Ik schaam me diep, maar kom er net tijdens het journaal achter dat Peking precies dezelfde stad is als Beijing . In mijn hoofd had ik ze uit elkaar getrokken en had me niet beseft dat het gewoon een andere benaming is voor dezelfde stad.
Ik dacht dat die eerste Kruizinga heet, wilde je al verbeteren maar ik had het ook fout, kan je wel alsnog verbeteren want schijnbaar is het Kuizenga.
Oeps ik heb dit ook gehad met Bombay en Mumbai
Tja, ieder zijn smaak…hoe bedenkelijk die smaak ook is.
Eh… is dat een retorische vraag?
Ik haal Bert van Leeuwen en Frits Sissing dus telkens door elkaar. Bij het afgelopen seizoen van Het perfecte plaatje dacht ik ook dat Bert voor de 2e keer mee deed, maar dat was dus Frits . Wilde nu ook zeggen dat Bert van Leeuwen samen met Bert Kuizinga foto’s gemaakt had dit seizoen, maar was wederom Frits
Misschien erger gok mij daarom aan Bert van Leeuwen, hij lijkt te veel op Frits Sissing
Ik kom er nu pas achter dat het Bert Kuizinga is en niet Bert KRuizinga
Bert Kuizenga, Bert van Leeuwen, Frits Sissing en Joris Linssen zijn soort van 1 persoon in mijn hoofd, hoewel ze helemaal niet per se op elkaar lijken.
Ik kom achter heel veel dingen de laatste tijd
Ik zag wel het een en ander voorbij komen over Wordle en dat dat nu heel populair is maar had me er verder niet in verdiept. Maar dat blijkt dus gewoon een lingo rip-off te zijn?
Dit dacht ik dus ook!! Ik kwam hier pas vorig weekend achter toen ik iets over Peter R keek en mijn vriend het benoemde (dat het twee vrouwen zijn)
Ik kwam er tijdens een mondeling tentamen op de uni achter dat Bavaria de Engelse naam van Beieren is en dat dat dus niet twee verschillende Duitse staten zijn. Onze boeken waren in het Engels maar (ik denk door het biermerk) Bavaria klink ook best alsof het een Nederlands woord kan zijn. Dus in mijn hoofd had ik nooit de connectie gemaakt tussen die twee namen. Was niet heel handig om er tijdens een mondeling achter te komen omdat ik het steeds over Bavaria had tot de docent zei “hoe heet dat in het Nederlands?” Eeeh…oeps.
Dat maroon 5 uit zes bandleden bestaat. Vanwege de naam ging ik uit van vijf.
Dat er een ezelsbruggetje is voor het herkennen van sirenes:
- Brand-weer (2 tonen)
- Po-li-tie (3 tonen)
- Am-bu-lan-ce (4 tonen)
Is dit zo? Ik dacht dat alle sirenes in Nederland 2 tonen hebben maar dat de toonhoogte verschilt
Dat was vroeger wel zo, maar helaas ze hebben nu allemaal twee tonige
Hoewel de brandweer klinkt toch nog wat zwaarder vind ik
Oh neeee
Dit werd mij ooit ook zo uitgelegd maar ik heb 't nooit kunnen ontdekken.
Ik herken alleen de brandweer, omdat die ‘dieper’ klinkt ofzo.