuidelijk halfrond) de zon 's middags op het noorden staat en niet het zuiden

Super logisch natuurlijk maar het koste blijkbaar een aflevering grote verbouwing Australië tot dit kwartje bij mij viel

17 likes

Maar je zegt precies dat in je eerste bericht :stuck_out_tongue: je dacht dat het inclusief is maar het is al samen, dat is precies hetzelfde, ik snapte 'm ook niet namelijk

1 like

Ja idd… komt er niet duidelijker uit bij me, excuus :laughing:

1 like

Haha ja ik kwam hier ook achter met zo’n huizenzoektocht programma in Australië, ‘you got north-facing windows, lots of light’ uhhh :thinking:

2 likes

Dat de Commodore 64 zo heet vanwege het werkgeheugen.
Dat Douwe Bob de vader van 3 baby’s is.

Huhhhhhhh

3 likes

Doordat ze een film gaan maken over Audrey Hepburn, kwam ik erachter dat zij helemaal geen donkerbruine ogen heeft, maar groene ogen. Ik geef zwart-wit films de schuld.