Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Ik heb dat nu ook pas door. Vond het al zo raar dat een Volt-mannetje me zowat achtervolgde vanaf de Jumbo-uitgang.

2 likes

Ik denk eerder Rokain!

2 likes

Dat Blue Monday gesampled is in Shut Up and Drive. Nummers doen me altijd aan elkaar denken maar ik kwam er pas gister achter dat dit zo is :’)

1 like

Huh haha ik hoor het niet, behalve dat de melodie hetzelfde is, of is dat wat er bedoeld wordt? Vind het dan wel weer veel op die cover van Orgy lijken maar dat komt dus door de melodie en de gitaren. Haha verwarrend dit

2 likes

Hmm ja ik las overal dat het gesampled is maar of het er nou echt 1 op 1 in zit weet ik eigenlijk ook niet zeker… New Order wordt in de credits genoemd als ‘contains elements from’ blijkbaar, maar wel kans dat dat voor de melodielijn is ipv een ‘echte’ sample

3 likes

Dit was me ook nog nooit opgevallen, maar door dit filmpje snap ik wel een beetje wat er wordt bedoeld:

Meer de melodie een beetje inderdaad

8 likes

Ik drink geen alcohol. Nooit niet, ik heb het geprobeerd maar ik vind het vies, dus ben altijd de Bob dus nothing on the hand.
Maar ik kwam er gisteren dus achter dat als je alcohol schenkt de percentage alcohol het zelfde blijft.
Dit moet waars in het opbiechttopic want ik kom nu super debiel over. Maar ik dacht serieus als er stond op de fles met 50% alcohol dat als je alcohol in een glas doet er iets van 3% alcohol in dat glas zit en nog 47% in de fles.

72 likes

Dat er ook koala’s in een dierentuin in Duitsland zijn en in totaal 50 (als ik het goed hoorde) in Europa. Ik dacht dat koala’s alleen in Australië leven en niet ook in dierentuinen in andere landen haha voel me echt te dom nu

4 likes

in België zitter er ook: in de zoo van Antwerpen en Mechelen.

5 likes

Hahaha ik heb dit ook een tijd gedacht😅 ‘je drinkt er maar een beetje van dus het is dan ongeveer zoveel procent’ zo erg

2 likes

Opzich niet heel gek gedacht want als je het juiste standaardglas met de juiste hoeveelheid gebruikt, zit er ongeacht wat je drinkt evenveel gram alcohol in. Maar bij een hoog percentage drink je dan minder mL dan bij een laag percentage.

1 like

Niet per se toch? Ben geen alcoholkenner maar bvb. Duvel (bier) is 8,5 procent en drink je in glazen van 33cl.
Dus na een glas heb je veel meer alcohol binnen dan bij een gewone pils of een glas wijn.

4 likes

Ik drink sowieso meer gin dan bier

2 likes

ja precies, ik zag laatst ook een biertje op de kaart staan van 15% (ook 33 cl) :scream: dat tikt lekker aan

4 likes

Whoa das equivalent aan een halve fles wijn in 1 consumptie

4 likes

Dat is dan weer gelijk aan 2 standaardglazen bier . Met het standaardglas wordt uitgegaan van 250mL normaal bier, volgens mij is er geen specifieke standaard voor speciaal bier oid. En weet ook niet hoe t dan zit met verschillende percentages verder.

2 likes

maar dat is niet overal zo toch? wij hebben in nederland relatief kleine standaard bierglazen, in de VS is een ‘standard drink’ bier bijvoorbeeld 12 oz (= 35 cl)

2 likes

Maar in de VS is het geloof ik weer niet zo standaard om bier met zo’n hoog alcoholpercentage te drinken. Het meeste bier is daar toch vrij waterig, en speciaal bier is daar niet echt een ding?

3 likes

Speciaal bier is juist enorm een ding in de vs

3 likes

jawel joh craft beer is daar net zo goed een ding, IPAs zijn bijv heel populair in de VS (en er zijn ook double of triple IPAs en die zijn 9-12%)

4 likes